Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
Vandaag om 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:52:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 21:48:39
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:19:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Simplex
Vandaag om 20:48:20
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
Vandaag om 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
Vandaag om 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
Vandaag om 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
Vandaag om 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
Vandaag om 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
Vandaag om 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
  

Auteur Topic: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)  (gelezen 85208 keer)

PietvW

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
    • Mijn modelbouw website
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #300 Gepost op: 08 August 2008, 14:05:38 »
het CS2 in ontwikkeling

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #301 Gepost op: 08 August 2008, 14:05:43 »
Vrijdag, 08.08.08, 08.08 uur Peking-tijd.
Goud, zilver, brons - Blauw, geel, zwart, groen, rood - 888 “Olympia” modeltreinen.

 
Klik op afbeelding voor vergrote weergave.
 

Goud voor de "Koploper"!
 

Naar aanleiding van de Olympische Spelen in Peking 2008 presenteren de modeltreinfabrikanten Märklin en Trix het model van het Nederlandse treinstel de “Koploper” in het “Olympia” design. Van het 4-delige Märklin-model in de schaal H0 (1:87) worden 888 exemplaren eenmalig geproduceerd en medio december 2008 uitsluitend aan de Nederlandse Märklin Stores en Shops geleverd. Prijs: € 379,95.


Voor de ‘gelijkstromers’ onder alle modelspoorliefhebbers wordt, ook exclusief voor de Nederlandse Märklin Stores en Shops, het model van de “Olympia Koploper” in schaal H0 door Trix uitgebracht voor € 329,95 en in schaal N (1:160) door Minitrix voor € 399,95. Zie voor meer productinformatie: www.trix.nl

Het voorbeeld: Vierdelig elektrisch treinstel van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Serie EDL4, "Koploper" als Intercity-treinstel ICM-4 in de actuele uitvoering. 1 eindrijtuig mBDk 2de klasse, 1 middenrijtuig mB 2de klasse, 1 middenrijtuig A 1ste klasse, 1 eindrijtuig sBFk 2de klasse.

 

Het Märklin model: 4-delige uitvoering. Chassis bij het gemotoriseerde eindrijtuig uit spuitgietwerk. Met Digital-decoder mfx, 5-polige schuingegroefde motor met vliegwiel en geluidsgenerator. Cabines in de beide eindrijtuigen met interieur. 2 assen in een draaistel aangedreven. Antislipbanden. Rijrichtingafhankelijke voeding over steeds het voorste motorstel. Speciale kortkoppelingen met schaargeleiding. Standaard ingebouwde interieurverlichting. Frontsein met realistische lichtgele LED's. Interieurverlichtingen met warmwitte LED's. Interieur op het betreffende rijtuigtype afgestemd. Frontseinen, 2 rode sluitseinen en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Gedetailleerde uitvoering van rijwerk en opbouw. Op de eindrijtuigen weergave van de “Scharffenberg"-koppeling met afdekking. Voor dubbeltractie wordt een extra "Scharffenberg"-koppelingsverbinding meegeleverd. In de serietoestand is de uitvoering van de eindrijtuigen met gesloten overgangsdeuren. Weergave van de op een eindrijtuig naar de zijkant verschoven zwenkdeuren met vouwbalg is met bijgevoegde in te steken onderdelen mogelijk. Totale lengte van de trein 114,8 cm.

Het type: voor de modernisering van het snelle reizigersverkeer had de Nederlandse Spoorwegen midden jaren ‘70 nieuw materieel nodig. In het dichtbevolkte land zijn flexibel inzetbare treinen noodzakelijk om het verkeer in de agglomeraties aan te kunnen. Daarom worden van 1977 tot 1994 in totaal 144 treinstellen in dienst gesteld die bij stations snel en gemakkelijk te scheiden en te koppelen zijn. Ze worden de “Koploper” genoemd. Belangrijk bleek ook het de reizigers mogelijk te maken tijdens het rijden van de ene eenheid naar de andere te gaan. Daarom werd de cabine een etage naar boven verplaatst en de motorstellen werden met overgangen in de fronten voorzien. Deze inrichting verleent de “Koplopers” een stoere, buitengewone verschijning. De “Koplopers” werden door de firma's Talbot, CEM Oerlikon en Holec gebouwd en werden door de Nederlandse Spoorwegen als serie 4000 en 4200 opgenomen. Nog niet lang geleden werden de “Koplopers” gemoderniseerd waarbij ze met airco en inrichtingen voor gehandicapten werden uitgerust. De treinstellen, die maximaal 160 km/h kunnen halen, zijn in de klassieke kleurenschema's van de N.S. onderweg (afbeelding bovenaan de pagina), maar worden ook als reclame-oppervlak gebruikt, zoals nu voor de Olympische Spelen 2008 in Peking. De “Koplopers” zijn stellig een succesvolle ontwikkeling in de railvoertuigtechnologie en met hun ongewone uiterlijk bepalen ze duidelijk het reizigersverkeer in Nederland.

 Het artikelnummer: 37422

 

 

En dan ook nog dit:
 

Nieuw Central Station

Sinds enige tijd circuleren er geruchten dat Märklin een nieuw Central Station ontwikkelt. Dit gerucht kunnen wij bevestigen. Wij werken momenteel aan de ontwikkeling van een geheel nieuwe digitale centrale die een mijlpaal zal zijn op het gebied van digitale modelbaanbesturing. Wij zijn er trots op dat wij, voorafgaand aan de marktintroductie, reeds de prestigieuze Red Dot Design Award voor dit apparaat hebben gekregen. Het gaat hier weer om een ontwikkeling van de Märklin technici in Göppingen die de eerste stap in de nieuwe generatie van Märklin Digital wordt. Meer details over deze nieuwe ontwikkeling zullen worden gepubliceerd zodra die beschikbaar zijn. Het wordt iets heel bijzonders.


toetje is het nieuwe CS!

PietvW

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
    • Mijn modelbouw website
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #302 Gepost op: 08 August 2008, 14:08:25 »
En bij trix staat:

Goud voor de "Koploper"!

Naar aanleiding van de Olympische Spelen in Peking 2008 presenteren de modeltreinfabrikanten Trix en Märklin het model van het Nederlandse treinstel de “Koploper” in het “Olympia” design. Van het 4-delige Trix-model in de schaal H0 (1:87) worden 444 exemplaren eenmalig geproduceerd en medio december 2008 uitsluitend aan de Nederlandse Märklin Stores en Shops geleverd. Prijs: € 329,95.

Voor de liefhebbers van spoor N (1:160) komt dit model in Minitrix. Prijs: € 399,95.

Voor de ‘wisselstromers’ onder alle modelspoorliefhebbers wordt, ook exclusief voor de Nederlandse Märklin Stores en Shops, het model van de “Olympia Koploper” in schaal H0 door Märklin uitgebracht voor € 379,95. Zie voor meer productinformatie: www.marklin.nl

Het voorbeeld: Vierdelig elektrisch treinstel van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Serie EDL4, "Koploper" als Intercity-treinstel ICM-4 in de actuele uitvoering. 1 eindrijtuig mBDk 2de klasse, 1 middenrijtuig mB 2de klasse, 1 middenrijtuig A 1ste klasse, 1 eindrijtuig sBFk 2de klasse.

Koploper Olympia




Het Trix H0 model: 4-delige uitvoering. Chassis bij het gemotoriseerde eindrijtuig uit spuitgietwerk. 21-polige Digital-stekkerverbinding voor digitale decoder met brugstekker voor traditioneel bedrijf. 5-polige schuingegroefde motor met vliegwiel. Cabines in de beide eindrijtuigen met interieur. 2 assen in een draaistel aangedreven. Antislipbanden. Speciale kortkoppelingen met schaargeleiding. Standaard ingebouwde interieurverlichting. Frontsein met realistische lichtgele LED's. Interieurverlichtingen met warmwitte LED's. Interieur op het betreffende rijtuigtype afgestemd. Frontseinen, 2 rode sluitseinen en interieurverlichting met omgebouwdem decoder digitaal schakelbaar. Gedetailleerde uitvoering van rijwerk en opbouw. Op de eindrijtuigen weergave van de "Scharffenberg"-koppeling met afdekking. Voor dubbeltractie wordt een extra "Scharffenberg"-koppelingsverbinding meegeleverd. In de serietoestand uitvoering van de eindrijtuigen met gesloten overgangsdeuren. Weergave van de op een eindrijtuig naar de zijkant verschoven zwenkdeuren met vouwbalg is met bijgevoegd in te steken onderdelen mogelijk. Totale lengte van de trein 1148 mm.


Het Minitrix model: 4-delige uitvoering. Lichtwisseling wit/rood. Motor met vliegwiel. 2 assen aangedreven. 2 antislipbanden. L.o.k. 508 mm. Met stekkerverbinding voor digitale decoder.


Het type: voor de modernisering van het snelle reizigersverkeer had de Nederlandse Spoorwegen midden jaren ‘70 nieuw materieel nodig. In het dichtbevolkte land zijn flexibel inzetbare treinen noodzakelijk om het verkeer in de agglomeraties aan te kunnen. Daarom worden van 1977 tot 1994 in totaal 144 treinstellen in dienst gesteld die bij stations snel en gemakkelijk te scheiden en te koppelen zijn. Ze worden de “Koploper” genoemd. Belangrijk bleek ook het de reizigers mogelijk te maken tijdens het rijden van de ene eenheid naar de andere te gaan. Daarom werd de cabine een etage naar boven verplaatst en de motorstellen werden met overgangen in de fronten voorzien. Deze inrichting verleent de “Koplopers” een stoere, buitengewone verschijning. De “Koplopers” werden door de firma's Talbot, CEM Oerlikon en Holec gebouwd en werden door de Nederlandse Spoorwegen als serie 4000 en 4200 opgenomen. Nog niet lang geleden werden de “Koplopers” gemoderniseerd waarbij ze met airco en inrichtingen voor gehandicapten werden uitgerust. De treinstellen, die maximaal 160 km/h kunnen halen, zijn in de klassieke kleurenschema's van de N.S. onderweg (afbeelding bovenaan de pagina), maar worden ook als reclame-oppervlak gebruikt, zoals nu voor de Olympische Spelen 2008 in Peking. De “Koplopers” zijn stellig een succesvolle ontwikkeling in de railvoertuigtechnologie en met hun ongewone uiterlijk bepalen ze duidelijk het reizigersverkeer in Nederland.

De artikelnummers: Trix H0 22356, Minitrix 12184



Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8539
  • Spoor N
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #303 Gepost op: 08 August 2008, 14:09:21 »
400 euro?!
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #304 Gepost op: 08 August 2008, 14:09:26 »
Wat ik wel raar vind, is dat bij trix staat:

Van het 4-delige Trix-model in de schaal H0 (1:87) worden 444 exemplaren eenmalig geproduceerd

En bij Märklin: Van het 4-delige Märklin-model in de schaal H0 (1:87) worden 888 exemplaren eenmalig geproduceerd

Bij Trix dus maar de helft aantal exemplaren ???
Vriendelijke groet, Servé.

Ronald

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • Fallerbusje komt zo.
    • MSG "De Nieuwe Waterweg"
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #305 Gepost op: 08 August 2008, 14:09:49 »
mmm, zie ik daar een grijs dak....... ;)

Groetjes Ronald
Biedt hoop voor de geel - blauwe versie  ;)
Groetjes Ronald

PietvW

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
    • Mijn modelbouw website
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #306 Gepost op: 08 August 2008, 14:11:12 »
ik denk,

888 wisselstroom van marklin
444 gelijkstroom van trix
en 444 voor spoor N

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5381
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #307 Gepost op: 08 August 2008, 14:11:57 »
En op het plaatje (geen idee of het photoshop, een handmodel of een definitief model is) lijkt het dak ook meteen een stuk donderder. Dat ziet er goed uit! Ik hoop alleen niet wat ik denk dat er achter de drie geblindeerde ramen zit in het meest rechter koprijtuig...........

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #308 Gepost op: 08 August 2008, 14:12:33 »
Wat ik wel raar vind, is dat bij trix staat:

Van het 4-delige Trix-model in de schaal H0 (1:87) worden 444 exemplaren eenmalig geproduceerd

En bij Märklin: Van het 4-delige Märklin-model in de schaal H0 (1:87) worden 888 exemplaren eenmalig geproduceerd

Bij Trix dus maar de helft aantal exemplaren ???

GOED GELEZEN ;)... ZO LAS IK HET OOK  ;D

mmm, zie ik daar een grijs dak....... ;)

Groetjes Ronald
Biedt hoop voor de geel - blauwe versie  ;)

Het dak zal goed zijn van de Geel/Blauwe versie.
Nederlands H0 Modelspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #309 Gepost op: 08 August 2008, 14:13:46 »
besteld!!!!1 ;D 8)

Tom

  • Offline Offline
  • Berichten: 166
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #310 Gepost op: 08 August 2008, 14:14:13 »
Hoi Jeroen,

Ik vrees dat je gelijk hebt met die geblindeerde ramen. Dat zagen we ook bij de Piko Hondekop.

Met vriendelijke groet,

Tom

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #311 Gepost op: 08 August 2008, 14:16:18 »
Wat zit daar dan achter ??? motor ??? luidspreker ???
Vriendelijke groet, Servé.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5381
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #312 Gepost op: 08 August 2008, 14:21:04 »
Het gaat dus hierom:



Ja, ik vermoed dat de motor daar komt te zitten. Je zou toch verwachten dat er wel wat ruimte in de neuzen zit tot de eerste balkons.

Maar verder ziet het er op het plaatje erg fraai uit!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #313 Gepost op: 08 August 2008, 14:21:44 »
vele pk's hebben veel ruimte nodig

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6799
Re: Marklin verwacht...? Marklin kondigt aan (morgen meer)
« Reactie #314 Gepost op: 08 August 2008, 14:27:08 »
Ok, het is bekend. Over tot de orde van de dag en draadje kan dicht. ;D