Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 16:27:58
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28

Poll

Is er intresse om een stichting in het leven te roepen om te proberen de 1607 in de oude staat terug te brengen?

Ja, Ik ben geintresseerd.
Nee, er zijn genoeg van deze loc's op het spoor.
Ik zou ook willen meewerken.

Auteur Topic: Stichting NS 1607  (gelezen 37774 keer)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #120 Gepost op: 05 November 2008, 14:52:07 »
Heb je ACTS al gebeld om te kijken of je dat ding uberhaupt wel mag kopen van ze en wat ze er voor moeten hebben?
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #121 Gepost op: 05 November 2008, 15:00:29 »
Ga ik nu niet op in Marcel
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #122 Gepost op: 05 November 2008, 15:07:28 »
@ Mispoes.
Ik zei ook volgens mij.

Ja, en?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bart Mestrom

• Offline Offline
« Reactie #123 Gepost op: 05 November 2008, 15:10:12 »

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #124 Gepost op: 05 November 2008, 15:13:58 »
Dat is een vraag Burgemeester.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #125 Gepost op: 05 November 2008, 15:15:07 »
@J.Beckers. Toch jammer. Als je dat namelijk hier neer zou zetten weten veel mensen toch hoe serieus dit idee is. Er zijn namelijk zoveel locs die mensen wel graag bewaard zien. Als je namelijk toestemming hebt van ACTS om de loc te kopen voor een X bedrag dan kun je met een groep mensen echt gaan proberen om de loc te kopen en het bedrag bij elkaar te krijgen. Het kan overigens wel zie bij voorbeeld hoe Chris Rompelberg een 2400 aan het terughalen is naar Nederland. Hij verschaft overigens wel informatie met wat de stand van zaken is en hoe serieus je dat idee moet opvatten.

Jeroen Water

• Online Online
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #126 Gepost op: 05 November 2008, 15:21:02 »
Waarom vraag je dan uberhaupt deze poll uit? Met vage antwoorden zoals je reactie op wat Mispoes schreef en antwoorden "Daar ga ik nu niet op in" op een heel logische vraag van Marcel, kom je echt niet verder hoor..........

Maak nu eerst eens voro jezelf inzichtelijk waar je uberhaupt over praat:

Verwerven en aanschaffen van de 1607, wat komt daar bij kijken ,wat is een reƫle inschatting van de kosten?

Als je die kar hebt: dan moet ie gestald worden. Waar? Hoe verzeker je dat je dat spoortje voor een aantal jaren mag gebruiken, wat zijn de kosten? Mag je als die loc op dat spoortje staat er wel aan werken? Hoe ga je dat doen met het schilderen, dat mag niet zomaar buiten.....

Hoe ga je die kar daarheen krijgen? Transportkosten.

Ook stilstaande objecten moet je zo nu en dan verrollen, anders krijg je problemen met de lagers. Hoe ga je dat doen? Zitten hoe dan ook kosten aan vast?

Hoe weet je hoe je een 1600 moet conserveren? Hoe kom je aan reservedelen? Wat zijn hier de kosten van?

Nu heb ik het dus alleen maar even globaal over het aanschaffen, en stallen van de loc. Laat staan over het rijvaardig houden ,want dat is niet je eerste opzet geloof ik......

Als ik jou was, zou ik het gewoon bij je 1:87 1607 houden en die goed onderhouden, want ik blijf van mening dat je het geheel ernstig onderschat.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #127 Gepost op: 05 November 2008, 15:30:14 »
Als ik jou was, zou ik het gewoon bij je 1:87 1607 houden en die goed onderhouden, want ik blijf van mening dat je het geheel ernstig onderschat.

Valt allemaal reuze mee!

« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 15:38:21 door Mispoes. Reden: bronvermelding »

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #128 Gepost op: 05 November 2008, 15:35:51 »
En wat als ACTS besluit de loc (toch) te reviseren? Dan wacht je tot ze ook bij ACTS uit dienst gaan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
« Reactie #129 Gepost op: 05 November 2008, 15:51:03 »
@ Jeroen water.
Je bent nu vragen aan het stellen die nu momenteel helemaal niet aan de orde zijn.
De poll is er juist om aan te geven wie er intresse heeft, en wie eventueel ook zou willen mee helpen.
de stichting is er helemaal nog niet.
je kan pas met een plan van aanpak beginnen als de stichting er daadwerkelijk is.

@ Mispoes
De foto van de 1700 is van voor de revisie.
het model staat nu te pronken op de baan, en ziet er nu helemaal als nieuw uit
Dat die op de foto zo beroerd uitziet heeft te maken met veelvuldig gebruik in de loop van 7 jaar, en dan kan de lak wel eens afslijten.
In de vitrine gebeurt zo iets niet natuurlijk.

@ Rick
Als ACTS de loc wel in gebruik gaat nemen voor de actieve dienst, dan is het logisch dat verder geen actie wordt ondernomen, want dan spreek je over een uitsel van executie (voor de loc dan)
De vraag om de loc dan nog te behouden komt dan weer als ACTS hem buiten dienst gaat stellen.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 15:52:54 door J. Beckers »

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #130 Gepost op: 05 November 2008, 16:08:54 »
Als je dan nou eens eerst contact opneemt. Dan weet je of je nu al eventueel actie moet ondernemen of dat dat nog niet hoeft omdat die nog gaat rijden. Als ACTS de loc niet nodig heeft wat me sterk lijkt. Dan kun je vragen hoeveel ze er voor moeten hebben. DAn kun je hier in het forum neerzetten ik wil de loc behouden de loc kan gekocht worden van ACTS dan moeten we dit bedrag verzamelen mensen die hier aan mee willen helpen kunnen dat aangeven.

Want stel dat je nu intresse om mee te doen. Dan ga je mee doen in het oprichten van een stichting die als je dat allemaal rond hebt is gaat kijken of die loc uberhaupt wel te koop is. Dan kom je er achter dat dat niet zo is is heel je stichting voor niets. Je zult ook veel sneller mensen bereid vinden om evt. mee te helpen als je laat zien dat het uberhaupt mogelijk is om de 1607 te bemachtigen.

Maar goed als je hier allemaal niet op in wilt gaan dan denk ik niet dat veel mensen dit plan serieus willen nemen. WAt ook te begrijpen is omdat je helemaal geen duidelijkheid geeft alleen dat je de loc wilt hebben en dat je hem niet rijvaardig hoeft te hebben.

In ieder geval veel succes er mee en mocht je ooit wel duidelijkheid geven dan lees ik het hier graag.

Marcel.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #131 Gepost op: 05 November 2008, 16:09:53 »
Je bent nu vragen aan het stellen die nu momenteel helemaal niet aan de orde zijn.
De poll is er juist om aan te geven wie er intresse heeft, en wie eventueel ook zou willen mee helpen.
je kan pas met een plan van aanpak beginnen als de stichting er daadwerkelijk is.
Maar als je die vragen niet kan beantwoorden en de gevraagde dingen niet kunt realiseren is het bij voorbaat al kansloos om een stichting te beginnen en er vrijwillers voor te krijgen. Die willen toch wel enigszins weten of ze aan iets kansloos beginnen of dat er daadwerkelijk iets te regelen valt.

GR.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

• Online Online
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #132 Gepost op: 05 November 2008, 16:11:25 »
@ Jeroen water.

Jos.

Zou de interesse bij mensen niet veel groter zijn als je met concrete plannen zou komen?

STEL dat je met ACTS al overeenstemming had om de loc over te kopen voor een x bedrag, STEL dat je al nagedacht had over waar de loc te stallen en wat je met de loc wilt (statisch conserveren of rijdend houden), dan had je daarna met je concrete plannen hier een poll kunnen openen en had je een heel stuk minder kritiek over je heen gekregen.

Maar nu probeer je eerst iedereen enthousiast te krijgen en als je dan eenmaal een groepje mensen bij elkaar hebt, ga je er wellicht achter komen dat ACTS die 1607 helemaal niet kwijt wil of dat je er zo'n bedrag voor moet neertellen dat je eerst je huis moet verkopen of dat het ondoenlijk is om een stalling voor die kar te vinden. Dan moet je al die mensen teleur gaan stellen en word je in de toekomst door deze mensen ook niet meer serieus genomen.

Tenslotte: als je een stichting op wilt richten, zul je van te voren met een gedegen plan moeten komen, anders kun je geen eens een stichting oprichten.  

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 16:14:40 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Sander

• Offline Offline
« Reactie #133 Gepost op: 05 November 2008, 16:54:31 »
Citaat
Tenslotte: als je een stichting op wilt richten, zul je van te voren met een gedegen plan moeten komen, anders kun je geen eens een stichting oprichten.

Je kan ten alle tijden een stichting oprichten.
Een groot werkelijk plan is daar niet speciaal voor nodig.

Waar je wel aan moet denken zijn de vele dingen die er bij een stichting komen kijken. Vergis je daar niet in dat is meer dan je denkt.
Tevens zou ik een en ander notarieel vast laten leggen wat de Stichting aangaat, die kosten kunnen aardig in de papieren lopen.

Ik spreek hier uit ervaring want 2,5 jaar geleden hebben wij hier met bestuur en moderatoren hetzelfde gerealiseerd, waar jullie nu allemaal gebruik van maken.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
« Reactie #134 Gepost op: 05 November 2008, 17:11:34 »
Wat Sander zegt, dat klopt.
Ik heb al in het bestuur van een stichting gezeten, maar dit kun je niet vergelijken met een stichting voor een loc.
Dit was een stichting voor het behouden van het dorpshuis.
Resultaat: Dorpshuis is in goede handen gevallen leningen bijn terugbetaald, als alles meezit kan de stichting "Dorpshuis Mheer" over pakweg half jaar opgeheven worden.

Maar met een loc kun je die stichting niet opheffen als de taak volbracht is, je zal er altijd geld in moeten blijven pompen.

Oja, dat ik niet serieus over kom omdat ik geen concrete plannen heb wil niet zeggen dat ik niet serieus ben.
Ik ben namelijk bloedserieus

het punt is, ik kan momenteel helemaal geen concrete plannen maken.
want die kun je pas echt maken als de stichting al een beetje vorm begint te krijgen.

Want stel, ik heb nu een concreet plan.
En de stichting is inmiddels opgericht, kom je er achter dat je concreet plan helemaal niet deugt.

En juist dat laatste snappen volgens mij een aantal mensen niet.

@ Rail4Marcel.
Voor dat ik het vergeet.
zie je het al voor je, even met ACTS bellen hoe het zit met de loc?
wat een lachertje.
Even 2 voorbeelden:

De vetgedrukte tekst ben ik, en de normale tekst is de medewerker van ACTS.

1e voorbeeld

Met ACTS Nederland, wat kunnen wij voor u betekenen?
Met Jos beckers, Ik bel u even om te vragen of de electrische locomotief met het nummer 1607, Gaat u zeze locomotief in uw dienst opnemen of is die alleen voor onderdelen?
Waarom vraagt u dat meneer?
Omdat ik de loc wilde behouden voor het nageslacht.
waarom wil u die loc behouden?
Deze locomotief heeft in 1989 de langste reizigerstrein getrokken.
Hahahahaha

2e voorbeeld

Met ACTS Nederland, wat kunnen wij voor u betekenen?
Met Jos Beckers namens de Stichting 1607, Ik bel u even om te vragen of de electrische locomotief met het nummer 1607, Gaat u deze locomotief in uw dienst opnemen of is die alleen voor onderdelen?
Waarom vraagt u dat meneer?
Omdat wij deze locomotief willen behouden voor het nageslacht.
Waarom wil u deze locomotief behouden?
Deze locomotief heef in 1989 de Langste reizigerstrein ter wereld getrokken.
Leg eens uit meneer?

En zo zou den deze telefoongesprekken ongeveer gaan klinken, Nou lijkt het me logisch dat het 2e voorbeeld veel serieuzer overkomt.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 17:32:02 door J. Beckers »

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)