Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Gert Arkema
Vandaag om 14:17:26
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door thonis
Vandaag om 14:17:19
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:16:31
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
Schroefkoppeling voor H0. door spoorijzer
Vandaag om 13:42:10
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 13:37:28
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:26:18
Had de NS4903 rangeerlicht? door spoorijzer
Vandaag om 13:10:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 12:50:29
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:10:43
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 11:32:53
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
26 October 2025, 23:01:51
viessmann 4500 door Kees van der knijff
26 October 2025, 21:46:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
26 October 2025, 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
26 October 2025, 20:42:04
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
26 October 2025, 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
26 October 2025, 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
26 October 2025, 19:58:42
  

Auteur Topic: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)  (gelezen 15130 keer)

wvdm

  • Gast
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #15 Gepost op: 15 September 2008, 04:51:55 »
Blijft nog de vraag Welke sleper?
Dan kun je het beste met je locomotieven naar de modelspoor winkel gaan en passen. Je zal vaak wat weg moeten slijpen om de sleper meer ruimte te geven om zonder ontsporen over wissels te rijden.
Bij de Lima hondekop past geen sleper omder de motorwagen, die had ik in de eerste wagon onder het eerste draaistel. De winkelier had het voor me gedaan.

En dan heb je het gedaan en kom je erachter, dat die gelijkstroom modellen niet zo fijn  rijden op wisselstroom rails. Geloof me, ik heb het gedaan en ik heb meer gelijkstroom modellen dan originele wisselstroom modellen. Ik wil je een teleurstelling besparen, die ik gehad heb en echt daar wordt je niet vrolijk van.

Maar er zijn genoeg gelijkstroom clubs.
Kijk eens op www.modelspoor.pagina.nl
Je vindt er vast wel een bij jou in de buurt.
En anders is er Bollenspoor www.bollenspoor.nl, die hebben leden, die ook van ver komen. Vanuit Brabant en Flevoland.

Groetjes
Wil

raf

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #16 Gepost op: 20 September 2014, 21:25:20 »
ik heb verschillende gelijkstroom loco's rijden op marklin K rails zonder problemen
ik heb nu ook ulhenbrock omschakelaars gevonden die worden deze week geleverd
het enige probleem dat kan opduiken zijn problemen met de wiel flenzen
van twee roco loco's heb ik de wielen in de draai bank gespannen en de wielen afgedraaid
door dit te doen heb ik een hogere wiel flens bekomen en nu lopen deze loco's zo perfect als of ze voor deze baan gebouwd zijn geworden
dit heb ik dus moeten doen omdat AC wielen en zelfs DC wielen niet meer voor dit model beschikbaar waren bij roco.
ik zou zeggen dat als je het de moeite vind om te doen zou ik er dus voor gaan
3 rail  heeft meer voordelen dan nadelen  want hoe vuil de rails ook zijn een 3 rail loopt bijna altijd
daarom zie je op tentoonstellingen meer 3 rail dan 2 rail
gr raf
en ja ik weet dat de laatste posting 2008 was