Als het idd zo wordt dat je mag dokken voor omleidingen en vertragingenin het openbaar vervoer dankzij de ov-chipkaart, dan moet ik toch maar eens aan een autootje gaan denken Lijkt me niet echt de bedoeling dat zo reizigers de trein/bus uitgejaagd gaan worden Mvg,Tis
...Maar eh, stel er dient zich een nieuwe vervoerder aan door de aanbestedingen die voor dezelfde reis een lager tarief rekent voor hetzelfde traject, of tussen dezelfde stations. hoe gaan ze dat doen met die OV-*** (oh sorry) chipkaart.
Dat je op het spoor voor elke vervoerder een aparte Chippaal krjigt lijkt me niet.Immers trek je je kaartje nu ook uit dezelfde automaat, ongeacht met wie je reist...
"Je trekt het kaartje nu ook uit dezeflde automaat" Inderdaad: daar zit het 'probleem': Als jij via een NS automaat een kaartje koopt voor een traject van Syntus of Veolia, dan krijgen die niet meteen het geld daarvan (als er al zo'n regeling is voor NS)Dat geldt ook voor de strippenkaart, en dat is een van de redenen om dat onding in te voeren.
Vanavond (zondag) rij ik weer lijn 1 (late dienst).