Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:44:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 12:36:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door mamory
Vandaag om 12:28:29
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rob Ellerman
Vandaag om 11:49:24
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 08:57:36
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 08:39:44
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
11 October 2025, 23:45:35
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
11 October 2025, 23:44:23
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
11 October 2025, 23:32:54
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
11 October 2025, 23:24:22
Da's Daz 2 door hervé
11 October 2025, 22:56:07
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
11 October 2025, 22:50:20
  

Auteur Topic: plan E koppelinghouders verwisselen.  (gelezen 3800 keer)

Robby

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
  • Ermy61
Re: plan E koppelinghouders verwisselen.
« Reactie #15 Gepost op: 13 July 2008, 13:43:24 »
Nou ik vind dat kareltje helemaal gelijk heeft. Het zijn en blijven prachtige rijstellen echter je moet zo'n beetje heel het rijtuig slopen om de schachten te kunnen vervangen. Van artitec geen enkele fatsoenlijke uitleg!! van de 5 had ik er 2 vervangen en dan kom je tot de conclusie dat er te veel ruimte ontstaat!!. uiteindelijk de oude weer teruggeplaatst, dan maar niet achteruit met deze treinstellen. Maar ik vind wel dat artitec de plank hier behoorlijk heeft mis geslagen.

Hadden we ze maar gewoon om mogen ruilen voor de 2e serie, dat had ik een normale gang van zaken gevonden. het probleem is tenslotte door artitec veroorzaakt en niet door mij!!!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: plan E koppelinghouders verwisselen.
« Reactie #16 Gepost op: 13 July 2008, 14:48:13 »
Nou nou nou...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: plan E koppelinghouders verwisselen.
« Reactie #17 Gepost op: 13 July 2008, 15:04:51 »
Dat kleine stukkie plastic aan de koppeling plakken en klaar is Kees (of wie dan ook) nieuwe koppelinghouders is m.i. grote onzin.  Verder plak ik dat stukje plastic maar aan één kant van het rijtuig. Zo blijft de opening beperkt.

Ik wil nergens over praten.

« Laatst bewerkt op: 13 July 2008, 15:07:02 door Arnold »

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: plan E koppelinghouders verwisselen.
« Reactie #18 Gepost op: 10 August 2008, 15:11:06 »
Bij mij blijven die ellendige wiebelbakken ook ontsporen! Heb ze nu een half jaar staan, en heb vnd serieus een poging ondernomen om ze fatsoenlijk rijdend te krijgen. Bij geduwd rangeren blijven ze stug ontsporen op de puntstukken van mn Peco code 100 wissels. Probleem zit m duidelijk in de wielassen. Roco asjes passen niet, net als de Roco kortkoppelingen. Het blijft in mijn ogen een aanfluiting dat rijtuigen van 50 euro per stuk eerst half verbouwd moeten worden om ze normaal te kunnen laten rijden! Wat heb je aan leuk gedetailleerde rijtuigen als er niet normaal mee te rijden valt? Dat wordt dus een enkeltje naar Koek met die karren  >:(

Grtz Marcel