Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 02:32:51
Bahnstrecke 5867 door DJV
Vandaag om 02:19:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Albert.H0
Vandaag om 00:02:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
24 December 2025, 23:57:02
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
24 December 2025, 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
24 December 2025, 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
24 December 2025, 17:38:41
  

Auteur Topic: 1100 Blauw Botsneus  (gelezen 10623 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #15 Gepost op: 18 October 2008, 18:47:31 »
Je laatste opmerking vind ik nogal vreemd...

Met de gedachte ooit misschien nogeens een lok terug te bouwen naar originele staat doe je de moeite om alles te bewaren wat daar nog voor nodig is, zodat het ook daadwerkelijk nog kan...

Later krijg je de kans om ook daadwerkelijk een lok terug te bouwen waarbij je die bewaarde spullen dus gebruikt en omdat dan toevallig jaren later iemand net die éne lok bewaard moet jij die spullen maar even inleveren...  ???

Daarnaast zitten er op die 1122 van de KLok twee botsneuzen en zie ik die er zo 123 nog neit af gehaald worden, dus waarom...?
« Laatst bewerkt op: 18 October 2008, 18:49:05 door Thom »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #16 Gepost op: 18 October 2008, 18:54:17 »
Het NSM zou wat mij betreft de platen en strips maar aan de echte 1122 (ook museaal bewaard) moeten afstaan. Schilder de  platte 1125 dan maar huisstijl  ;)

Als je toch purist wilt zijn: de "echte" 1122 is als 1130 door het leven gegaan... waar trek je de grens?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #17 Gepost op: 18 October 2008, 18:59:54 »
was toch 1125? of hebben we het over iets anders?

Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #18 Gepost op: 18 October 2008, 19:15:32 »
was toch 1125? of hebben we het over iets anders?

Sander
We hebben het nog steeds over 1100én ;)

De 1122 in het NSM is eigenlijk de 1125...  ;)

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #19 Gepost op: 18 October 2008, 19:52:45 »
ja dat wist ik, maar omdat JAB van Ree opeens met de 1130 aankwam begon ik te twijfellen ;)

Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #20 Gepost op: 18 October 2008, 20:06:05 »
De 1122 is bij in dienst stelling (mei 1951) om onduidelijke redenen als 1130 in gebruik genomen. De 1123-1130 zijn toen als 1122-1129 in dienst gekomen. Dat bedoelde JAB.

De 1122 in het NSM is de 1125 die ooit als 1126 is bedoeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22767
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #21 Gepost op: 18 October 2008, 20:34:34 »
De 1122 is bij in dienst stelling (mei 1951) om onduidelijke redenen als 1130 in gebruik genomen.

Dan is het gewoon de 1130, toch?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #22 Gepost op: 18 October 2008, 20:43:38 »
Ja/nee, het moest eigenlijk de 1122 zijn. De loc is na de 1121 (21e) in dienst gekomen (als 22e, met als nummer dus 1130), waarna de anderen een nummer opschoven.

Kwestie van hoe je het bekijkt. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22767
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #23 Gepost op: 18 October 2008, 20:48:06 »
Natuurlijk, maar ik begrijp dat de loc nooit als 1122 in de administratie heeft gestaan?
Waar staat ook opgeschreven dat locs per se in volgorde van aflevering moeten worden genummerd.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #24 Gepost op: 20 October 2008, 16:51:41 »

De 1122 kwam op 15-01-1982 uit revisie als laatste van frontneuzen voorziene loc. Maar daarmee was 'ie dus zeer zeker niet de laatste blauwe. Het was wel de laatste waarvan nog een complete set nummerplaten en sierstrippen geplukt kon worden.  Na de 1122 werden verder nog gehuisstijld:


1983: 1103, 1115, 1106
1984: 1110, 1116, 1114
1985: 1108, 1105, 1138
1986: 1117, 1135.

Zoals ik al eerder zei waren er daarna in 1986 nog slechts drie blauwe 1100'en (met neus uiteraard); de 1118, 1121 en 1133. Daarvan bleef de 1121 het langst in de rijdende dienst.

groeten,
Wim

Beste Wim,

Nog even over hetgeen hierboven staat:

Volgende Locs heb ik in het Blauw met alleen een Geel front op de bostneus:

1103
1105
1108
1110
1114
1115
1116
1117
1118
1121
1133
1135

En de onderstaande in het Blauw met geheel GELE botsneus:
1117
1118
1138


Is de door u genoemde 1106 ook daadwerkelijk in het Blauw met botsneus geweest?

Groet

Berry


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #25 Gepost op: 20 October 2008, 17:00:34 »
@Berry: Ja, de 1106 kreeg zijn neus in 1980 en de huisstijl in 1983.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #26 Gepost op: 20 October 2008, 17:13:15 »
Trouwens, ik kwam een leuke bonte samenstelling van een binnenlandse IC tegen die ik in 1:87 ga maken als Roco ooit eens een 1100 met geheel gele botsneus uitlevert.

Men neme: Blauwe 1100 met geheel gele botsneus + blauwe plan W (met reclamebanen) + geel/blauwe ICR B + Plan E A + Plan E RD + Plan E B + Plan E B (alle plan E's berlijnsblauw met reclamebanen).

 :)

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2042
  • Allegra" treinstel
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #27 Gepost op: 07 December 2008, 05:59:41 »
Citaat van: ACTS op 20 oktober 2008, 16:51:41
Citaat
En de onderstaande in het Blauw met geheel GELE botsneus:
1117
1118
1138

DEze drie loc,s hebben bij een latere schilderbeurt ook da botsneuzen gekregen met allen een geel front, zie onderstaande link.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=7238.50

Hier staat een foto van de 1133 die gesloopt wordt deze lok heeft ook een botsneus met allen een geel front .
Even naar beneden scrollen dan kom je deze foto van zelf tegen ;) ;)

groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 07 December 2008, 06:01:47 door edwin »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #28 Gepost op: 07 December 2008, 11:08:27 »
Die staat toch ook bij 't lijstje even hierboven?

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 1100 Blauw Botsneus
« Reactie #29 Gepost op: 07 December 2008, 11:16:33 »
zoals ik op pagina 1 dezer draad typte;

De drie buitenbeentjes 1117, 1118 en 1138 werden tijdens een volgende revisie , eind 1982, qua neuszijkantbeschildering aangepast aan hun soortgenoten. Vanaf toen dus geen totaal gele neuzen meer op deze drie blauwe locs. Blauwe zijvlakken en een geel front, dat werd de uitvoering, zoals te zien op de eerste foto in dit draadje van de 1118 voor ICR.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie