Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:43:51
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 23:14:55
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 23:10:03
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
Vandaag om 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
Vandaag om 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:01:32
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door NL-modelspoor
Vandaag om 20:50:12
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
Vandaag om 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
Vandaag om 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
Vandaag om 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
Vandaag om 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
Vandaag om 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 11:22:21
  

Auteur Topic: 1711 en de 1856  (gelezen 3483 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
1711 en de 1856
« Gepost op: 12 September 2008, 22:05:08 »
Hallo...

IK had een vraagje.
ik krijg 1 deze weken mijn 1711 en 1856 binnen, alleen nu wil ik weten wat er allemaal voor zit ( of achter of er tussen  ;) ). kon weining foto's vinden op het net, alleen de 1711 rijd met een dubbeldekerstam rond.
dus eigenlijk gaat het alleen om de 1856, maar foto's van de 1711 zijn ook van harte welkom, verdere informatie trouwens ook

BVD Railhopper
 

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #1 Gepost op: 12 September 2008, 22:16:56 »
De 1800'en reden/rijden met ICR(m), ICK, ICL, en volgens mij hebben ze ook nog met K4 gereden (in combi met NS-meuk). En natuurlijk de internationale treinen vanaf Nederland, zoals de IC 140 en de CNL

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #2 Gepost op: 12 September 2008, 22:58:30 »
Vergeet bij de 1800en DDM niet, dat kan alleen maar met (16/)1800en rijden, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8585
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2008, 11:20:32 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Flris

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2008, 12:55:18 »
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #5 Gepost op: 13 September 2008, 13:14:48 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #6 Gepost op: 13 September 2008, 13:15:53 »
Citaat van: Flris  link=topic=13509.msg206733#msg206733 date=1221303318
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
Volgens mij heeft de 1711 nooit als solitaire loc gereden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8585
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #7 Gepost op: 13 September 2008, 13:18:47 »
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl
En waarom zou ik het juist apart vermelden? Omdat het dus wel kan.

Foto van Railfaneurope.
« Laatst bewerkt op: 13 September 2008, 13:20:45 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #8 Gepost op: 13 September 2008, 13:30:00 »
Dat is dan een heel zeldzame uitzondering. De 1800 ontbreekt het aan voorzieningen waardoor deze niet in de goederendienst mág rijden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8585
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #9 Gepost op: 13 September 2008, 13:37:31 »
Klopt half, die voorzieningen zijn veel later pas verwijderd. Gedurende enkele maanden hebben de 1600'n en 1800'n nog door elkaar gereden in verband met wielbandproblemen.

De 1711 heeft trouwens alleen maar met DDAR gereden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #10 Gepost op: 13 September 2008, 13:40:18 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.

Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Foto's zeggen genoeg dacht ik zo.


54300 ter hoogte van Nunspeet.



Heb deze foto's al wel eens eerder laten zien hier dacht ik.

Mvg, Johan

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #11 Gepost op: 13 September 2008, 13:54:55 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #12 Gepost op: 13 September 2008, 14:00:05 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Zoals al gezegd er is een overgang periode geweest van bijna een jaar.
Zo kon je de rode 1637 in de dubbeldekstam treffen op Lelystad heb ik ook nog foto's van.

Zo rond 1998/99 zag je regelmatig 1800-en in de goederendienst.

Mvg, Johan.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #13 Gepost op: 13 September 2008, 14:01:40 »
In het begin reden de 1800'en zowel reizigers als goederentreinen. Maar vanaf 1999 reden de 1800'en uitsluitend nog maar reizigerstreinen.
Nu rijden de 1600'en van Railion ook reizigerstreinen,maar dit in opdracht van DB AutoZug.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #14 Gepost op: 13 September 2008, 17:12:10 »
hallo bedankt alvast voor jullie reactie's , ik wil de loc's puur voor de reizigersdienst gaan gebruiken.