Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

D236 Nord-West-Expres door Huup
Vandaag om 22:09:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 22:04:38
Piko 2025 door Spoor010
Vandaag om 22:01:32
Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 21:38:35
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
Vandaag om 21:36:58
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:35:49
Rheinburg, TP V/VI door Schachbrett
Vandaag om 21:34:12
NS 8800 in spoor 0 door Huup
Vandaag om 21:25:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
Vandaag om 21:06:52
Mijnbouw Indonesië door Rob Ellerman
Vandaag om 21:06:02
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
  

Auteur Topic: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen  (gelezen 472140 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #720 Gepost op: 24 December 2008, 17:08:52 »
Ja inderdaad ben ik even lekker mee ;D

Nou goed hier wat fotootjes waar Railhopper om vroeg:









Dat zijn ze.

Gr. Remco.

* Remco gaat proberen de 1300 op te rekken en hoopt hem weer op lengte te krijgen
« Laatst bewerkt op: 24 December 2008, 17:16:55 door Remco »

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #721 Gepost op: 24 December 2008, 17:20:39 »
Remco bedankt  :D

ziet er erg gaaf uit  :D :D :D

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #722 Gepost op: 24 December 2008, 17:22:28 »
Kun je ook eens een filmpje maken met die koploper? Of is dat te veel moeite?

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #723 Gepost op: 24 December 2008, 17:25:24 »
Als je ook eens leest wat er geschreven wordt her en der dan had je gezien dat er al een filmpje van de Koploper is gemaakt door me.

Dat staat hier

Gr. Remco.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #724 Gepost op: 24 December 2008, 17:28:49 »
Verder heb ik net al mijn loc's op lange adressen ingesteld, dat is veel handiger, het was een aardig zootje ondertussen geworden ;D

Toch fijn dat die fabrikanten dat lange loknummer met grote nummers op de zijkanten en voorkanten drukken ;D

Enne : die 1300, ik zeg goed oppassen, als je em nu nog een keer heet wast krijgt hij misschien wel puisten, zoals dit exemplaar:

1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2409
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #725 Gepost op: 24 December 2008, 17:29:44 »
@remco,

Komen er op de perrons nog overkappingen zodat de preisertjes droog lopen als het regent  :P ;D

mvg,

Matthijs

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #726 Gepost op: 24 December 2008, 17:30:14 »
Citaat
Er hangt nu meer bovenleiding, al moet deze nog wel even op maat gebogen worden en de Y - elementen moeten er nog tussen.
Remco,
 Y draad wordt alleen toegepast als de baanvaksnelheid hoger is dan 100 km/h. Op je zijspoor hoef je het dus niet te plaatsen. Scheeld weer werk.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #727 Gepost op: 24 December 2008, 17:33:18 »
Toch fijn dat die fabrikanten dat lange loknummer met grote nummers op de zijkanten en voorkanten drukken ;D

Enne : die 1300, ik zeg goed oppassen, als je em nu nog een keer heet wast krijgt hij misschien wel puisten, zoals dit exemplaar:


Jij snapt hem ;) Inderdaad die nr's zijn handig :D

En goed dat je me even waarschuwd stel je voor puisten  :-X

@remco,

Komen er op de perrons nog overkappingen zodat de preisertjes droog lopen als het regent  :P ;D

mvg,

Matthijs

Nope het is een klein voorstation, misschien wel een wachthokje maar geen overkappingen :)

Remco,
 Y draad wordt alleen toegepast als de baanvaksnelheid hoger is dan 100 km/h. Op je zijspoor hoef je het dus niet te plaatsen. Scheeld weer werk.

Ok dank voor de tip, ik vind het alleen geen gezicht zonder die Y portaaltjes, het is zo'n groot gat  tussen de twee delen dat ik zeer waarsch. ze gewoon wel plaats.

Gr. Remco.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #728 Gepost op: 24 December 2008, 17:44:03 »
Remco,
 Y draad wordt alleen toegepast als de baanvaksnelheid hoger is dan 100 km/h. Op je zijspoor hoef je het dus niet te plaatsen. Scheeld weer werk.

Scheelt werk? Bij perrons horen er het dubbele aantal hangdraden te zitten, dus Remco mag nog even solderen ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #729 Gepost op: 24 December 2008, 17:45:55 »
sssssssssssssssssssssssssssssssssssstttttttt niet verder vertellen ;D

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #730 Gepost op: 25 December 2008, 13:06:14 »
Nou, ik heb al heel wat modelspoor kilometertjes laten rijden nu in Amerpoort en het bevalt me erg goed.

Het enige nadeel is het beperkte schaduwstation,  ik heb nu de 2 1100 Botsneuzen die allebei rondjes rijden tegen elkaar in en de Koploper pendelt op en neer tussen schaduwstation en spoor 1 en 2 via een vaste route. Dus altijd 2 verschillende treinen per spoor.

Verder heb ik voor het idee nog even de 2418 die op en neer rijd van het kopspoor naar het schaduwstaiton en visa versa.

Dus er is beweegelijkheid, tot maximaal 2 treinen tegelijk in Amerpoort zelf. Voor een 3 sporig station niet verkeerd ;D

Maar meer variatie zou erg leuk zijn, dus ik ben toch eens aan het kijken naar wat meer opstelsporen, maar de ruimte ontbreekt eigenlijk. Ik zou in het schaduwstation de eerste wissel aan de beide ingangen kunnen vervangen door 3-weg wissels en dan kan ik nog 2 extra sporen plaatsen maar ja 3weg ?

Gaat dat goed, alles rijdt nu ontzettend betrouwbaar en geen ontsporingen.

De 1100's rijden met 3 rijtuigen ( 1 Artitec W en 2 LS ICR's alles kortgekoppeld ) zonder problemen en de koploper is ook uiterst betrouwbaar zowel getrokken als geduwd en heeft geen enkele ontsporing gehad.

Dat wil ik wel graag zo houden ;D

Daarbij ook nog de investering, 2 extra sporen kost me +- 190 euro ( 50 voor wisseldecoder, 50 voor een Rosoft S88SD16-N, 4 wisselmotoren a 30 euro, 3 Weg wissels 50 euro, rechte rails en tegenbogen 10 euro )

Dat is 85 euro per spoor  :-X Dat is niet echt rendabel. Een andere oplossing heb ik zo 1,2,3 nog niet. Mocht iemand een idee hebben, ik houd mij aanbevolen!

Ik heb wel de voorkeur voor iets waar ik in en uit kan rijden, dus geen kopsporen.

Gr. Remco.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #731 Gepost op: 25 December 2008, 13:57:56 »
Ik heb nog even op pagina 1 zitten kijken :

Aan die 2e detector print ontkom je toch niet... en hoe dan ook zul je meer wissels moeten aanschaffen als je meer wilt kunnen rijden. Aan de ene kant snap ik je opmerking over kopsporen, aan de andere kant zijn ze ideaal voor de pendeltrein die vanaf je kopspoor : twee treinstellen die om en om naar het kopspoor van Amerpoort pendelen.



Ik denk dat dat, op de ruimte die je hebt, het hoogst haalbare is. 3 treinen die rondjes draaien en 2 pendeltreinen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #732 Gepost op: 25 December 2008, 14:26:33 »
Citaat
( 50 voor wisseldecoder, 50 voor een Rosoft S88SD16-N, 4 wisselmotoren a 30 euro, 3 Weg wissels 50 euro, rechte rails en tegenbogen 10 euro )


Neem even contact op met Karst. Die heeft denk ik wel tips voor je.  ;)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #733 Gepost op: 25 December 2008, 21:56:23 »


Dat kan efficienter ;D als ik wel een 3weg wissel gebruik kan ik 5 sporen die doorlopen gebruiken en wat ik dus nu doe met de KL is hem laten pendelen door het station heen naar het schaduwstation, dan heb ik meer rij vulling ;D Maar ik heb ook al zitten denken aan een fiddleyard erbij, ik weet het nog niet, ik ga er maar eens rustig over nadenken ;)


Dat weet ik wel zeker ;D als je hier Karst roept, rijdt er geen trein meer ;D maar ik weet wat hij maakt en waar hij mee bezig is en dat houd ik zeker in mijn achterhoofd. Dat kan inderdaad gunstig uitpakken ;)

Gr. Remco.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Bouw klein voorstation 'Amerpoort' begonnen
« Reactie #734 Gepost op: 25 December 2008, 22:00:44 »
Volgens mij is er iets fout, ik zie geen citaten