Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
mass am see
Vandaag
om 08:21:03
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
MOVisser
Vandaag
om 08:13:58
Al mijn goede ideeën...
door
MOVisser
Vandaag
om 08:13:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 07:37:56
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 06:57:37
Station Roodeschool
door
NS264
Vandaag
om 06:47:13
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen
door
Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Ijzeren Rijn: militair transport
door
Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
van 1601 naar 1635
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: van 1601 naar 1635 (gelezen 5176 keer)
Yvo
Offline
Berichten: 161
van 1601 naar 1635
«
Gepost op:
09 november 2008, 14:33:35 »
Ik wil mijn Roco 1601 omtoveren naar de 1635 (evt 1835), met de stadswapens van Enschede.
Zijn die transfers überhaupt verkrijgbaar?
Gelogd
Thurbo
Offline
Berichten: 1083
Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #1 Gepost op:
10 november 2008, 01:18:24 »
Bij Philotrain is (was?) het een en ander te verkrijgen wat transfers betrefd voor de 1600/1700/1800 serie.
Op de volgende pagina staan iig een hele boel wapens afgebeeld oa de '1835 enschede'.
http://home.planet.nl/~vervo250/namen.htm
Gelogd
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8830
Hengelooo 1:160
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #2 Gepost op:
10 november 2008, 07:51:23 »
Yvo, een paar streekgenoten van je hebben zulks al eens gedaan:
doe maar klik
Het met de hand letter voor letter aanbrengen van de stadsnaam is niet meer nodig, tegenwoordige hebben we Lok- en Rijtuigpaint...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #3 Gepost op:
10 november 2008, 20:00:14 »
Super! Dat ziet er mooi uit.
Waar koop je m600? bij een verfzaak?
En die transfers, waar komen die vandaan?
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8830
Hengelooo 1:160
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #4 Gepost op:
10 november 2008, 20:26:03 »
Ik haal het altijd bij mijn voormalige ex-aanstaande zwager die een schildersbedrijf heeft (gisteren toevallig nog 2 blikken weer opgehaald).
Een beetje verfzaak wil het voor je bestellen als ze het niet hebben.
Deze transfers komen van Manuel maar je zou Rijtuigpaint kunnen vragen of ie het voor je wil fixen. Hij kan wit printen (locpaint ook trouwens).
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #5 Gepost op:
29 december 2008, 21:24:09 »
Mijn 1600 van Roco loopt, bij lage snelheden niet goed, waarschijnlijk als gevolg van vieze tandwielen (oud model, met veren).
Nu wil ik deze tandwielen schoonmaken en opnieuw van een beetje vet voorzien, maar hoe krijg ik nou weer die draaistellen van het onderstel los?
Ik ben bang de boel te forceren....
Iemand suggesties?
Gelogd
Jojo
Offline
Berichten: 569
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #6 Gepost op:
29 december 2008, 21:47:53 »
Lok ondersteboven leggen, aan de rechterkant van het linkerdraaistel [en vice versa andersom] een klein schroevendraaiertje insteken en voorzichtig het bevestigingslipje van de draaistelbekleding naar buiten duwen tot het loskomt.
Ik was de laatste weken bezig een vergelijkbaar model op te knappen [1603, terug in afleveringstoestand] en dat ding schommelde behoorlijk bij lage snelheden. Oorzaak: een gebroken tandwiel op een as. Dan sta je even raar te kijken.Gelukkig had ik nog assen in "de doos" liggen dus het was allemaal geen ramp, maar leuk is anders. Het laatste restje geschommel wordt veroorzaakt door de veren en dat laat ik maar zo.
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #7 Gepost op:
29 december 2008, 22:10:57 »
Je kunt in de 1600 de veren eenvoudig vervangen door GM&S cardanassen, ruimte zat. En als je de motor dan door een mashima vervangt is de lok helemaal stil...
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #8 Gepost op:
29 december 2008, 22:43:01 »
Dank, ik heb het spul inmiddels open.
Ik houd het eerst maar eens bij schoonmaken. Gewoon de tandwielen (los of de hele kast in zijn geheel?) in een bakje wasbenzine?
Op de achtergrond de nieuwe verlichting.
Gelogd
Menno
Offline
Berichten: 3342
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #9 Gepost op:
29 december 2008, 23:27:01 »
Ik zou de tandwielkast openmaken en alles apart in de wasbenzine leggen. Alles wat tussen de tandwielen en de tandwielkast zit lijkt mij anders moeilijk te verwijderen.
Gelogd
Jojo
Offline
Berichten: 569
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #10 Gepost op:
29 december 2008, 23:35:11 »
Ik hou er niet zo van om kunststof in wasbenzine te leggen, ook al is het nylon, dus persoonlijk zou ik met de bekende cocktailprikker alle tandjes van de tandwielen schoonmaken en de binnenkant van de tandwielkast met een doekje dat niet pluist. Dit om stof en misschien wel stukjes ballast te verwijderen, niet zozeer olie of vet, want vet wordt het toch weer.
Gelogd
Menno
Offline
Berichten: 3342
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #11 Gepost op:
29 december 2008, 23:50:51 »
Tja, ik maak onderdelen altijd schoon in alcohol (ketonatus) dus mijn uitspraak was wel op onervarenheid gebaseerd. Met alcohol heb ik nog nooit problemen gehad met kunststof onderdelen.
Gelogd
Jojo
Offline
Berichten: 569
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #12 Gepost op:
29 december 2008, 23:53:57 »
Ik weet ook niet of wasbenzine het nylon zal aantasten, misschien wel helemaal niet, maar ik neem het risico gewoon niet. Met alcohol voorzie ik geen problemen.
Gelogd
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #13 Gepost op:
31 december 2008, 09:54:22 »
Ik heb de tandwielen grondig schoongemaakt maar het belijft behelpen met die veren. De weerstand van die tandwielen is blijkbaar te groot en wordt pas bij een zekere kracht doorbroken.
Ik ga die cardanassen maar aanschaffen. Welk type heb ik nodig?
«
Laatst bewerkt op: 31 december 2008, 11:03:09 door Yvo
»
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: van 1601 naar 1635
«
Reactie #14 Gepost op:
31 december 2008, 12:07:33 »
Heb ik net de verpakking weggegooid. Het waren de 2mm cardanassen, meer weet ik even niet.
Als je GM&S echter belt en uitlegt waar de cardanassen voor zijn weet Piet meteen wat je bedoelt
Hij heeft ze overigens niet altijd mee naar beurzen, dus altijd even bellen/mailen !
Je moet de assen zelf op maat maken, zoals ik
hier
heb gedaan. Het kunststof is goed te snijden met een scherp hobbymes. Verder in mijn geval heb ik ook de as die uit het draaistel komt ingekort omdat ik anders onvoldoende ruimte had, maar dat kan bij een 1600 (welke langer is) meevallen.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
van 1601 naar 1635