Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: 189 spoedig in NL?  (gelezen 3312 keer)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
« Laatst bewerkt op: 07 september 2006, 23:57:52 door ziemon »

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • LE II
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2006, 20:57:52 »
Volgens mij is het gewoon een link, geen plaatje.
Linkje.
Maar het is zeker interessant.
Gelijk een vraag erachteraan. Is het nou werkelijk zo dat Railion Nederland (of was het nou Benelux) geen 189'ers zou bestellen?

Henk
K.Bay.Sts.B

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2006, 21:06:32 »
Om de vraag op dat forum te beantwoorden: "Weil die niederländische Behörden von den Ratten beschnüffelt sind."

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2006, 00:05:14 »
tot op heden was het meest voorkomende verhaal:

Railion NL heeft geen eigen loks besteld en ik denk ook niet dat dat de bedoeling was, maar dat ze een deel uit de DB serie tot hun beschikking krijgen. De toelating tot NL heeft zo lang geduurd omdat er en niet genoeg gegevens verzameld waren en omdat een toelating op dit moment, zonder dat de BetuweRoute in gebruik is, nog niet echt nuttig is.

Dat de toelating wel voor de deur staat klopt, de Dispolok ES64F4 096 is daarvoor enkele maanden terug nog uitvoerig getest in Wegberg Wildenrath, deze lok had daarvoor speciale Nederlandse software presets. Daarmee had men dan genoeg gegevens verzameld om tot een toelating te komen.

... en de 186 komt er ook aan, daar gaat de 189, ook bij Railion, nog concurrentie van krijgen!

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2006, 01:36:13 »
186 ?

Ik dacht dat de 185 van Bombardier al door ongeveer heel Europa mag rijden. Tenminste de DB versies met 4 stroomafnemers op het dak.

Wat gaat de 186 dan worden ?

Groeten, Alexander

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2006, 09:34:01 »
de 186 is de F140MS van Bombardier, technisch gelijk aan de Re484 van SBB cargo (alleen nog wel met een technische upgrade) welke een aantal keer ons land heeft bezocht. de lok is geschikt voor 1,5kV/3kV DC en 15kV/25kV AC.

deze maand wordt op Innotrans het eerste exemplaar op basis van het nieuwste platform gepresenteerd. Spoedig zal deze of een andere in NL aan de slag moeten, deze loks gaan namelijk de HSA treintjes trekken de eerste twee jaar.

Angel Trains heeft 35 exemplaren in Bestelling en CB Rail ook nog eens 25 stuks, waarvan zeker meer dan de helft een toelating tot NL zal krijgen.

Hij zal er zo uit gaan zien:


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2006, 10:36:44 »
Ik zit naar die vlaggetjes te kijken. Is dt nou een Franse of Italiaanse vlag en is het nou een Luxemburgse of Nederlandse (ik denk dat laatste) vlag? Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Belgisch en Pools is verder duidelijk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2006, 11:24:38 »
Italiaans en Nederlands idd, het zijn de landen waarin deze machine zal gaan rijden

er zijn in principe 3 basisvarianten gepland nu:

de transalp: NL, D, A, CH, I
de oost-west: D, A, P
speciaal voor de HSL: de highspeed: B/NL, D, A
« Laatst bewerkt op: 08 september 2006, 11:28:22 door ziemon »

erwin janssens

  • Offline Offline
  • Berichten: 595
  • Mol-Cargo is under construction
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #8 Gepost op: 08 september 2006, 11:28:21 »
Is best wel een mooie loc,zou niet misstaan op mijn baan.
Gaat hij enkel goederentreinen slepen of gaan er ook internationale reizigerstreinen mee gereden worden??

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 189 spoedig in NL?
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2006, 11:32:27 »
alle bestelde machines zijn goederenloks

de inzet op de HSL is dan ook kurieus, ze kunnen immers wel personentreinen rijden maar zijn er niet voor gebouwd. Bombardier heeft namelijk speciaal daarvoor de 160-200 km/h snelle Hohlwelle aandrijving, echter hebben deze loks de sobere Tatzlager voorstuwing. Tot op heden geschikt tot 140 km/h maar de voortgang van de techniek zou het mogelijk moeten maken toch tot 160 km/h te kunnen gaan.

Dat de loks geen snellere variant representeren heeft te maken met de daaropvolgende periode. Na twee jaar is het afgelopen met de HSA diensten en dan zal men de loks toch vooral gaan gebruiken voor verhuur aan goederenvervoerders.

overigens is het gelijkstroom broertje van de 186 inmiddels gepresenteerd, op het nummer na en het missen van twee stroomafnemers verschilt deze lok qua uiterlijk niet van de 186:



natuurlijk zal kleurstelling van veel loks aangepast worden aan de uiteindelijke gebruiker, maar dit is de basis
« Laatst bewerkt op: 08 september 2006, 11:35:46 door ziemon »