Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 20:31:11
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
  

Auteur Topic: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)  (gelezen 14958 keer)

wvdm

  • Gast
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #15 Gepost op: 15 September 2008, 04:51:55 »
Blijft nog de vraag Welke sleper?
Dan kun je het beste met je locomotieven naar de modelspoor winkel gaan en passen. Je zal vaak wat weg moeten slijpen om de sleper meer ruimte te geven om zonder ontsporen over wissels te rijden.
Bij de Lima hondekop past geen sleper omder de motorwagen, die had ik in de eerste wagon onder het eerste draaistel. De winkelier had het voor me gedaan.

En dan heb je het gedaan en kom je erachter, dat die gelijkstroom modellen niet zo fijn  rijden op wisselstroom rails. Geloof me, ik heb het gedaan en ik heb meer gelijkstroom modellen dan originele wisselstroom modellen. Ik wil je een teleurstelling besparen, die ik gehad heb en echt daar wordt je niet vrolijk van.

Maar er zijn genoeg gelijkstroom clubs.
Kijk eens op www.modelspoor.pagina.nl
Je vindt er vast wel een bij jou in de buurt.
En anders is er Bollenspoor www.bollenspoor.nl, die hebben leden, die ook van ver komen. Vanuit Brabant en Flevoland.

Groetjes
Wil

raf

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #16 Gepost op: 20 September 2014, 21:25:20 »
ik heb verschillende gelijkstroom loco's rijden op marklin K rails zonder problemen
ik heb nu ook ulhenbrock omschakelaars gevonden die worden deze week geleverd
het enige probleem dat kan opduiken zijn problemen met de wiel flenzen
van twee roco loco's heb ik de wielen in de draai bank gespannen en de wielen afgedraaid
door dit te doen heb ik een hogere wiel flens bekomen en nu lopen deze loco's zo perfect als of ze voor deze baan gebouwd zijn geworden
dit heb ik dus moeten doen omdat AC wielen en zelfs DC wielen niet meer voor dit model beschikbaar waren bij roco.
ik zou zeggen dat als je het de moeite vind om te doen zou ik er dus voor gaan
3 rail  heeft meer voordelen dan nadelen  want hoe vuil de rails ook zijn een 3 rail loopt bijna altijd
daarom zie je op tentoonstellingen meer 3 rail dan 2 rail
gr raf
en ja ik weet dat de laatste posting 2008 was