Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 20:47:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:24:30
br 041 334-4 Fleischmann H0 door Ronald69
Vandaag om 20:18:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 20:01:45
Roco ns 309 ac>dc door bellejt
Vandaag om 19:50:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 19:49:57
Eyro Interlaken door Luc2000
Vandaag om 19:09:49
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:08:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
Vandaag om 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
Vandaag om 18:38:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:37:21
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS door ACTS1251
Vandaag om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
Vandaag om 17:00:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
Vandaag om 16:27:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
Vandaag om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door tijgernootje
Vandaag om 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:08:41
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Duikeend
Vandaag om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 11:44:47

Auteur Topic: Hobbyisten spoor bijster door gezondheidcentrum De Hoven.  (gelezen 2569 keer)

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Hobbyisten spoor bijster door gezondheidcentrum De Hoven.
« Gepost op: 09 November 2008, 08:42:00 »
ZUTPHEN - In het voormalige schooltje en buurthuis Het Uilennest in De Hoven komt met ingang van januari een gezondheidscentrum. Een van de huidige gebruikers moet daarom hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een nieuwe locatie.
Het nieuwe gezondheidcentrum biedt onderdak aan een huisarts, fysiotherapeut, apotheek, verloskundige en wijkverpleging. De volgens de gemeente Zutphen 'karakteristieke uitstraling van het beeldbepalende pand' blijft behouden. Binnen zullen diverse spreekkamers en behandel- en oefenruimtes worden ingericht. De wachtkamer is gemeenschappelijk, waarin de gezondheidzorgers de aloude schoolsfeer terug willen laten komen. Ze hebben de wijkraad inmiddels opgeroepen om oude lesmaterialen beschikbaar te stellen. Punt van overleg tussen gezondheidscentrum en gemeente is nog het parkeren. Daar heeft binnenkort een informatiebijeenkomst over plaats. Met het nieuwe centrum lijkt geen plaats meer voor Modelspoorclub Zutphen die jarenlang Het Uilennest als honk had. Woordvoerder Theo Damen beaamt dat de club op korte termijn wel eens een probleem zou kunnen hebben. ,,Maar zowel de gemeente als de Stichting Welzijn van wie wij de ruimte huurden, heeft beloofd dat er naar een passende oplossing wordt gezocht. Dat valt echter niet mee, want er kleeft bovendien een financieel plaatje aan. We zijn in ieder geval in gesprek. Als club houden wij alle opties open." Ook op eigen initiatief. Want wie een geschikte locatie weet voor de modelspoorclub, kan dat melden via msczutphen@kpnplanet.nl.

link

01-01-2009 moeten we verdwenen zijn uit het pand

Groeten van 1 van de leden
« Laatst bewerkt op: 09 November 2008, 11:32:19 door Peter van der Leek. Reden: Link gefatsoeneerd »
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Hobbyisten spoor bijster door gezondheidcentrum De Hoven.
« Reactie #1 Gepost op: 09 November 2008, 10:44:16 »
 :'( Er zitten blijkbaar meer clubs met deze problemen. De club (Railclub Utrecht)waar ik lid van ben heeft de zelfde probleem. Alleen door naar de rechter te gaan hebben we een jaar respijt gekregen.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

henk

• Online Online
« Reactie #2 Gepost op: 09 November 2008, 11:07:12 »
Wil iemand mij uitleggen waarom de clubs altijd zo afhankelijk zijn van gemeenten voor huisvesting? Is dat een financiële kwestie, zijn er te weinig geschikte ruimten, of wat anders?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 09 November 2008, 11:12:27 »
 Goedemorgen,
Ik leef met jullie mee en wens jullie club sukses met het vinden van een nieuw onderkomen.
 Onze Spoornul club in een school te Oegstgeest moest destijds ook vertrekken van de schoolzolder,waar we gratis zaten.
Mss maakt het uit als jullie  een soort huurcontract hebben en huur betalen?
 groeten,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #4 Gepost op: 09 November 2008, 11:18:29 »
Wil iemand mij uitleggen waarom de clubs altijd zo afhankelijk zijn van gemeenten voor huisvesting? Is dat een financiële kwestie, zijn er te weinig geschikte ruimten, of wat anders?

Te weinig geschikte ruimte voor een schappelijke prijs. Huren voor € 350,- per m2 per maand is voor een club ook niet op te brengen.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #5 Gepost op: 09 November 2008, 11:20:21 »
Hoi

Clubs hebben een klein budget. Want contributie moet ook betaalbaar blijven.

Voetbalclubs worden toch ook flnk door gemeenten gesponsord toch?
Waarom een MSC niet?

Jeroen

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 09 November 2008, 11:37:22 »
Misschien omdat voetbal als "volkssport" gezien wordt, en mensen die met treintjes spelen al snel als vreemd of onvolwassen weggezet worden?
Alsof je normaal bent als je je huis tijdens het EK in oranje plastic verpakt... :o ;D

Groeten, Bart
Groetjes, Bart

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #7 Gepost op: 09 November 2008, 11:40:26 »
Nou Jeroen, dat is heel simpel, voetbalclubs hebben meer draagvlak, en gemeentes kunnen de Euro ook maar 1 keer uitgeven ( al denken ze vaak van wel  ::))
Tegen elk MSC lid staan ongeveer 50-100 voetballers. daarbij houden de sportclubs vaak zelf het complex bij, dus per saldo is sport PP veel goedkoper.
Ik weet dat ik hiermee op dit a-sportieve forum in de emmer spuug, en er hier heel veel mensen zitten die het onverdraagzaam vinden dat sportclubs voorrang hebben, maar het is niet anders
Wou overigens een pand had wat ik kon verhuren voor € 350 m2 had
€40-90 PmPj komt meer in de buurt, maar goed dit is ook teveel voor een club, en ben je afhankelijk van de gratie van de betreffende wethouder, en als je mazzel hebt, heb je een wethouder die er niet alleen zijn baantje veilig aan het stellen is  :)
Ruimte is nou eenmaal duur in dit land, het is niet anders.

edit: er is ondertussen een bericht tijdens mijn typen bijgekomen die mijn opmerking over  sport gelijk bevestigd  :)
« Laatst bewerkt op: 09 November 2008, 11:42:06 door marty »
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 09 November 2008, 12:42:53 »
 Het is een schrale troost, maar ik heb in het Amerikaanse blad ''Modelrailroader'' ook wel berichten gelezen over clubs ,die uit oude gebouwen moesten, b.v. wegens strengere brandweer voorschriften...
 Zelfs in Zwitserland en Oostenrijk  heb je dit soort narigheden .
 Het is geen Nederlands probleem door ruimte gebrek, meer een algemeen geldgebrek. Er zijn in de hele wereld altijd meer sporters dan modelbouwers. geweest...
 Strekte nogmaals, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #9 Gepost op: 09 November 2008, 14:55:22 »
Allereerst sterkte met het zoeken naar een nieuwe ruimte.
Wij hebben bij ons op de vereniging dit ook allemaal meegemaakt vorig jaar en over één week hebben wij na bijna een jaar gelukkig de opening van onze nieuwe verenigingsruimte.

Een tip, ga eens praten met iemand van de gemeente die mogelijk weet waar ruimtens leeg staan. Zeg niet van te voren dit wordt niets. Schrijf eventuele bedrijven zelf aan en vraag om een gesprek met de mensen daar. In een gesprek is altijd meer duidelijk te maken dan op papier, tevens zien ze daar dan ook dat jullie normale mensen zijn in plaats van wezens.

En financieel, daar is al genoeg over geschreven en gemotiveerd. Maar vergeet niet dat het eventueel aanpassen van de ruimte ook geld kost, ook al doe je dit zelf.
Wij hebben onze ruimte best drastisch moeten aanpassen ivm. de bijzondere locatie, brandweervoorschriften, het niet voldoende aanwezig zijn van electrische voorzieningen en het niet hebben van een water aansluiting. Kijk op www.dehoekselijn.nl hoe wij dit allemaal hebben verwezelijkt.

Ik hoop dat dit in Zutphen bij jullie ook gaat lukken.

Groeten en succes ermee,

Christoph

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #10 Gepost op: 09 November 2008, 16:00:57 »
Ik weet dat ik hiermee op dit a-sportieve forum in de emmer spuug, en er hier heel veel mensen zitten die het onverdraagzaam vinden dat sportclubs voorrang hebben, maar het is niet anders

edit: er is ondertussen een bericht tijdens mijn typen bijgekomen die mijn opmerking over  sport gelijk bevestigd  :)
Misschien een tikje kort door de bocht, want ik heb slechts de vraag van Jeroen (waarom krijgen sportclubs wel steun en een MSC niet?) geprobeerd te beantwoorden.
Aan de vraag of het terecht is dat sportclubs voorrang krijgen wil ik mijn vingers nu niet branden.  :)  Wel heb ik geprobeerd aan te geven dat niet alleen treinfans zich vreemd kunnen gedragen.  ;)

Groeten, Bart
Groetjes, Bart

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #11 Gepost op: 09 November 2008, 17:37:26 »
Hoi allen,

Bedankt voor alle steun.

Citaat
Een tip, ga eens praten met iemand van de gemeente die mogelijk weet waar ruimtens leeg staan

Hebben we al gedaan, De gemeente is een hele goed partner hierin.

1 aanbod gekregen; Oude fietsenkelder van het station. Geen nooduitgang, geen isolatie, vanbinnen soort bunker, ongelijke vloeren, 2 TL buizen, geen stromend water met afvoer.

Gaat goed

DE2225

• Offline Offline
  • Webmaster SMMR, lid N-brigade Railclub Utrecht
    • Website van de stichting Museum Materieel Railion
« Reactie #12 Gepost op: 09 November 2008, 17:38:50 »
Alleen door naar de rechter te gaan hebben we een jaar respijt gekregen.
Inderdaad, de railclub Utrecht is ook op zoek naar andere ruimte. We hebben wel een jaar respijt gekregen van de rechter, maar we moeten toch ons clubhonk verlaten.

Toch hebben jullie een kans om ook iets uit een rechtzaak te slepen. Dat is een beetje afhankelijk van de tijd dat jullie de ruimte gebruikt hebben, of er een officieel huurcontract is enz.
De railclub Utrecht moest ook op 1-1-2009 het pand verlaten hebben, maar de rechter was van mening dat na een huurperiode van 18 jaar de tijd om alternatieve ruimte te zoeken te gering gehouden was.

Dus als jullie een advocaat voor jullie karretje kunnen spannen, kunnen jullie die weg ook nog in. Maar als jullie daarmee de medewerking van de gemeente ook kwijtraken schiet je er waarschijnlijk niet veel mee op....

Groetjes,

Rik
www.smmr.nl, de homepage van de stichting Museum Materieel Railion

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #13 Gepost op: 09 November 2008, 19:08:39 »
Dus als jullie een advocaat voor jullie karretje kunnen spannen, kunnen jullie die weg ook nog in. Maar als jullie daarmee de medewerking van de gemeente ook kwijtraken schiet je er waarschijnlijk niet veel mee op....

Volgens rechtswinkel geen kans, 12 jaar netjes huur betaald aan stichting welzijn, geen schriftelijk huur contract. verder geen commentaar :)