Aan het eind van het jaar wil ik een CS2 gaan kopen met de DCC update ...
Koop nu een simpel roco mm setje , wacht daarna tot nurnberg nieuwtjes van feb er zijn en beslis dan of je : a een grotere centrale besturing nodig hebt en welke het dan wordt.
Daan, ik zal nooit beweren dat de Roco set een gigantische reus is. Maar of het een 'kleine centrale' is ? .... oordeel zelf : De CS2 heeft een ingebouwde booster van 3A en de Roco 10764 levert 3,2A.Het is zeer beslist zo, dat de CS2 een veel 'grotere' centrale is, maar het verschil zit nou net niet in het geleverde vermogen.
Met de Roco zul je best lang mee voort kunnen. Ten opzichte van de CS2 zit er veel minder in, dus er kan ook veel minder kapot gaan. De levensduur zie ik niet als een echt probleem.
Mocht het vermogen een probleem zijn, kun je bij de CS2 een booster aansluiten. En bij de Roco set kun je gewoon een tweede set er aan hangen. Wat een M* booster kost, weet ik niet - de Roco kost je ongeveer 75 euro en dan heb je meteen een tweede handset erbij. Voor die prijs heb je bij M* waarschijnlijk niet eens de trafo.