Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 00:27:56
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
C12c rijtuig
door
maartenvdb
12 October 2025, 22:15:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
12 October 2025, 22:06:11
Kato ETA 515
door
Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179
door
Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Modelspoorbaan van Einte
door
Frank 123
12 October 2025, 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling
door
Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715
door
vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken
door
maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
12 October 2025, 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ben
12 October 2025, 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ?
door
Arjan6511
12 October 2025, 16:22:28
Leubachtalbahn
door
einte
12 October 2025, 14:16:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Het moet niet gekker worden
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Het moet niet gekker worden (gelezen 1073 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12505
Het moet niet gekker worden
«
Gepost op:
17 July 2008, 11:39:41 »
DEN HAAG - Treinreizigers dreigen vaker de dupe te worden van vertragingen door kapotte rails, wissels en bovenleidingen.
Spoorbeheerder ProRail loopt dit jaar forse achterstanden op bij het onderhoud, waardoor het risico op technische storingen toeneemt.
Dat blijkt uit een intern onderzoek van het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB), dat is uitgevoerd op verzoek van de spooraannemers. ProRail besteedt dit jaar ruim 90 miljoen euro minder aan grootschalige vernieuwingen dan was begroot. Het gaat dan om het vervangen van bovenleidingen en spoor. Dat zou niet direct leiden tot vertragingen.
Bronnen bij spooraannemers verwachten daarentegen dat reizigers wel met overlast krijgen te maken door uitstel van groot onderhoud.
ProRail waarschuwde al dat het werk bijna onmogelijk wordt door het sterk toegenomen treinverkeer. Doordat bij 90 procent van het werk het treinverkeer verplicht moet worden stilgelegd, is groot onderhoud nauwelijks in te passen. Werkzaamheden worden daarom bijna altijd 's nachts en in het weekeinde uitgevoerd. Het gevolg daarvan is dat gekwalificeerde monteurs weinig trek meer hebben om aan het spoor te werken.
FNV Bondgenoten schat het personeelstekort op 120 monteurs. Bestuurder Egon Groen maakt zich zorgen. "Het is mooi dat de NS prachtige reizigersgroei kan laten zien", zegt Groen. "Maar de andere kant van de medaille is dat het onderhoud wordt verwaarloosd."
Het ministerie van Verkeer en de NS geven geen commentaar, omdat zij het onderzoek niet kennen.
Overigens brengt ProRail al wel extra kosten in rekening bij de NS. Die voorzien dat de prijs van een kaartje daardoor een half procent omhoog moet. Door de inflatie stijgt de prijs van een kaartje al met 3,5 procent, aldus de NS, zodat een rit het komend jaar 4 procent duurder wordt.
Dylan de Gruijl. donderdag 17 juli 2008 | 09:34
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1887
Frl
Re: Het moet niet gekker worden
«
Reactie #1 Gepost op:
17 July 2008, 12:48:00 »
Lekker!!
Doe mee zou ik zeggen:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12281.msg188199#new
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Het moet niet gekker worden