Hallo Dimitri,Ik vindt het vreemd dat je iets onder je aansluitrail hebt horen zoemen, vandaar.
De radio-ontstoringsprint, zit toch maar onder een van de railonderdelen? Als je die er eens tussenuit haalt, is het probleem dan verholpen?Heb ik juist geprobeerd, maar helaas.Wil je eens proberen wat er gebeurt als de locomotief op zijn kop zet en je de bruine draad tegen de wielen houdt en de rode draad op de sleper met de rode knop van de transformer ongeveer half open?Hij geeft geen kik, zelf de lichten gaan niet (ik heb dit bij beide treinen geprobeerd)
heb je een ohm meter? Ik heb en ohmmeter geregeld, maar ik kan hem wel pas vrijdag hebben. Dan zal ik het proberen
Lokjes uit elkaar oude olie verwijderen, opnieuw smeren en gaan met die banaan.Maar moeten de lichten dan niet werken van de trein als ik er stroom op zet?Ps Dank u voor de vele reactie's
Zullen we es bij de basis beginnen? ja,misschien dat dat beter isWelke kleur draden heb je waarop aangesloten?b bij b(rood naar links) en O bij o (bruin naar rechts) (als je naar de onderkant van het spoor kijkt2 die van de baan afkomen en op welke van de 4 van de trafo?op transo links boven rood (B) en die daaronder bruin(O) Maar het zijn wel nie de originele draden maar gewone koperdraadjes omringd door plastic kabeltjes
.Draadje los aan de binnenkant? Kan je hem eens open draaien en een fotootje laten zien? K zal straks hem eens opendraaien Of ga even bij een winkel langs om te zien of hij het daar wel doet. Waar woon je ongeveer? Dan kent vast iemand er wel een winkel in de buurt.Ik woon in Sint_truiden, indertijd kocht ik mijn treinen bij Broux in Hasselt maar die bestaat nu niet meer.