Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:46:06
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 10:40:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 10:06:29
De wijntrein door Hendrik Jan
Vandaag om 10:03:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:44:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 09:34:48
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 07:51:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
02 October 2025, 10:13:20
  

Auteur Topic: 1711 en de 1856  (gelezen 3411 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
1711 en de 1856
« Gepost op: 12 September 2008, 22:05:08 »
Hallo...

IK had een vraagje.
ik krijg 1 deze weken mijn 1711 en 1856 binnen, alleen nu wil ik weten wat er allemaal voor zit ( of achter of er tussen  ;) ). kon weining foto's vinden op het net, alleen de 1711 rijd met een dubbeldekerstam rond.
dus eigenlijk gaat het alleen om de 1856, maar foto's van de 1711 zijn ook van harte welkom, verdere informatie trouwens ook

BVD Railhopper
 

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #1 Gepost op: 12 September 2008, 22:16:56 »
De 1800'en reden/rijden met ICR(m), ICK, ICL, en volgens mij hebben ze ook nog met K4 gereden (in combi met NS-meuk). En natuurlijk de internationale treinen vanaf Nederland, zoals de IC 140 en de CNL

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #2 Gepost op: 12 September 2008, 22:58:30 »
Vergeet bij de 1800en DDM niet, dat kan alleen maar met (16/)1800en rijden, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2008, 11:20:32 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Flris

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2008, 12:55:18 »
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #5 Gepost op: 13 September 2008, 13:14:48 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #6 Gepost op: 13 September 2008, 13:15:53 »
Citaat van: Flris  link=topic=13509.msg206733#msg206733 date=1221303318
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
Volgens mij heeft de 1711 nooit als solitaire loc gereden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #7 Gepost op: 13 September 2008, 13:18:47 »
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl
En waarom zou ik het juist apart vermelden? Omdat het dus wel kan.

Foto van Railfaneurope.
« Laatst bewerkt op: 13 September 2008, 13:20:45 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #8 Gepost op: 13 September 2008, 13:30:00 »
Dat is dan een heel zeldzame uitzondering. De 1800 ontbreekt het aan voorzieningen waardoor deze niet in de goederendienst mág rijden.

www.raymondkies.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #9 Gepost op: 13 September 2008, 13:37:31 »
Klopt half, die voorzieningen zijn veel later pas verwijderd. Gedurende enkele maanden hebben de 1600'n en 1800'n nog door elkaar gereden in verband met wielbandproblemen.

De 1711 heeft trouwens alleen maar met DDAR gereden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #10 Gepost op: 13 September 2008, 13:40:18 »
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.

Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.

www.raymondkies.nl

Foto's zeggen genoeg dacht ik zo.


54300 ter hoogte van Nunspeet.



Heb deze foto's al wel eens eerder laten zien hier dacht ik.

Mvg, Johan

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #11 Gepost op: 13 September 2008, 13:54:55 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #12 Gepost op: 13 September 2008, 14:00:05 »
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt

Zoals al gezegd er is een overgang periode geweest van bijna een jaar.
Zo kon je de rode 1637 in de dubbeldekstam treffen op Lelystad heb ik ook nog foto's van.

Zo rond 1998/99 zag je regelmatig 1800-en in de goederendienst.

Mvg, Johan.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #13 Gepost op: 13 September 2008, 14:01:40 »
In het begin reden de 1800'en zowel reizigers als goederentreinen. Maar vanaf 1999 reden de 1800'en uitsluitend nog maar reizigerstreinen.
Nu rijden de 1600'en van Railion ook reizigerstreinen,maar dit in opdracht van DB AutoZug.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: 1711 en de 1856
« Reactie #14 Gepost op: 13 September 2008, 17:12:10 »
hallo bedankt alvast voor jullie reactie's , ik wil de loc's puur voor de reizigersdienst gaan gebruiken.