Doel:€250.00
Donaties:€77.50

Per saldo:€-172.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-04-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beslissen hoe er aan te beginnen ... door dirk_de_coninck
Vandaag om 17:03:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Antal
Vandaag om 17:00:53
Westlandbaan door NS264
Vandaag om 17:00:23
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 16:43:52
Artitec Mat '54, materieelbespreking. door 1200blauw
Vandaag om 16:36:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:43
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 16:04:41
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Marc tramt
Vandaag om 15:51:03
De fabriek - Spoor 0 door Super Chief
Vandaag om 15:47:59
Thema gezocht voor een schaal 0 baan van 3 bij 4,5 meter . door Peter Kleton
Vandaag om 15:45:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:43:17
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 15:17:49
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 15:01:27
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door lrrw
Vandaag om 14:59:49
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 14:56:17
Projekt 083-338 door Freek Jonkers
Vandaag om 14:52:38
Toon hier je (model)treinfoto's door R v/d Hoven
Vandaag om 14:46:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
Vandaag om 14:32:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:29:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:58
Plaatselijk verf verwijderen, iemand een idee? door hooidonk
Vandaag om 13:52:54
Dg in tijdperk III door GerardH
Vandaag om 13:16:28
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 13:04:55
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Reinout van Rees
Vandaag om 13:02:49
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:37:36
BNLS-Werkspoor - Pimp my LimaRossi Mat '46 Muizeneus door Duikeend
Vandaag om 11:28:32
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door Bert van Gelder
Vandaag om 11:12:07
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:51:33
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door VFR
Vandaag om 09:03:20
Falkenheim door Frank 123
Vandaag om 08:55:57
  

Auteur Topic: Theindent, H0, 470 x 325  (gelezen 1471 keer)

marimon

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Theindent, H0, 470 x 325
« Gepost op: 06 oktober 2017, 16:09:59 »

Dit zou de nieuwe baan moeten worden naar Belgisch landschap. Dus geen grote bergen.
Er zullen ook geen lange treinen rijden, ik denk aan max drie à vier wagons.
Digitaal rijden op Piko-A rails met Multimaus, wissels analoog bedienen met zelf te maken schakelbord.
Donker groen is het station.
Licht groen is de paradebaan met rechts een helix naar het schaduwstation.
Licht blauw is een industriespoor die rechtsboven onder het paradespoor loopt.
Hoe het geheel moet aangekleed worden zien we wel. Het is nog niet voor onmiddellijk aan te vangen want er zijn nog andere klussen uit te voeren thuis. Maar 't is zeker al een begin.
Wat denken jullie ervan?

Mvgr,

Marc

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 20791
    • Pagina van klaas
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2017, 17:07:50 »
Paradebaan is een goed idee. Maar waarom zit die diepe slinger er in? Daar moet een landschappelijke reden voor zijn. Als je zoveel ruimte heb zou ik de bogen een stuk ruimer maken. Zeker in de helix zijn ze veel te krap.
Waar had je de perrons gedacht?

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 704
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2017, 17:25:27 »
Tweetal overwegingen:
als je station aan de lange kant legt ben je wat minder beperkt, de paradebaan zou je met hoogte
verschil er onder voorlangs kunnen leiden

op zo'n grote baan (en dus tijdsinverstering) zou ik toch echt voor Tillig Elite gaan, Piko A is prima voor schaduwstations,
maar van de optische indruk van Tillig krijg je nooit spijt.

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

marimon

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2017, 20:36:56 »
@Klaas:
-in de 'diepe slinger' is het de bedoeling om een woongebied te bouwen. De binnen en buitenbocht onderaan hebben respectievelijk een straal van 484 en 546 mm of de R3 en R4 van Piko-A rails.
-in de helix zijn dezelfde stralen als hierboven gebruikt. Als ik die groter zou maken heb ik minder doorgang tussen de helix en de 'slinger'.
-aan het eindstation Theindent komen 3 perrons:één links van het linker spoor, één tussen midden en rechter spoor en één aan de rechterkant van het rechter spoor.
@Fred:
-de spoorkeuze is misschien nog te overwegen.

Mvgr,

Marc

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 20791
    • Pagina van klaas
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2017, 21:20:32 »
De boogstralen die je noemt zijn voor mijn begrip vrij klein. Zeker in de helix krijg je dan problemen, de helling wordt te steil. Heb je daar al aan gerekend?Zelf streef ik naar boogstralen van minstens 700mm.
Voor een perron tussen de sporen heb je volgens mij te weinig ruimte.

marimon

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2017, 22:46:44 »
Klaas,

Hoogteverschil in de helix is 8cm, stijgings% buitenspoor is 2.3% en binnenspoor 2.6%.
De ruimte tussen de sporen is nog aan te passen. Zal ik dus doen.

Mvgr,

Marc

marimon

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Theindent, H0, 470 x 325
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2021, 14:23:46 »




]





« Laatst bewerkt op: 15 april 2021, 14:44:46 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt »
Mvgr,

Marc