Beste trein samenstellers,vergeten jullie niet een wagen? of heb ik mijn Plan E postrijtuig in Benelux uitvoering voor Jan met de korte achternaam gekocht? Nee toch?Ride OnRino
En voor de echte diehards is er ook nog het postrijtuig.....Jeroen
Als je de grootbedrijffoto's van 1974 en 1975 bekijkt, valt het telkens op dat de NMBS rijtugien tussen de WRDk en de Plan W's zaten. Later kwamen de NMBS rijtugien tegen de loc te zitten. Was het voor de beginperiode van de trek-duw benelux normaal dat de I4's (NMBS) tusen de WRDk en de Plan W's zaten? Vanaf wanneer werd dit gewijzigd?Jeroen
B 2552 gereed.
De latere, verbeterde versie van de reeks 22/23 heeft lamparmaturen die lijken op die van de 25.5 maar het net niet zijn (ze staan onder een andere hoek en zijn te smal). Wat dat betreft kun je net zo goed uitgaan van de oudere groene versie en zelf de goede maken. Ik haal deze wijsheid uit het ombouwartikel in Modelspoor Magazine dat ik aan het begin van dit draadje noem in het literatuurlijstje (januari 2006).
Lijkt me sterk, maar het Belgische blad zal het wel weten. Ik denk eerder dat Lima de maten niet goed heeft overgenomen.CKLX