Het boekhttps://spoorwegboekhandel.nl/product/atlas-van-de-verdwenen-spoorlijnen-in-nederland-5e-druk/Geeft ook een mooi overzicht voor Nederland.
Daarvan suggeer je eerder dat het wellicht niet klopt Zoals gezegd: ik keek naar het SS-tekening op sporenplan.nl, ook aangezien op de kleuterklas-foto, de loskade en het naastliggende spoor duidelijk te herkennen zijn en suggereren dat voor dat deel nog intact was. De beeldbank kan ik (nog) niet bij, op de thumbnail lijken de wagons toch echt op het verbindingswissel te staan. Zie situatieschets hieronder: En dat daar een oorspronkelijk een veiligheidskop nodig was, die gehandhaafd is, lijkt mij gezien de draaibrug.Het losspoor met de lichte bocht is trouwens op de foto's in het draadje van Alewijn ook nog te zien:
Dit bedoel ik.
Met dank aan NVBS...
Echter op de Beeldbankfoto zie ik in het verlengde van de veiligheidskop drie wissels en ik zie niets dat er op duidt dat de trein zich juist op twee wissels bevindt die er volgens sporenplan.nl in 1965 niet meer zouden zijn.
Super leuk om te lezen!!!Zo vaak gespeeld daar op het vaaltterein (zo noemde wij dat vroeger ), later het griftpark genoemd. Mijn vader vertelde er wel eens over, dat daar vroeger een kolentrein reed voor de gasfabriek .....mooie vervlogen tijd......Groet,Raymond