Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:12:05
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 17:58:05
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Swalbenburg, N modulebaan door Flevodienst 1976
Vandaag om 14:53:31
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 14:35:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Bachmann NRM limited edition van BR prototype Deltic DP1  (gelezen 7063 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Bachmann NRM limited edition van BR prototype Deltic DP1
« Gepost op: 21 August 2008, 22:05:36 »
Voor de liefhebbers van OO spoor:
het NRM (National Railway Museum) in York adverteert op haar site

http://www.shopcreator.com/mall/productpage.cfm/NRMStore/_Deltic-01/200515/Limited%20Edition%20Deltic

weer met het Bachmann model van DP1, het prototype van de Deltic.

Volgens ingewijden zou het nu om een partij van slechts 1.000 stuks gaan.
De prijs is GBP 110,00 + GBP 17,00 verzendkosten. Je krijgt er ook een mooie badge bij.

Ik heb er maar gauw een besteld, voor ze op zijn. Het model is alleen te koop bij het NRM.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 21 August 2008, 22:07:46 door Leen »

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Bachmann NRM limited edition van BR prototype Deltic DP1
« Reactie #1 Gepost op: 22 August 2008, 10:47:36 »
het NRM (National Railway Museum) in York adverteert op haar site
weer met het Bachmann model van DP1, het prototype van de Deltic.
Volgens ingewijden zou het nu om een partij van slechts 1.000 stuks gaan.
Volgens de website is het getal 1000 van toepassing op de badges (maar voor het model geldt wel "Limited stocks available" met het verzoek er slechts één per huishouden aan te schaffen, dus het kàn ook voor het model gelden).

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 22 August 2008, 11:29:22 »
De informatie dat deze derde batch een batch van 1.000 is komt uit een post op het forum van www.rmweb.co.uk, vandaar. Het klopt wel met het aantal badges op de website.

De 1e batch was de Platinum editie met een oplage van 500 in een luxe verpakking voor GBP 140,00.
De 2e batch was de Standard editie met een oplage van 2.500 in een standaard Bachmann verpakking voor GBP 95,00.

De advertentie voor beide oplagen verscheen eind 2007 op internet, en binnen enkele weken waren beide edities uitverkocht.
Tot ergernis van vooral hobbyisten, die e.e.a. gemist hadden, waren er enkele snelle jongens in geslaagd om een voorraadje op te bouwen. Kort na het uitbrengen verschenen de eerste exemplaren dan ook op Ebay. Ik heb er een verkocht zien worden voor meer dan GBP 500,00. Het NRM probeert dit nu te voorkomen door het verzoek, er één per huishouden aan te schaffen, we zullen zien.

Overigens heeft Bachmann Branchline vorig jaar aangegeven in opdracht nieuwe modellen te kunnen ontwerpen bij een gegarandeerde afname van min. 5.000 stuks (misschien iets voor ons spoorwegmuseum en de 3737?). Er zou dus in de nabije toekomst nog een batch van 1.000 stuks moeten verschijnen. Of het er uiteindelijk meer dan 5.000 totaal zullen worden weet ik niet zeker. Er worden wel aanzienlijke prijsstijgingen verwacht, mede door de lage koers van de dollar/pond.

Mijn informatie komt uit het volgen van topics op www.rmweb.co.uk en in de tijdschriften Model Rail en British Railway Modelling.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2008, 11:33:21 door Leen »

DelticPower

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 22 August 2008, 16:01:46 »
Hallo Leen, ook van mij is er zojuist een bestelling weggegaan. Ben heel benieuwd naar het model, een andere uitvoering heb ik al in mijn bezit.
Wacht alleen nog op de sounddecoders. ;D
Groeten van Jan

PS bedankt voor de tip dat ze weer op voorraad zijn.  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 August 2008, 16:21:30 door DelticPower. Reden: aanvulling »
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 22 August 2008, 18:57:03 »
Sja, misschien komt er nog wel een batch met een sounddecoder, en misschien zelfs wel geweathered. Laten we het hopen.

Dan moeten we maar opnieuw in de buidel tasten.

Welke Deltic heb jij al, Jan?

Ikzelf heb nog een BR groene 55002  "The King's Own Yorkshire Light Infantry", waarin ik zelf een front- en sluitseinenkit gebouwd heb.
Ik heb de Platinum editie ook gekocht, maar vind het nu zonde om er een decoder in te bouwen, hem te gaan weatheren, en eigenlijk zelfs om ermee te gaan rijden. Ik zet hem wel een keer in een vitrine. Het model is subliem, eigenlijk kun je alleen maar kritiek hebben op de ruitenwissers.

Deze nieuwe is eigenlijk echt bedoeld om ermee te gaan rijden. Ik heb een zwak voor de Deltic, verder heb ik nagenoeg alleen maar stoom.

Leen.

DelticPower

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2008, 19:24:05 »
Hoi Leen, heb zelf een Deltic 55012 "Crepello" in BR Blue van Bachmann.
Er zouden al Deltic's geproduceerd zijn met DCC sounddecoders, maar de engelsen waren niet tevreden over de kwaliteit van het geluid, vlgs mijn dealer. 
Er wordt nu een nieuwe poging gedaan, zodra deze leverbaar is krijg ik hem geleverd. Ben zeer benieuwd, maar om al dat geweld via een klein luidsprekertje weer te geven zal niet meevallen. Heb het wel eens geprobeerd met een geluidsfile'tje (mp3) maar het klinkt met kleine luidsprekertjes niet geweldig. Maar we wachten af.

De Deltic's hebben vooral indruk bij mij gemaakt door hun onvoorstelbare motoren welke ook gebruikt werden in patrouilleboten.  Dan nog tot de verbeelding sprekende treinen van Londen naar Edinburg met 1oo miles per uur. Ja en dan natuurkijk het bovengenoemde geluid. Als je zo'n lok op vol vermogen en twee motorunits in dienst langs hoord komen, daar kon de Concorde niet tegen op.
Zelf heb ik toch het meest NL materiaal, en je raad het al misschien, wacht al vol smart op een sounddecoder voor de 2400. ;D ;D
Groeten van Jan
« Laatst bewerkt op: 22 August 2008, 19:26:30 door DelticPower. Reden: typefout »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2008, 21:14:20 »
Voor zover ik weet is er nog steeds geen Bachmann Deltic met sound uitgekomen, wel soundloks van class 20 en class 37.
Op rmweb zijn wel discussies over hoe de Deltic zou moeten klinken in de geest van:

"You need a Zimo chip (640) and an Uhlenbrock(28mmx28mm) speaker - works a treat on my Deltics!
I have a loksound Deltic using a bass reflex - its pretty good but nowhere near the Zimo/Uhlenbrock combo."

Dus blijkbaar moet het ongeveer klinken als de Zimo/Uhlenbrock combo. Dat is waarschijnlijk niet goedkoop te realiseren en dat zal dan wel de reden zijn dat het zo lang duurt.

Jammer dat we nog niet zover zijn, dat we via onze digitale controller een subwoofer met een speaker van 30 cm diameter onder de baan kunnen aansturen. Dat zou in combinatie met de kleine speakertjes pas echt het verschil maken.

Als kleine jongen (1955 - 1960) spotte ik treinen in Nieuwerkerk a/d IJssel. De blauwe, Duitse, groene en goederentreinen die toen overdag langs kwamen, probeer ik nu sinds kort ook een beetje te verzamelen. De blauwe 1000 kwam ca. 1960 nog 1 x per week langs op vrijdagavond, en was mijn favoriet. Bij gebrek aan beter, want daarvóór ben ik toch echt het meest verstokt geraakt aan stoom, door het geluid van een optrekkende lok op 5 m afstand op het goederenstation van N'kerk toen ik 3, 4 of 5 jaar was. Helaas ging stoom daarna snel verdwijnen. De enige lok die ik me nog als type meen te herinneren is de War Department 2-8-0.

Leen.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 22 August 2008, 21:24:07 »
Leen, is de Dream Player van Pricom soms een oplossing voor de subwoofer ?

Sander

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 22 August 2008, 21:46:53 »
Gaaf! Wat een ontzettend stoere lok is dit. Ben eigenlijk niet zo goed thuis in het engels spul, maar dit model zou ik best graag willen hebben.  Puur om in de vitrinekast te laten pronken. Inmiddels heb ik ook een leuke site gevonden met meer info over deze Deltic lok en in model.

http://www.modelrailforum.com/reviews/Bachmann-NRM-Proto-Deltic/DSCF3531-1200.jpg

http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?autocom=custom&page=NRM-Prototype-Deltic

Vraag aan Leen en of Delticpower. Hoeveel ben je nou kwijt aan totale kosten in euro's aan deze lok inclusief het verzenden daarvan?

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 22 August 2008, 21:48:41 door Thowra »
We're all riders on this train.

DelticPower

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 22 August 2008, 21:53:45 »
Hallo jeroen, deze lok is inclusief verzendkosten GBP 127.00 omgerekend ongeveer €160.00.

Groeten Jan

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 22 August 2008, 22:02:41 »
Zo zo mooie prijs! Dank voor de info Jan.

Jeroen
We're all riders on this train.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 22 August 2008, 23:19:35 »
Citaat
Leen, is de Dream Player van Pricom soms een oplossing voor de subwoofer ?

Zo te zien is het een schitterend idee om je layout tot leven te laten komen met omgevingsgeluiden voor een blijkbaar redelijke prijs, maar kan hij ook het geluid van je loks synchroon naar een grote luidspreker sturen?

Het basgeluid is niet richtingsgevoelig, m.a.w. als de hogere tonen van het lokgeluid uit de kleine speakers in de lok komen, en de lage bastonen uit de subwoofer onder de tafel, dan zal het net lijken alsof het geluid allemaal uit de lok komt. Voorwaarde is, dat de subwoofer niet al teveel uit de buurt van de lok staat, dus bijv. ongeveer midden onder de tafel.
Als we het sounddecodergeluid van mijn Lenz of mijn lok naar de subwoofer kunnen krijgen, dan horen we een echte Deltic of stoomlok, denk ik.
Voorlopig wacht ik nog wel met sound.

Leen.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 22 August 2008, 23:31:39 »
De Dream Player kan (ondermeer) worden aangestuurd door een DCC decoder. Op die manier zou het moeten lukken om te synchroniseren met de loc.
Je kunt meerdere speakers / subwoofers aan de player koppelen, dus je kunt best wel in de buurt van de juiste plaatsen op je baan komen.

Sander

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 23 August 2008, 12:12:24 »
Bedankt Sander, dat biedt perspectief.

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 26 August 2008, 17:08:57 »
Ik heb zojuist op het Engelse forum van www.rmweb.co.uk gelezen dat de eerste forumleden hun Deltics al ontvangen hebben van het NRM. Nee, ze zijn hem niet wezen ophalen, de Deltic wordt alleen per post verzonden.

Ik verwacht de mijne dus nu ook heel snel.

Leen