Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Ook Oostenrijk wil spoordienst op China  (gelezen 1221 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China
« Gepost op: 21 October 2008, 19:56:31 »
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China

Naar het voorbeeld van Deutsche Bahn wil ook de Österreichische Bundesbahn, de Oostenrijkse staatsspoorwegmaatschappij een treindienst voor goederen van en naar China beginnen. Het project wordt geleid door Far East Land Bridge (FELB), er wordt verder aan deelgenomen door Rail Cargo Austria (ÖBB) en Intercontainer Austria. De transportafstand bedraagt 11.000 kilometer, de doorlooptijd twintig dagen. Onderweg worden tal van bestemmingen bediend.
Wanneer dit 'alternatief voor de lange zeeweg tussen Midden-Europa en China' van start gaat, deelde bestuursvoorzitter Robert Gerendas van FELB niet mee. Voor tracking & tracing van goederen door de verlader wordt gezorgd door middel van Radio Frequency Identification (RFID).
In elk van de landen op de route zullen plaatselijke spoorwegmaatschappijen voor de tractie zorgen. Op het breedspoor in Rusland en andere landen van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten wordt dat Transcontainer JSC. Het project wordt deels door FELB, deels door logistieke partners daarvan gefinancierd
brom:transport

Dit was de aanleiding;
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.


« Laatst bewerkt op: 21 October 2008, 19:59:12 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
China schuift aan bij Transsiberisch containervervoer
« Reactie #1 Gepost op: 29 October 2008, 12:04:45 »
China schuift aan bij Transsiberisch containervervoer
China gaat waarschijnlijk deelnemen in de gezamenlijke spooronderneming van de Russische staatsspoorwegmaatschappij RZD en Deutsche Bahn. Dat bleek tijdens een staatsbezoek van de Chinese premier, Wen Jiabao, aan Moskou. Doel is het vervoer van containers per spoor tussen West-Europa en China over de Transsiberische routes verder te ontwikkelen. Voor dat vervoer richtten RZD en Deutsche Bahn in 2005 al een gezamenlijk bedrijf op, EurasiaRailLogistics.
Hoe de Chinese deelname er precies gaat uitzien, is nog niet duidelijk. RZD en DB Mobility Logistics (de transportdivisie van Deutsche Bahn) werken ook al samen met de Poolse spoormaatschappij Polzug en het Duitse Kombiverkehr in een gezamenlijk bedrijf voor de afwikkeling van spoordiensten tussen Duitsland en Rusland. RZD en DB hebben in dat bedrijf elk een aandeel van 30 procent.
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China

Naar het voorbeeld van Deutsche Bahn wil ook de Österreichische Bundesbahn, de Oostenrijkse staatsspoorwegmaatschappij een treindienst voor goederen van en naar China beginnen. Het project wordt geleid door Far East Land Bridge (FELB), er wordt verder aan deelgenomen door Rail Cargo Austria (ÖBB) en Intercontainer Austria. De transportafstand bedraagt 11.000 kilometer, de doorlooptijd twintig dagen. Onderweg worden tal van bestemmingen bediend.
Wanneer dit 'alternatief voor de lange zeeweg tussen Midden-Europa en China' van start gaat, deelde bestuursvoorzitter Robert Gerendas van FELB niet mee. Voor tracking & tracing van goederen door de verlader wordt gezorgd door middel van Radio Frequency Identification (RFID).
In elk van de landen op de route zullen plaatselijke spoorwegmaatschappijen voor de tractie zorgen. Op het breedspoor in Rusland en andere landen van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten wordt dat Transcontainer JSC. Het project wordt deels door FELB, deels door logistieke partners daarvan gefinancierd
brom:transport

Dit was de aanleiding;
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.