Hans,Deze site is bekend?http://www.dragon-models.com/catalog/cando/cando_1-144%20pocket%20army-us.htm
De locomotief is -als ik het zo even snel goed heb gezien- een V188 dubbel-loc. Roco had deze in N onder artikelnummer 23265Zowel op E-bay als Marktplaats kan je deze tegenkomen.Mijn dank voor de info !Uiteraard zoek ik dagelijks op Ebay en Marktplaats, maar de schaal wordt zelden of nooit gegeven en dan is het maar een beetje gokken.Met een artikelnummer en merk kom ik een stuk verder, wetende dat dit WEL de juiste schaal van 1/148 is !
.....Maar personeel laat ik maar achterwege...Het totale aantal van de bemanning en ondersteuning bedroeg ongeveer 2000 man !2000 poppetjes verven ?Nee, toch maar niet....
......Met een artikelnummer en merk kom ik een stuk verder, wetende dat dit WEL de juiste schaal van 1/148 is !
Hans, volgens mij zijn de poppetjes niet het probleem maar de grootte van het diorama! Helemaal als je de bereik van het kanon en de vernietiging van het doel wilt meenemen..... LOL !Het complete diorama zal ongeveer 1 meter worden en het kanon zelf ongeveer 50 cm.De rest wordt spoor, gebouwen, the works, alhoewel ik nog geen vast omlijnd idee heb van hoe of wat.eerst nog maar veel meer research.Hans, ik begrijp dat jij er vrede mee hebt dat je schaal 1:160 (N) 'mengt' met 1:148? Zo niet, wees je dan bewust van de N-schaal van de door mij gesuggereerde Roco-locs.
Ik ga ABSOLUUT geen schalen met elkaar mengen !