Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door g-j
Vandaag om 16:56:35
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Rico [momfer]
Vandaag om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door GD
Vandaag om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door AlbertG
Vandaag om 15:21:13
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
  

Auteur Topic: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)  (gelezen 15144 keer)

wvdm

  • Gast
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #15 Gepost op: 15 September 2008, 04:51:55 »
Blijft nog de vraag Welke sleper?
Dan kun je het beste met je locomotieven naar de modelspoor winkel gaan en passen. Je zal vaak wat weg moeten slijpen om de sleper meer ruimte te geven om zonder ontsporen over wissels te rijden.
Bij de Lima hondekop past geen sleper omder de motorwagen, die had ik in de eerste wagon onder het eerste draaistel. De winkelier had het voor me gedaan.

En dan heb je het gedaan en kom je erachter, dat die gelijkstroom modellen niet zo fijn  rijden op wisselstroom rails. Geloof me, ik heb het gedaan en ik heb meer gelijkstroom modellen dan originele wisselstroom modellen. Ik wil je een teleurstelling besparen, die ik gehad heb en echt daar wordt je niet vrolijk van.

Maar er zijn genoeg gelijkstroom clubs.
Kijk eens op www.modelspoor.pagina.nl
Je vindt er vast wel een bij jou in de buurt.
En anders is er Bollenspoor www.bollenspoor.nl, die hebben leden, die ook van ver komen. Vanuit Brabant en Flevoland.

Groetjes
Wil

raf

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #16 Gepost op: 20 September 2014, 21:25:20 »
ik heb verschillende gelijkstroom loco's rijden op marklin K rails zonder problemen
ik heb nu ook ulhenbrock omschakelaars gevonden die worden deze week geleverd
het enige probleem dat kan opduiken zijn problemen met de wiel flenzen
van twee roco loco's heb ik de wielen in de draai bank gespannen en de wielen afgedraaid
door dit te doen heb ik een hogere wiel flens bekomen en nu lopen deze loco's zo perfect als of ze voor deze baan gebouwd zijn geworden
dit heb ik dus moeten doen omdat AC wielen en zelfs DC wielen niet meer voor dit model beschikbaar waren bij roco.
ik zou zeggen dat als je het de moeite vind om te doen zou ik er dus voor gaan
3 rail  heeft meer voordelen dan nadelen  want hoe vuil de rails ook zijn een 3 rail loopt bijna altijd
daarom zie je op tentoonstellingen meer 3 rail dan 2 rail
gr raf
en ja ik weet dat de laatste posting 2008 was