Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Sven
Vandaag om 00:26:56
Wat was jullie allereerste loc? door Pommie
Vandaag om 00:20:26
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Seinhuis
Vandaag om 00:20:23
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door hmmglaser
Vandaag om 00:01:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
07 August 2025, 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
07 August 2025, 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
07 August 2025, 17:23:54
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Aachenau West door wob
07 August 2025, 16:54:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
07 August 2025, 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
07 August 2025, 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
07 August 2025, 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
07 August 2025, 14:22:40

Auteur Topic: revell verf  (gelezen 7410 keer)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: revell verf
« Reactie #15 Gepost op: 30 July 2008, 09:10:37 »
Ik heb het dak van mijn laatste huisje gewoon met kunstenaars acryl verf gedaan. Eerst een laag dekkende oranje verf, daarna verdund zwart-burnt sienna eroverheen. Schoon en snel droog. 
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #16 Gepost op: 30 July 2008, 17:53:59 »
@Kees:
Citaat
Draai het voor de grap eens om Ronald...............

ROTFLMAO!!! :P ;D ;D

ReesCees

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 30 July 2008, 18:20:27 »
u si tien sjiw

lew kuel.

Kees-Jan

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #18 Gepost op: 30 July 2008, 19:23:26 »
Heb vandaag een potje acryl revell verf  gehaald en gelijk een onderdeel geverfd en moet zeggen dat het mooier is maar nog niet zo hoe ik het wil.

De kleur is nog te donker ik zat de denken aan vuur rood of een ligte kleur oranje voor het dak wat vinden jullie het beste.

Erik-Jan

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 30 July 2008, 19:43:08 »
Citaat
u si tien sjiw

lew kuel.

tad teew ki!

Je zult je goed thuis voelen binnen Mitropa.... ;D ;D

Citaat
Heb vandaag een potje acryl revell verf  gehaald en gelijk een onderdeel geverfd en moet zeggen dat het mooier is maar nog niet zo hoe ik het wil.

Het is wel zaak Erik-Jan dat je het goed doorroert en iets met water verdunt zodat het goed uitstrijkt. Ook een goede (nieuwe) kwast doet wonderen. Ikzelf haal geregeld een nieuw setje (van Revell), kost weinig en je hebt altijd een goed penseel ter beschikking in de door jou gewenste maat! Tevens heb ik 4 speciale (je weet wel, die dure van hen) voor de lastige preciese klusjes.

Grtz,  8) Ronald 8)

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #20 Gepost op: 30 July 2008, 19:58:22 »
Heb vandaag alles nieuw gekocht enja ik heb goed door geroert maar niet met water verdunt moest dat dan ::)

Maar ls je het met water verdunt dan wordt de kleur toch niet lichter van ofwel soms?

Erik-Jan

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 30 July 2008, 21:40:59 »
De kleur wordt er niet lichter van, enkel minder dekkend
als je het te erg zou gaan verdunnen.

Om een kleur lichter te maken zal wat witte verf door de kleur
gemengd moeten worden. Een en ander is het beste uit te
proberen op een stukje karton.

Mvg

Tis

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 30 July 2008, 22:28:24 »
Sorry Erik-Jan, daar was ik niet volledig in. Uiteraard maakt dat de kleur niet lichter, maar dat heeft Tis al uitgelegd.

Ietsje verdunnen van Aqua lijkt noodzakelijk als je redelijk streeploos wilt schilderen. Niet te dun, maar zeker niet zo dik als in het potje. Met een pipet een aantal druppels toevoegen en roeren zodat een "smeuige" consistentie (=dikheid) het resultaat is.

Zal morgen een pic posten van een 1:25 kap die ik aan het schilderen ben. Niet spoor-gerelateerd, maar misschien wel leerzaam ;)

Grtz,  8) Ronald 8)

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 01 August 2008, 17:44:29 »
Dat aqua is toch niet meer dan een verdunde versie van een normale kleur?
Dat kan je mijn inziens ook bereiken door voldoende te verdunnen met tinner.
Er staat mij ook iets bij over ruiterwisservloeistof ipv tinner, maar dit weet ik niet meer zeker. Zelf kies ik niet voor zulk soort mengsels (met ruitenwisser) omdat ik dat niet meer puur vind. Ik gebruik liever spul waarvan ik weet hoe het is opgebouwd, maar dat is enkel persoonlijk.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 01 August 2008, 17:58:48 »
Citaat
Dat aqua is toch niet meer dan een verdunde versie van een normale kleur?

Bert, volgens mij ben je in de war met de glazen airbrush potjes.... die zijn op airbrush dikte gebracht. Deze dus:

http://www.revell.de/de/produkte/modellbau/airbrush/farben/index.html?&L=0

Dit zijn de Aqua's:

http://www.revell.de/fileadmin/images/Download/Farbtafeln/Aqua_Color_Farbtafel_D.pdf

Grtz,  8) Ronald 8)

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 01 August 2008, 18:25:20 »
Ja je hebt helemaal gelijk. Maar klopt het verder wel wat ik zei?

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 01 August 2008, 19:25:04 »
Poeh, daar vraag je me wat.... Ik zit o.a. ook op een duits modelbouw forum, en daar wordt over dit soort dingetjes nogal eens van gedachten gewisseld. Enamels laten zich met verschillende zaken verdunnen, net als de Acryl soorten.
Ik zal proberen je daar een link van te geven. Even geduld... ;)

Grtz,  8) Ronald 8)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #27 Gepost op: 01 August 2008, 19:28:50 »
Oei ik had het een paar antwoorden terug ook over deze: http://www.revell.de/de/produkte/modellbau/airbrush/farben/index.html?&L=0
 :-[

Groet Jaap

Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Timo de Porto

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 01 August 2008, 20:25:57 »
enamels laten zich niet verdunnen met ruitensproeiervloeistof ( 't gaat eigenlijk om het hoofdbestand, isopropanolalcohol, of iets met een naam wat daar sterk op lijkt :P), maar semi-acryl als tamiya wel, ook Gunze Sangjo (de laatste is heel, heel goed dekkend met de spuit, in 1 laagje licht over zwart en dan dekkend, ik was onder de indruk!), maar dat zijn verven op Alcohol basis (draai het potje open en je ruikt wat ik bedoel!), en dat noem ik geen acryl. Revell aqua daarintegen, en vallejo model (air) zijn wel echte acryl verven, en 100% watergedragen, waardoor je ze ook met water kunt verdunnen. wel opletten als je kalkhoudend water hebt, dan is het verstandig op demi water te gebruiken, omdat je anders kalkafzetting in je verf krijgt, met kleurverschillen enzo tot resultaat, en dat is de bedoeling niet neem ik aan.

persoonlijk ben ik vanwege de bijzonder beperkte kleurkeuze van revell aqua geen gebruiker, maar ik heb, indien goed verdund, heel erg mooie resultaten gezien. (over beperkte kleurkeuze gesproken, ik heb hier een groot deel van de vallejo model lijn staan, een iets minder groot deel andrea verf, en een behoorlijk aantal potten lifecolor, totaal een 250 verschillende kleurtjes, ex airbrushverf, en dan moet ik nog regelmatig verfjes bijkopen omdat ik een kleur niet heb of kan mengen :(  ). airbrushen doe ik overigens met vallejo air en gunze, beide relatief goed dekkend, en vanwege de acryl eigenschappen is het in de kamer, met de compressor onder tafel (kun je je benen goed op kwijt!) goed te doen.

en ik lees hier iemand die van die revell kwastjes gebruikt, das nix, ik kan de 3 hoekige penseeltjes wel aanraden (blauw handvat) van revell, die gaan 10 keer langer mee bij juist gebruik, en het werkt veel fijner, nooit meer frustratie vanwege springerige haren, en je werkt gewoon veel naukeuriger. je moet ze echter wel verzorgen, platleggen of rechtopzetten verdiend de aanbeveling, afspoelen na gebruik met water, schoonvrijven (net doen alsof je verft, niet gaan drukken ofzo, dan verkloot je ze alsnog!) op een stukje keukenpapier (wit, dan kun je meteen zien of het water wat erafkomt schoon is!), en regelmatig invrijven op een stuk witte zeep en uitspoelen, daar blijven de haren lekker zacht van.

zorg er verder voor dat je penselen die je gebruikt voor acryl NOOIT gebruikt voor enamels zoals revell en humbrol, en vice versa ook, want zeker als je van enamel naar acryl gaat met dezelfde kwast, dan is de kans op oplosmiddelen in je acryl heel, heel groot, en dan is je verf naar mijn idee zo goed als onbruikbaar. 't heeft een ander eigenaardigheidje, en dat is dat enamel niet zo goed voor je is, terwijl acryl (semi-acryl niet!) gewoon "eetbaar" is, ik maak onderwijl dat ik figuurtjes zit te schilderen (m'n andere hobby, 1:35 militair) m'n penseel schoon door 'm in m'n mond te stoppen, zodat de verf naar binnen verdwijnd, en dat moet met enamel maar niet gebeuren!

je denkt vast wat een lulverhaal, maar als je er eens op gaat letten, dan zul je zien dat je op termijn geld bespaard aan penselen en verf, de hobby is al duur zat!

Timo

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 01 August 2008, 21:08:30 »
Citaat
en ik lees hier iemand die van die revell kwastjes gebruikt, das nix, ik kan de 3 hoekige penseeltjes wel aanraden (blauw handvat) van revell

Ik! ;D

Niks mis mee voor mij. Ik begrijp je goede bedoeling (en waardeer dat ten zeerste!) maar als die dingen niet lekker meer gaan koop ik voor een euro of 6 weer een setje. En in de regel kan ik lang met die dingen doen. De duurdere versie gebruik ik ook, alleen als het echt precies moet.
Uiteraard kan ik 1 maal een dure set penselen kopen, maar ik persoonlijk ben die niet waard... ben er gewoon niet zuinig genoeg op. Vandaar de goedkope Revell variant!

Grtz,  8) Ronald 8)