Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 11:26:35
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:30
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
Vandaag om 10:55:50
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Huup
Vandaag om 10:54:49
Fleischmann Anna ombouw. door Huup
Vandaag om 10:40:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 10:33:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ronald Halma
Vandaag om 10:09:54
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 08:51:12
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronaldk
Vandaag om 08:39:15
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:28:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
15 August 2025, 22:53:59
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 August 2025, 22:32:27
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
15 August 2025, 22:07:12
Da's Daz 2 door Huup
15 August 2025, 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
15 August 2025, 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
15 August 2025, 21:09:11
Camp 3 door Ronald Halma
15 August 2025, 21:00:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 August 2025, 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
15 August 2025, 20:39:54
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 August 2025, 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
15 August 2025, 16:27:55
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
15 August 2025, 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
15 August 2025, 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
15 August 2025, 13:34:11

Auteur Topic: wat hebben we meegenomen uit rijswijk?  (gelezen 13967 keer)

Freek

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
Re: wat hebben we meegenomen uit rijswijk?
« Reactie #45 Gepost op: 01 December 2008, 10:32:59 »
Die wandjes leken me redelijk permanent te zijn. Het geeft wel een bepaald verrassingseffect voor de bezoeker, maar overzicht is er totaal niet. Verder was de hal zonder wandjes een stuk warmer dan de hal met (waar ik bij mitropa stond).

Sander

Nou ik stond er zondag namens Schiespoor en koud was het zeker en ik durf te wedden dat een groot deel van het publiek ons uiteindelijk nooit heeft gevonden.

Wat betreft de aankopen, heb ik mijn oliehandel compleet gemaakt met:

Kibri 9836
Kibri 9913
Kibri 14656
Kibri 14611

Nou dat moet genoeg zijn om de feestdagen zo druk te zijn dat je de familie helemaal vergeet ::)

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #46 Gepost op: 01 December 2008, 10:47:54 »
Ik heb alleen maar meegenomen, een gedemonteerde stand meegenomen, een zere buik van het lagen, een zwart gat van de maandag morgen wakker worden in mijn eigen bed, zonder kabaal van Marijn en consorte, en een meur uit mn bakkes van de diverse bakken Kapsalon :)
je kan de wandjes leuk vinden of niet, 1 ding is zeker, daar hebben we volgend jaar geen last/profijt meer van.
Je kan de hal te donker of te licht vinden, wat opzich vreemd is, want  1 hal was donker, en de andere te licht.
Persoonlijk had ik liever in de donkere hal gestaan omdat we zelf genoeg verlichting bij ons hadden, en dat was beter uitgekomen in een donkere hal, dan onder 3 Koepels daglicht,
Ook had ik liever gezien dat Wij en de Benelux wat meer in de loop waren geplaatst, maar logischerwijs staan betalende klanten op een betere positie, dan de geldkostende klanten.
Ik vond het in ieder geval weer een zeer sfeervol en gemoedelijk evenement, waar we weer veel positieve reacties hebben gehad, en daar doe je het als groep toch voor.
Punten voor verbetering zijn er altijd, zelfs op een bijna perfect evenement, en je zal het noit goed doen voor iedereen, zo is het nou eenmaal, de 1 vind dit leuk, en de ander dat, en laten we gewoon blij zijn dat er voor iedereen wel een evenement is, waar hij of zij zicht bij thuisvoelt, of dat nou in de Jaarbeurs, Houten, Rijswijk, Uden, Middelburg of het plaatselijke schoolgebouwtje is.

en nu mogen we het zelf gaan proberen eind Februari om iets neer te zetten waarbij we hopen dat veel mensen zich een dag of meer leuk vermaken.
Maar dat er dan bezoekers naar buiten stappen met kritische noten, we hebben niet de illusie dat dat niet gaat gebeuren :)
Eerst een dagje bijkomen en weer mens worden en dan stort ik me weer 100 % op de voorbereidingen.
Ik zal van de week een apart draadje starten en uitleggen wat OntraXs nou precies in gaat houden.

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie bezoek aan ons gangpadje en de leuke ontmoetingen en kennismakingen met geen en deen  :-*
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

rjr

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 01 December 2008, 10:51:03 »
Wat we meegenomen hebben:
de BD64 van roco, zat reeds decoder in, bij nader onderzoek bleek er ook een reekgenerator in te zitten. Bij testen op de testbaan beetje onregelmatig rijden, maar nadat thuis de wielen goed schoongemaakt waren was dit probleem weg. Echt mooie lok voor het geld.

Daarnaast wat passagiers voor in de wagons, moet ik nog wel schilderen. Paar vaste R3 bochten van roco die ik voor de baanopbouw als minimum aan moet houden.

En mijn dochter heeft een leuk personen wagentje gekocht voor achter haar trein.
Was z'n bouwpakket van Roco, en daarvan zag ze in eerste instantie niet echt de lol van in. Ze wilde graag een wagen die klaar was, en niet z'n bouwpakket, nadat we hem in elkaar gezet hadden was ze er toch heel blij mee.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #48 Gepost op: 01 December 2008, 11:01:44 »
Daar achtergelaten (in de vuilnisbak) 3/4 zak patat,zompige vette troep,mogen ze lekker zelf opeten (wel zonde van de 2 x €1,90)
verder geslaagde dag

Had je ook maar naar de visboer of de Koreaan moeten gaan ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #49 Gepost op: 01 December 2008, 16:03:29 »
Vooral veel leuke herrinneringen megenomen. Een leuk weekend op een gezellige beurs. Van de beurs heb ik niet al te veel meegekregen, van de bezoekers deste meer.
Toch nog iets gekocht
- Broodje Schnipperskaap (altijd lekker en o zo collegiaal voor de andere bewoners van het huisje  ;D)
- Patatje met
- Goeie ideeen
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 01 December 2008, 16:07:09 »
Wat ik heb ik gescoord deze beurs:

- Patatje met
- Rietze Opel Vivaro busje van het Kadaster (instantie waar ik stage heb gelopen)  ;D

mvg,

Matthijs

Homer

• Offline Offline
  • "Follow your own track"
« Reactie #51 Gepost op: 01 December 2008, 19:00:43 »
Ik vond het in ieder geval heel ruim opgezet :D. Ik heb meegenomen:

- 2 fleischmann wissels 6080
- 2 fleischmann 3-weg wissels 6058

Zo nu verder de baan aanleggen ;D.

groet

OLDO

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 02 December 2008, 19:22:32 »
Hallo allemaal,

Wat ik gekocht heb : en setje boortjes met schacht (bij Piet), een paar dozen van Kibri (8633 en 9808). Die laatste wou ik er eigelijk twee hebben maar volgens de kraambaas was die gisteren net weg... :(.

Verder de nieuwe Digital Special (Miba) en de nodige vreterij ;D. Verder was het weer een gezellige beurs maar zoals hier al meer op is gemerkt, het kon wel wat warmer en lichter.

We - drie man sterk - zijn met de trein uit Zwolle gekomen en dat liep op de heenweg uitstekend. Wel vroeg op want we hadden om halfacht op het station afgesproken en om kwart voor ging de trein, netjes op tijd.

Terug was een hele belevenis. We hadden de volgende route : (1) Rijswijk - Den Haag CS, (2) Den Haag CS - Utrecht CS - Amersfoort, (3) Amersfoort - Zw... niet dus. Een aanrijding (bij Ermelo naar ik later heb begrepen) gooide roet in het eten. Het werd uiteindelijk : (3) Amersfoort - Putten v.v. - Amersfoort - Deventer - Zwolle. Dat alles met ca 1,5 uur vetraging. Blij dat ik thuis was...

Hennie

Aspelix

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 14 December 2008, 04:39:10 »
Ik lees veel herkenbare verhalen: Te donker, te licht, gezellig, muurtjes....

Ik heb 3 dagen in de donkere hal gestaan. die was koud en wel érg donker. Daar hebben we in het evaluatieformulier ook opmerkingen over gemaakt.
De witte hal vond ik "kil"door alle tussenwandjes. Daar was niet de sfeer van de andere hal. Er was wél Glühwein, en erg lekkere, bij Railmagazine...

Veel heb ik helaas niet kunnen rondlopen. De stand van BNLS heb ik niet eens kunnen bekijken, er was gewoon geen tijd voor.

Behalve gezellige gezichten en veel plezier heb ik aan spoorse zaken weinig gescoord, op het proefnummer van RM na.
Wel kregen we op het einde van de zaterdag een klantje dat zei, dat hij naar ons gestuurd was door een vriendje, omdat we zulke goede tips meegaven....

Tja, en het ontruimen van de hal was een puinzooi. Ook daar hebben we opmerkingen overgemaakt in het evaliatie formulier.

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #54 Gepost op: 14 December 2008, 09:12:14 »
Het opruimen is bij elke beurs van een beetje omvang een puinhoop. Iedereen wil alles zo snel mogelijk ingepakt hebben en naar huis. Uiteraard moet de auto, bus of aanhanger zo dicht mogelijk bij de stand en anders op zijn minst voor de deur.

Wat betreft de temperatuur ben ik het met Ruud eens, het was er niet echt warm. De verlichting of de donkere omgeving vind ik geen probleem dan kun je met je eigen verlichting de baan een beter tot zijn recht laten komen. Beter dan een hal met daarin van die leuke natriumlampen of enkel grijs beton.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Reeks77

• Offline Offline
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
« Reactie #55 Gepost op: 14 December 2008, 09:38:57 »
Hoi ,

Ik ben heel het weekend bij mijn eigen club geweest.
Het was er gezellig , vele bekende gezichten gezien van forum en ook veel bekenden uit direkte omgeving.
Het opbouwen ging vrij rustig , en het afbreken ook met zo nu en dan een pauze erin ,niets gehaast en vooral erg relaxed .Ik was dan ook weer rond kwart over 9 thuis in het ´Kielegat´
Gescoord heb ik wel door 3 rijtuigen van roco te kopen in N in de icekleuren, heb er nog 3 bijgekregen van mensen, en mijn stammetje Gs uitgebreid met 5 ook in N van verschillende merken.
Verder heb ik vele reacties gehad op de in afbraak zijnde sneeuwgalerij, en het landschap  van onze N-baan.
En tegen het einde van de dag heb ik nog een mooie trein laten rijden met 36 rijtuigen zonder problemen.

Alexander