Belangrijke mededelingHelaas zijn er ook een aantal systemen waar Koploper niet mee overweg kan: dit zijn Marklin Systems en Roco (Rocomotion). Beide leveranciers geven het protocol tussen hun centrale eenheid en de Pc niet vrij. Spijtig, maar wij kunnen daar niets aan veranderen. We kunnen alleen maar hopen dat in de toekomst toch het protocol wordt vrijgegeven en tot die tijd geldt: wil je met Koploper gaan rijden dan moet je deze systemen dus NIET AANSCHAFFEN!
Jammer genoeg heb ik dit al aangeschaftIk had dit willen gebruiken met koploperMaar dat wil niet
Maar het werkt welAlleen nog leren hiermee om te gaan
Rocomotion is een combinatie van computerprogramma (variant op Railroad & Co zoals Wim al schreef) en een interface voor de Lokmaus/Multimaus. Op het kastje met de interface tevens een aansluiting voor terugmelders en met dat kastje kunnen de muizen cv's uitlezen.In theorie is het mogelijk een ander computerprogramma met de interface te laten werken, maar bij mijn weten is het protocol niet vrijgegeven door Roco. De muizen kunnen overigens ook overweg met de Lenz-interface. Moet je alleen wat anders verzinnen voor de terugmelding.
Wie heeft ervaring met Rocomotion.
die smeet Fleischmann digitale startersets met twincenter als te duur en slecht werkend aan de kant. FMZ werkt niet altijd even geweldig.
Voor weinig geld kun je het goed gebruiken.Na wat uit proberen en goed de handleiding te lezen begint Rocomotion begint nu goed te werken.Op dit moment ben ik bezig om de handleiding van Rocomotion te vertalen naar nederlands (niet helemaal foutloos maar al wel beter leesbaar)Je kunt het hier vinden:http://145.37.208.112/modeltreinen/Rocomotion/Index_rm.htm
Even afgezien voor een waarde- cq. kwaliteitsoordeel over Roco digitaal en Rocomotion.De huidige startsets met een Twincenter zijn inderdaad niet voordelig doch is een Twincenter nogal wat uitgebreider dan een Roco digi startset. Slecht werkend??? Daarnaast zit in het Twincenter inderdaad nog FMZ doch alleen om het Twincenter compatibel te houden met het oeroude FMZ protocol. Een ook maar enigzins terzakekundige winkelier zou moeten weten dat ook Fleischmann tegenwoordig gewoon DCC "praat" en FMZ eigenlijk helemaal niet meer relevant is behalve voor gebruikers die nog "oude" FMZ loc's hebben.Ik vind het oordeel van je winkelier wel een beetje erg kort door de bocht. Mvg,HansAchteraf toegevoegd: Je hebt het ook over het prijsverschil. Voor Rocomotion en de interface betaal je ook nog ong. € 170-180,= extra. Bij de Twincenter oftewel Intellibox kun je zonder meer gebruikmaken van het gratis programma Koploper.