Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:59:12
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 11:52:49
Op Zuid (NL H0) door NS264
Vandaag om 11:49:53
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 11:47:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:40:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 11:27:27
Kato ETA 515 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:25
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 11:05:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:55:40
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 10:48:25
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
Vandaag om 10:29:01
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 10:01:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:47:25
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 01:25:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
10 October 2025, 23:20:05
Tickets Modelspoordagen 2026 door Seinhuis
10 October 2025, 22:34:58
11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen door Seinhuis
10 October 2025, 22:19:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
10 October 2025, 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby? door hervé
10 October 2025, 21:42:28
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
10 October 2025, 21:27:01
Project X...... door Ivo tB
10 October 2025, 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
10 October 2025, 20:32:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
10 October 2025, 19:31:51
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
10 October 2025, 18:47:34
De Projecten van RetroJack door RetroJack
10 October 2025, 16:32:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
10 October 2025, 16:25:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 October 2025, 16:07:09

Poll

interesse in een database voor IRL hobby-en

Ja
29 (39.2%)
Nee
45 (60.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: Database medespoorders  (gelezen 7619 keer)

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re: Database medespoorders
« Reactie #30 Gepost op: 06 July 2008, 22:50:36 »
Als ik al zou stemmenzou ik nee zeggen, waarom, ik zok mijn kennissen graag zelf uit om dezelfde redenen als Floris  ;D
Modelspoorders zijn net zwerfhonden, als je ze 1 keer aanhaalt, kom je er nooit meer van af  ;D

Zonder gekheid, volgens mij is het je bedoeling dat mensen andere willen ontmoeten in de regio om een met elkaar een reparatiekluppie te beginnen of een module project of een punnik kluppie of wat dan ook.
Ik denk dat je dan beter een nieuw kopje in het Forum kunt maken, of op de startpagina met een soort prikbord of oproepkamer of hoe je het noemen wilt.
als je bv een modulekluppie wil beginnen zet je daar een oproep met wat je wil en waar je woont ongeveer, en dan is het aan de andere die misschien hetzelfde idee hebben en indezelfde regio wonen om daarop te reageren, en dat hoeft niet eens per PB.
Als er openlijk op gereageerd wordt, weten de modderaars of een oproep na verloop van tijd een roep in de woestijn was of een roep van een gewillige vrouw in een volle kroeg van hongerige jongemannen, ivm wissen of laten staan van de oproep.

Ik weet wel dat het onder advertenties zou kunnen, maar dan valt het niet zo op, aangezien er zat mensen zijn die dat nog nooit gelezen hebben ( tenminste 1  :))
belangrijkste is natuurlijk wel dat diegene die de oproep nit zien zitten de discipline hebben om ook daaadwerkelijk niet te reageren in die oproep om er geen verkapte chatbox van te maken
« Laatst bewerkt op: 06 July 2008, 22:52:33 door marty »
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Laurens

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 06 July 2008, 23:41:11 »
Nee gestemt. In de eerste plaats omdat ik al lid ben van de plaatselijke modelspoorclub, ten tweede omdat ik, net als anderen, geen zin heb in "visite". Als iemand iets wil weten prima, maar dan wel via mail of pm.

Bij ons op de club werd geoppert om een ledenlijst te laten circuleren met telefoonnummer en emailadres. Als lid van het bestuur is het handig dat ik een lijst zou hebben. Ik zie echter niet in waarom iemand anders, zelfs op de "eigen" club, mijn gegevens zou moeten hebben.

ReesCees

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 06 July 2008, 23:45:58 »
Bij ons op de club werd geoppert om een ledenlijst te laten circuleren met telefoonnummer en emailadres

Daar zie ik nog wel het nut van in want die mensen kom je iedere week op de club tegen.

Kees-Jan

Laurens

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 07 July 2008, 07:50:23 »
Daar zie ik nog wel het nut van in want die mensen kom je iedere week op de club tegen.

Dat is gelijk dan weer mijn punt. Als je ze al iedere week tegenkomt, waarom dan je email en telefoonnummer? Ik zit er niet op te wachten dat de hele club mijn gegevens heeft.  Als ze iets willen kunnen ze het op de club vragen. Bepaalde mensen mogen me best bellen/mailen maar anderen heb ik echt geen belang bij.

Mijn baas heeft het ooit wel geflikt door alle gegevens van alle werknemers op een a4 te zetten en die aan iedereen uit te delen. Is mijn inziens een inbreuk op je privacy tenzij je zelf aangeeft dat dit mag.
« Laatst bewerkt op: 07 July 2008, 07:52:18 door LaurensK »

ReesCees

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 07 July 2008, 07:56:13 »
Laurens: Ik bedoel dat je ze fysiek tegen komt en niet via internet, telefoon (pre-pay 06) of hotmail.

Bij ons in de club wordt er nauwelijks buiten de donderdag om druk met elkaar getelefoneerd of gemaild geloof ik.

De mailadressen en tel.nummers zijn handig om bijvoorbeeld laatste wijzigingen bij uitstapjes/modulebaan tentoonstelling aan elkaar door te geven. Verder hebben we een nieuwsbrief op de club die per mail gaat.

Volgens mij is het zelfs zo dat op het moment dat je niet de brief wenst te ontvangen je die ook niet krijgt.

Kees-Jan

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #35 Gepost op: 07 July 2008, 08:48:17 »
Nee gestemd.
Als ik iemand wil spreken dan leg ik zelf wel contact met 'm. Aangezien ik ook nog een (soms hectisch) gezinsleven heb, heb ik er geen zin in dat iemand teleurgesteld af moet druipen als hij/zij op een totaal ongelegen moment op mijn stoep staat.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #36 Gepost op: 07 July 2008, 08:57:24 »
Voor mij ook nee.
Heel modelsporend Nederland en ver daarbuiten hoeft niet te kunnen zien wie ik ben, waar ik woon, waarmee ik rij en noem maar op. Mensen die er echt belang bij hebben weten mij toch wel te vinden, ik laat al genoeg sporen na op internet. IRL contact is zelfs ook mogelijk maar dan wel wanneer ik daar voor kies.
Binnen de vereniging vind ik het geen probleem, dat is zo'n klein clubje. En mensen die je dan benaderen ken je dan ook.
Kan ik nog een keer NEE stemmen? Ik vind het echt helemaal niets.
« Laatst bewerkt op: 07 July 2008, 08:59:35 door René Wolf »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

• Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #37 Gepost op: 07 July 2008, 09:25:11 »
Idee is sympathiek maar volgens mij werkt het zo niet: ik ken modelspoorders, nog geen 5 minuten fietsen bij mij vandaan, waar ik nooit meer naar binnen wil terwijl ik er 2½ uur autorijden voor over heb om bij een modelspoorvriend (en partner) een gezellige dag te hebben. En daarna weer 2½ uur weer terug natuurlijk... Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vanzelf mensen leert kennen en dat de afstand er niet toe doet. Gunstige geografische ligging is nimmer een garantie voor een leuk contact.   

Daarnaast vind ik het ook af-en-toe eens leuk om de hobby met andere meer jeugdige mensen te werken  ;)

Met je 23 jaar ben je zelf ook niet meer zo kakelvers hoor! ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #38 Gepost op: 07 July 2008, 09:35:06 »
Ik snap het idee wel en zou het op zich ook wel leuk vinden om contact te hebben met modelspoorders in de buurt maar vind het toch weer te ver gaan om op een openbare lijst (een deel van) m'n adresgegevens te zetten...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 07 July 2008, 10:05:52 »
Met je 23 jaar ben je zelf ook niet meer zo kakelvers hoor!  :-[ :-* :P
Mbt ongewenst op de stoep staan wil ik even mededelen: je spreekt zelf met die persoon af, het is enkel een manier om met mensen in contact te komen die in de buurt wonen.
Goed aangezien er zoveel negatieve reacties zijn, ga ik toch maar eens denken of het wel zin heeft om te bouwen. Wellicht dat er het eea zoals Marty al zei onder advertenties geplaatst kan worden. Maar goed wie weet wat andere mensen stemmen!

Toch wil ik nog één ding zeggen mbt bang zijn dat men ongeveer weet waar je woont:
heb je er weleens overnagedacht dat de kans groter is dat je garagehouder een kopie van je sleutel maakt, terwijl die een beurt krijgt en dan de auto voor je deur weghaalt dan dit.
Er zijn veel betere dingen voor inbrekers om te ontvremen, want daarop is de angst gebaseerd. En hoeveel mensen uit je buurt/omgeving/werk/vriendenclub/ et etc. weten ook wel niet waar je in je vrije tijd mee bezig bent?

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #40 Gepost op: 07 July 2008, 11:04:49 »
Ik heb ook Nee gestemd.
En wel om deze reden: Heb in een ver verleden al eens kennis mogen maken met een modelspoor 'kennis',die mij zover kreeg voor een bezoekje bij mij thuis.
Was er al niet zo blij mee,maarja om van het gezeur af te zijn maar ingestemd.

Raar maar waar: 1 wk later een inbraak, en je raad het.... al deze spullen die gestolen zijn waren alleen hobby spullen [ locs treinstellen vr.wagens enz] en enkele items die ik goed had verborgen,maar de week ervoor had laten zien.
De dief had dus voorkennis![hij zelf was niet de dief,dat deed een familielid van hem]  >:(

Dus om herhaling te voorkomen niet gauw weer zoiets.
Ben zeer selectief geworden. :-|
Zelfs het internet is niet zo anoniem als men soms denkt!

groet wim.
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #41 Gepost op: 07 July 2008, 11:11:57 »
Heb nee gestemt,

Om die door menig al genoemde redenen. Je moet wel de gelegenheid hebben om hier of waar dan ook "anoniem" te blijven.

De mensen die elkaar hier wat te vertellen hebben en buiten dit forum met elkaar contact willen, vinden elkaar toch wel.

Dion
groetjes Dion

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #42 Gepost op: 07 July 2008, 11:46:57 »
Voor het in contact komen met mede modelspoorders lijkt zo'n database mij niet geschikt. Je gaat dan domweg contact leggen met iemand waarvan je nog nooit iets hebt vernomen en die jou totaal niet kent.
Op een forum als deze vind je zat mensen en ook al ken je ze niet, je bent na verloop van tijd ook niet helemaal vreemd voor elkaar. Daarnaast kun je aan de uitingen hier een beetje het gevoel krijgen of het klikt of niet.
Een andere manier is een club in de buurt. Dan heb je gelijk contact met de aanwezigen daar. Dan blijkt wel met wie je een beetje overweg kan en of de interesses een beetje overeen komen.
Daarnaast zijn er nog de beurzen en tentoonstellingen waar je in contact komt met mensen.
Mogelijkheden te over en volgens mij betere mogelijkheden dan een lijstje met namen, woonplaatsen, telefoonnummers (ik moet er niet aan denken telkens van die modelspoorontspoorden  ;D aan de foon te hebben) en email-adressen (ongewenst gaat zo naar de spambox  ;D)
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

MBZE_Erik

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 07 July 2008, 12:59:37 »
Nee en zie reactie dion

Erik.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 07 July 2008, 14:42:14 »
Hmm reactie van klusser is idd niet positief.
Overigens René Wolf, let wel op wat de feiten zijn (dus geen telefoonnummers) en ipv van email kan ook username.
Maar ik snap het punt dat er gemaakt wordt.