Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronaldk
Vandaag om 07:20:55
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 06:46:34
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 02:32:51
Bahnstrecke 5867 door DJV
Vandaag om 02:19:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Albert.H0
Vandaag om 00:02:20
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
24 December 2025, 23:22:03
Aachenau West door Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
24 December 2025, 17:38:41
  

Auteur Topic: 1711 en de 1856  (gelezen 3543 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
1711 en de 1856
« Gepost op: 12 September 2008, 22:05:08 »
Hallo...

IK had een vraagje.
ik krijg 1 deze weken mijn 1711 en 1856 binnen, alleen nu wil ik weten wat er allemaal voor zit ( of achter of er tussen  ;) ). kon weining foto's vinden op het net, alleen de 1711 rijd met een dubbeldekerstam rond.
dus eigenlijk gaat het alleen om de 1856, maar foto's van de 1711 zijn ook van harte welkom, verdere informatie trouwens ook

BVD Railhopper
 

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #1 Gepost op: 12 September 2008, 22:16:56 »
De 1800'en reden/rijden met ICR(m), ICK, ICL, en volgens mij hebben ze ook nog met K4 gereden (in combi met NS-meuk). En natuurlijk de internationale treinen vanaf Nederland, zoals de IC 140 en de CNL

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2991
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #2 Gepost op: 12 September 2008, 22:58:30 »
Vergeet bij de 1800en DDM niet, dat kan alleen maar met (16/)1800en rijden, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2008, 11:20:32 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Flris

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2008, 12:55:18 »
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #5 Gepost op: 13 September 2008, 13:14:48 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #6 Gepost op: 13 September 2008, 13:15:53 »
Citaat van: Flris  link=topic=13509.msg206733#msg206733 date=1221303318
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
Volgens mij heeft de 1711 nooit als solitaire loc gereden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #7 Gepost op: 13 September 2008, 13:18:47 »
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl
En waarom zou ik het juist apart vermelden? Omdat het dus wel kan.

Foto van Railfaneurope.
« Laatst bewerkt op: 13 September 2008, 13:20:45 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #8 Gepost op: 13 September 2008, 13:30:00 »
Dat is dan een heel zeldzame uitzondering. De 1800 ontbreekt het aan voorzieningen waardoor deze niet in de goederendienst mág rijden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #9 Gepost op: 13 September 2008, 13:37:31 »
Klopt half, die voorzieningen zijn veel later pas verwijderd. Gedurende enkele maanden hebben de 1600'n en 1800'n nog door elkaar gereden in verband met wielbandproblemen.

De 1711 heeft trouwens alleen maar met DDAR gereden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #10 Gepost op: 13 September 2008, 13:40:18 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.

Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Foto's zeggen genoeg dacht ik zo.


54300 ter hoogte van Nunspeet.



Heb deze foto's al wel eens eerder laten zien hier dacht ik.

Mvg, Johan

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #11 Gepost op: 13 September 2008, 13:54:55 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #12 Gepost op: 13 September 2008, 14:00:05 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Zoals al gezegd er is een overgang periode geweest van bijna een jaar.
Zo kon je de rode 1637 in de dubbeldekstam treffen op Lelystad heb ik ook nog foto's van.

Zo rond 1998/99 zag je regelmatig 1800-en in de goederendienst.

Mvg, Johan.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #13 Gepost op: 13 September 2008, 14:01:40 »
In het begin reden de 1800'en zowel reizigers als goederentreinen. Maar vanaf 1999 reden de 1800'en uitsluitend nog maar reizigerstreinen.
Nu rijden de 1600'en van Railion ook reizigerstreinen,maar dit in opdracht van DB AutoZug.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #14 Gepost op: 13 September 2008, 17:12:10 »
hallo bedankt alvast voor jullie reactie's , ik wil de loc's puur voor de reizigersdienst gaan gebruiken.