Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Bert Jolink
Vandaag om 13:21:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 13:10:05
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
Vandaag om 12:54:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 12:34:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 12:33:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:47:20
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
Mijn geweatherde modellen door RikM
Vandaag om 11:34:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 08:53:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
  

Auteur Topic: 189 spoedig in NL?  (gelezen 3516 keer)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
« Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 23:57:52 door ziemon »

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #1 Gepost op: 07 September 2006, 20:57:52 »
Volgens mij is het gewoon een link, geen plaatje.
Linkje.
Maar het is zeker interessant.
Gelijk een vraag erachteraan. Is het nou werkelijk zo dat Railion Nederland (of was het nou Benelux) geen 189'ers zou bestellen?

Henk
K.Bay.Sts.B

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #2 Gepost op: 07 September 2006, 21:06:32 »
Om de vraag op dat forum te beantwoorden: "Weil die niederländische Behörden von den Ratten beschnüffelt sind."

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #3 Gepost op: 08 September 2006, 00:05:14 »
tot op heden was het meest voorkomende verhaal:

Railion NL heeft geen eigen loks besteld en ik denk ook niet dat dat de bedoeling was, maar dat ze een deel uit de DB serie tot hun beschikking krijgen. De toelating tot NL heeft zo lang geduurd omdat er en niet genoeg gegevens verzameld waren en omdat een toelating op dit moment, zonder dat de BetuweRoute in gebruik is, nog niet echt nuttig is.

Dat de toelating wel voor de deur staat klopt, de Dispolok ES64F4 096 is daarvoor enkele maanden terug nog uitvoerig getest in Wegberg Wildenrath, deze lok had daarvoor speciale Nederlandse software presets. Daarmee had men dan genoeg gegevens verzameld om tot een toelating te komen.

... en de 186 komt er ook aan, daar gaat de 189, ook bij Railion, nog concurrentie van krijgen!

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #4 Gepost op: 08 September 2006, 01:36:13 »
186 ?

Ik dacht dat de 185 van Bombardier al door ongeveer heel Europa mag rijden. Tenminste de DB versies met 4 stroomafnemers op het dak.

Wat gaat de 186 dan worden ?

Groeten, Alexander

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #5 Gepost op: 08 September 2006, 09:34:01 »
de 186 is de F140MS van Bombardier, technisch gelijk aan de Re484 van SBB cargo (alleen nog wel met een technische upgrade) welke een aantal keer ons land heeft bezocht. de lok is geschikt voor 1,5kV/3kV DC en 15kV/25kV AC.

deze maand wordt op Innotrans het eerste exemplaar op basis van het nieuwste platform gepresenteerd. Spoedig zal deze of een andere in NL aan de slag moeten, deze loks gaan namelijk de HSA treintjes trekken de eerste twee jaar.

Angel Trains heeft 35 exemplaren in Bestelling en CB Rail ook nog eens 25 stuks, waarvan zeker meer dan de helft een toelating tot NL zal krijgen.

Hij zal er zo uit gaan zien:


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #6 Gepost op: 08 September 2006, 10:36:44 »
Ik zit naar die vlaggetjes te kijken. Is dt nou een Franse of Italiaanse vlag en is het nou een Luxemburgse of Nederlandse (ik denk dat laatste) vlag? Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Belgisch en Pools is verder duidelijk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #7 Gepost op: 08 September 2006, 11:24:38 »
Italiaans en Nederlands idd, het zijn de landen waarin deze machine zal gaan rijden

er zijn in principe 3 basisvarianten gepland nu:

de transalp: NL, D, A, CH, I
de oost-west: D, A, P
speciaal voor de HSL: de highspeed: B/NL, D, A
« Laatst bewerkt op: 08 September 2006, 11:28:22 door ziemon »

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
  • Mol-Cargo is under construction
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #8 Gepost op: 08 September 2006, 11:28:21 »
Is best wel een mooie loc,zou niet misstaan op mijn baan.
Gaat hij enkel goederentreinen slepen of gaan er ook internationale reizigerstreinen mee gereden worden??

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #9 Gepost op: 08 September 2006, 11:32:27 »
alle bestelde machines zijn goederenloks

de inzet op de HSL is dan ook kurieus, ze kunnen immers wel personentreinen rijden maar zijn er niet voor gebouwd. Bombardier heeft namelijk speciaal daarvoor de 160-200 km/h snelle Hohlwelle aandrijving, echter hebben deze loks de sobere Tatzlager voorstuwing. Tot op heden geschikt tot 140 km/h maar de voortgang van de techniek zou het mogelijk moeten maken toch tot 160 km/h te kunnen gaan.

Dat de loks geen snellere variant representeren heeft te maken met de daaropvolgende periode. Na twee jaar is het afgelopen met de HSA diensten en dan zal men de loks toch vooral gaan gebruiken voor verhuur aan goederenvervoerders.

overigens is het gelijkstroom broertje van de 186 inmiddels gepresenteerd, op het nummer na en het missen van twee stroomafnemers verschilt deze lok qua uiterlijk niet van de 186:



natuurlijk zal kleurstelling van veel loks aangepast worden aan de uiteindelijke gebruiker, maar dit is de basis
« Laatst bewerkt op: 08 September 2006, 11:35:46 door ziemon »