Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Vroeger
Vandaag om 20:37:04
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:46:40
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:45:58
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Rijnstraat door Rob Ellerman
Vandaag om 19:21:36
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 167212 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #75 Gepost op: 02 December 2008, 20:24:09 »
Ook hierbij mij interesse voor een gerenoveerde 1300.  Nummer maakt mij niet uit. Wat mij betreft meerdere nummervarianten maar niet allemaal tegelijk....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #76 Gepost op: 02 December 2008, 20:27:23 »
Ik ga voor de 1307 met 1 beens pantografen


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rob68

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #77 Gepost op: 02 December 2008, 20:35:09 »
Bij deze ook interesse in een gerenoveerde 1300. Nummer maakt me niet veel uit.
Wel handig een nummer wat breed inzetbaar is.

Rob

snoen

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #78 Gepost op: 02 December 2008, 20:45:44 »
Ik heb ook zeker interesse in een gerenoveerde 1300. Nummer maakt niet veel uit, op ten duur een variant met enkelbeens stroomafnemers en eentje met schaarpanto's zou mooi zijn.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2859
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #79 Gepost op: 02 December 2008, 21:38:15 »
Nummer maakt mij niks uit, als ie maar goed gedetaileert is de juiste panto,s etc.

Cor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #80 Gepost op: 02 December 2008, 21:40:15 »
Alles behalve de 1302  8)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #81 Gepost op: 02 December 2008, 21:42:53 »
Even een toevoeging wel graag een met gewonen panto's die eenbenige panto's op een 1300 is maar niks. Maar dat is mijn mening dan.
Voor grootspoorfoto's zie site

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #82 Gepost op: 02 December 2008, 21:45:17 »
Beste,

Voor mij de 1306 ;D

dave
« Laatst bewerkt op: 02 December 2008, 21:56:41 door nederbelg »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #83 Gepost op: 02 December 2008, 21:45:39 »
ik heb het precies omgedraaid ;) ik vind die gewone stroomafnemers maar niks ;)
Wel een lichte voorkeur voor de 1313

1360??

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #84 Gepost op: 02 December 2008, 21:55:36 »
Hallo,

Mijn voorkeur zou uitgaan voor het nummer 1313 "Uitgeest".
Dit omdat ik zelf woonachtig ben in dit mooie dorp in de IJmond.
Ik heb even op internet rondgezocht en de volgende stadswapens gevonden.
Deze foto's zijn afkomstig van www.fabouitgeest.nl




Zijn een beetje onduidelijke plaatjes.
Misschien dat deze vereniging meer foto's heeft van het stadswapen.
Mocht er echt belangstelling zijn voor deze variant dan zou ik eventueel ook contact kunnen zoeken met deze vereniging.
Misschien zijn er wel mensen van deze vereniging actief hier op het forum

Mvg Maikel van Velzen




« Laatst bewerkt op: 02 December 2008, 21:58:46 door Maikel van Velzen. Reden: tekst toegevoegd »

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #85 Gepost op: 02 December 2008, 22:08:32 »
ik wacht ook met smart op een gerenoveerde 1300. Nummer lijkt me niet zo belangrijk, maar ik zou de (LIMA) 1314 en 1307 voorlopig even overslaan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een exemplaar met dubbele stroomafnemers. Ik vind die eenbenige ook niet horen bij een 1300, maar das een kwestie van smaak.

Als de firma Electrotren de prijs kan mikken tussen regulier en aanbieding dan mogen ze wat mij betreft 2 nummers in een duopak stoppen.
kom maar op!!!!
(De reguliere prijs vind ik ook acceptabel, maar dan hou ik het in eerste instantie bij 1 exemplaar)

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #86 Gepost op: 02 December 2008, 22:38:51 »
De 1308 graag.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #87 Gepost op: 02 December 2008, 23:01:15 »
Hoi,

Ik zou ook zeker een gerenoveerde NS 1300 aanschaffen; liefst eerst eentje met tweebeensstroomafnemers, later eventueel de eenbeensvariant.

Wat nummers betreft ben ik eigenlijk juist wel fan van de 1307 (zelf mee meegereden) en 1314 (stadswapen uit de buurt), maar dat zullen verkooptechnisch misschien niet de beste nummers zijn omdat Lima die al gemaakt heeft.

@ Rode Duivel: succes met de lobby.  ;)


Groetjes,

Bart

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #88 Gepost op: 02 December 2008, 23:04:03 »
Doe dan maar de 1312 (Zoetermeer), deze is als enige 1300 zelfs anno nu nog inzetbaar  ;)
Moet ik wel weer m'n Lima 1312 vernummeren.....
Grtz!
Tedo

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #89 Gepost op: 02 December 2008, 23:07:13 »
Hmmm, daar alle nummer wel zo ongeveer zijn langsgekomen lijkt me leveren zonder opschriften erop, maar ze los meeleveren, de beste oplossing.  :)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.