Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 19:14:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 166604 keer)

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #255 Gepost op: 22 March 2010, 09:51:34 »
Hoi,

Waarschijnlijk deze week uitlevering (y)

zit er een 6 of 8 polige decoder aansluiting in?

Johan

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #256 Gepost op: 22 March 2010, 10:08:49 »
8 polig zoals de oude electrotrens ook al hadden,
lijkt mij niet dat ze dat veranderen, tenzij ze er een
21 polige mtc inzetten maar dat lijkt me sterk.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #257 Gepost op: 25 March 2010, 10:39:49 »
Net even bij Chris op de site gekeken, mooi model! Maar die seinbalk...

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #258 Gepost op: 25 March 2010, 14:19:47 »
Die seinbalk is jammer, maar verder vind ik het een zeer mooi model. Ik heb hem vanmiddag opgehaald en ben er zeer blij mee.
Spoorgroet, Martin

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #259 Gepost op: 26 March 2010, 20:29:16 »
Om dat dit veel besproken probleem ondersneeuwt in het Rivarossi 2010 draadje open ik (alvast) dit topic.



De 1300 zonder seinbalkkap, wip je er zo af met je nagel
Even afveilen zie ik niet zitten :-\
Vooral omdat je dan de boel misschien opnieuw moet gaan spuiten


Voor en achterkant van het kapje.
Daar de randen van afvijlen gaat ook niet.

Wie heeft de beste (goedkope) oplossing?
Ik heb begrpen dat Chris al bezig is:
Goed, Ger heeft een model. Het is een uitdaging, maar hij gaat er iets van maken.
Zodra ik meer weet, weten jullie het ook  ;D
Om de juiste topic snel terug te vinden open ik deze.
En voor mensen die hem niet durfen te kopen omdat ze denken dat er geen oplossing mogelijk is  ;D ;)
Je hoeft je 1300 in ieder geval niet helemaal te slopen om erbij te komen.
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #260 Gepost op: 26 March 2010, 20:34:09 »
Nou....ok dan. De seinbalk is al klaar !  (y) (ja let op prototype !!!)
Dus nog niet bestelbaar !
Ziet er ZEER goed uit.

Van het weekend een verslag op Groterdam. (en in de nieuwsbrief)
en uitleg hoe je er dan aan komt.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2010, 20:36:22 door Chris van Diesen »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #261 Gepost op: 26 March 2010, 20:35:20 »
GAAF!!
Dat is echt heel snel!

Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #262 Gepost op: 26 March 2010, 20:38:36 »
Ja ik schrok er ook van, ik heb ze net van Ger gekregen. (y)
(nadere info volgt dus)
« Laatst bewerkt op: 26 March 2010, 20:50:11 door Chris van Diesen »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #263 Gepost op: 26 March 2010, 21:23:39 »
Ja, Ger kan snel zijn.
Straks heb ik nog eerder het nieuwe frontje dan de lok.  ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #264 Gepost op: 26 March 2010, 21:24:49 »
Kon Ger niet wat eerder binnen lopen ;D

Gr. Remco.

PaulP

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #265 Gepost op: 26 March 2010, 22:12:10 »
Vandaag het model opgehaald, prachtig ding behalve dan die seinbalk.
Het zou echt geweldig zijn als hier een oplossing voor komt...


Mvg,

Paul

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #266 Gepost op: 26 March 2010, 22:39:25 »
Kon Ger niet wat eerder binnen lopen ;D

Inderdaad... we blijven niet rijden :P
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #267 Gepost op: 26 March 2010, 23:19:43 »
 ;D ;D Ja jullie waren echt NET weg. :)

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #268 Gepost op: 26 March 2010, 23:38:17 »
Chris, hoewel je deze misschien nog niet gemonteerd hebt wil ik je toch vragen of je denkt dat deze makkelijk te monteren is...
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Rivarossi gemoderniseerde 1300: Het seinbalk probleem
« Reactie #269 Gepost op: 26 March 2010, 23:41:37 »
Ger kennende zal dit niet lastig zijn lijkt me.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)