Remco, ik wil je een advies geven. Dat hoef je niet op te volgen, want het betekent dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Maar ik zou de V's in de constructie steiler maken, dus dichter op elkaar. Dan krijg je er vanzelf meer op de hele lengte en ziet het er een stuk geloofwaardiger uit. Als de bedoeling niet helemaal overkomt wil ik er wel een schetsje van maken.
Tsja, als je wilt dat niemand zich er tegenaan bemoeit, dan moet je stil op je zoldertje blijven zitten en vooral niks laten zien.
...maar misschien is het dan ook mooier om het in styreen te doen ? Omdat je dan meer die I profielen hebt.
Slopen vind ik dan wel weer zonde maar dan heb ik in ieder geval het eea geleerd over de constructie van zo'n apparaat en dan zet ik deze beneden neer als diorama of iets dergelijks.
Mooi project, Remco, vooral doorgaan. Het ziet er overtuigend uit. Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke sterkte. Ik heb zelf ervaring met een brug van karton en dat gaat prima. Maar die heeft wel veel meer verbindingspunten dan de jouwe. Heb je de verbindingen alleen gelijmd?Je schrijft in het begin dat je een brug bij Muiden aan het nabouwen bent, maar dat je die wat hebt verkleind. Hoe precies? In de reacties gaat het daarna vooral over de Demkabrug. Heb je een foto van je voorbeeld die je hier kunt plaatsen? Ik denk wel dat het slimmer is om je eerst grondiger te documenteren voor je begint met bouwen, en een ontwerptekening van je model te maken op basis van de beschikbare informatie en de aanpassingen die je wilt doen. Dan kom je tot betere keuzes dan tijdens het werk.
De adviezen zijn zeker interessant en leerzaam hier, maar ik vind de brug zoals je die nu gebouwd hebt, erg mooi. Zie niet in waarom je die zou moeten vervangen voor eentje die meer correct is met de werkelijkheid. Goed genoeg! Ga je nou ook klinknageltjes maken met houtlijmdruppeltjes? Ben je nog wel even bezig.
Je schrijft in het begin dat je een brug bij Muiden aan het nabouwen bent, maar dat je die wat hebt verkleind. Hoe precies? In de reacties gaat het daarna vooral over de Demkabrug. Heb je een foto van je voorbeeld die je hier kunt plaatsen?