http://www.rolandrail.net/special/special016.htm"1e serie: 21 st. bouwjaar 1963: (wagens niet voorbereid voor aanbrengen AK)590534 - '554, later omgenummerd naar 2084 057 5 000 - '008 + '011 - '018 en '020 - '022 en vervolgens naar 8484 566 9 001 - '008 + '010 - '022.2e serie: 10 st. bouwjaar 1966: (wagens voorbereid voor aanbrengen AK)2084 057 8 022 - '031, later omgenummerd naar 8484 566 9 023 - '032."
Een vraagje aan de bezitters van de nieuwe oude VAM-wagens:Passen de draaistellen op de oude nieuwe versie, volgens mij zijn dit nl. de juiste draaistellen.Zo ja, bestel ik gelijk twintig draaistellen voor mijn Takkls-en.
Hoi Bart,Als ik dit zo lees, dan zijn de wagens van de 2e serie uit 1966 meteen met de computernummers op de baan gekomen. In de Roco set 66025 zitten twee wagens van de 1e serie (bouwjaar 1963), namelijk de 20 84 057 5 000 en de 018 (potaarde) en is er 1 wagen uit de 2e serie, namelijk de 20 84 057 5 023. Ze zijn dus inzetbaar vanaf eind jaren 60 totdat de volgende omnummering plaatsvond naar de serie 84 84 566 9 xxx. Iemand enig idee wanneer dat heeft plaatsgevonden?Jeroen
Even een kleine vergelijking.
Opvallend is dat het groen van de moderne VAM wagens het lichtst is.
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe oude wagens daarvan verschillen in kleur. Als ik de foto's zie (die van jou en eerdere foto's; ook daarvoor dank!), heb ik telkens even de indruk dat ik naar Takkls-en kijk, dus ik denk dat die kleur groen aardig overeenkomt...
Op pagina 2 van dit draadje had ik foto's geplaatst waarbij er ook eentje te zien is van een Tads gekoppeld met een Takkls. De kleur groen van beide wagentypes staat prima bij elkaar.