Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:59:12
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 11:52:49
Op Zuid (NL H0) door NS264
Vandaag om 11:49:53
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 11:47:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:40:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 11:27:27
Kato ETA 515 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:25
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door FritsT
Vandaag om 11:23:17
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 11:05:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:55:40
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 10:48:25
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
Vandaag om 10:29:01
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 10:01:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:47:25
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 01:25:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
10 October 2025, 23:20:05
Tickets Modelspoordagen 2026 door Seinhuis
10 October 2025, 22:34:58
11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen door Seinhuis
10 October 2025, 22:19:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
10 October 2025, 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby? door hervé
10 October 2025, 21:42:28
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
10 October 2025, 21:27:01
Project X...... door Ivo tB
10 October 2025, 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
10 October 2025, 20:32:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
10 October 2025, 19:31:51
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
10 October 2025, 18:47:34
De Projecten van RetroJack door RetroJack
10 October 2025, 16:32:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
10 October 2025, 16:25:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 October 2025, 16:07:09

Poll

interesse in een database voor IRL hobby-en

Ja
29 (39.2%)
Nee
45 (60.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: Database medespoorders  (gelezen 7606 keer)

BertuzZz

• Offline Offline
Re: Database medespoorders
« Reactie #15 Gepost op: 06 July 2008, 14:53:55 »
Juist, eindelijk reacties, kvond t al zo gek, zoveel vieuws en zo weinig reacties!
Tsja omdat niet iedereen in model spoort  ;)  (aan modelspoor doet) :P, is het leuk om elkaar beetje op te zoeken!
Goed ik doe zelf een Bedrijfskundige Informatica opleiding en heb wel het eea op dit gebied gehad bij het opzetten van databases, maar weet nog niet alles!
Zijn er andere mensen die hun kennis/tijd beschikbaar willen stellen voor dit project? Anders ga ik zelf alles rustig uitvogelen :)

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 06 July 2008, 15:31:28 »
Bert, na twaalf uur 's nachts een bericht posten en dan je na een kwartier al afvragen waar die reacties blijven ???

Ik zal niet stemmen, dat scheelt een 'nee'stem. Reden is dat ik niet zulke denderende ervaringen heb gehad met medemodelspoorders bij mij in de  wijde omtrek. Nummer één kreeg een loc van mij ter reparatie mee, die ik na een jaar - vernield - terugkreeg na heel veel gezeur; nummer twee en drie waren (dure) handlaren (eigenlijk was nummer één dat ook)...

Het moet ook maar net matchen kwa materieel, schaal, tp etc. etc.

Dan kan je net zo goed eens naar een plaatselijke beurs gaan. Daar kun je aan de praat raken met clubleden van de plaatselijke club, of met medemodelspoorders uit de buurt.
Ik heb al een trein

ronald56

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 06 July 2008, 15:57:50 »
Bert,

Ik ben van mening , dat het handig is , als er in je profiel een leeftijd en een lokatie is ingevuld .
Of dit nu je woonplaats is , of ( zoals in mijn geval ) een iets groter gebied , dat maakt niet zoveel uit.

Maar ik zou er toch zeker op letten , dat er niet teveel informatie naar buiten zichtbaar komt

In het verleden zijn er hierdoor (zoals iedereen heeft kunnen lezen ) vervelende dingen gebeurd

Door diverse gegevens te combineren is het mogelijk om iemand precies te localiseren (zonder dat de bewuste persoon dit zelf wil)
Ik heb dit wel eens uitgeprobeerd , en dit lijkt me toch niet waar we op zitten te wachten.

Volgens mij kan je dit soort dingen beter via PB of gewoon Email regelen
Dan kan je zelf uitmaken of je iemand je prive gegevens toestuurd of niet

Een mogelijkheid om aan te geven waar je interesses liggen kan eventueel ook in je profiel

ReesCees

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 06 July 2008, 16:07:07 »
Volgens mij kan je dit soort dingen beter via PB of gewoon Email regelen
Dan kan je zelf uitmaken of je iemand je prive gegevens toestuurd of niet

Juist. vandaar een nee van mijn kant.

Kees-Jan

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #19 Gepost op: 06 July 2008, 16:22:05 »
Gezien de engheid van de types die zich vanuit deze site in mn msn-lijst genesteld hebben vind ik t wel een prettig idee dat ze nooit verder gekomen zijn. Moet er niet aan denken dat ze straks allemaal op de stoep staan te stuiteren hier voor t huis. ;D

ReesCees

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 06 July 2008, 16:24:01 »
Moet er niet aan denken dat ze straks allemaal op de stoep staan te stuiteren hier voor t huis.

Je hebt toch een aanlegsteiger en geen stoep?

Kees-Jan

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 06 July 2008, 16:24:29 »
Ook ik sluit me aan bij de conclusie van Ronald56 en Reel-Cees. Je kunt zelf bepalen welke gegevens je wilt opnemen in je profiel. Je kun ook nog een 'even voorstellen' pagina maken, waar je een heel verhaal kunt plaatsen. En voeg jezelf toe aan het smoelenboek.

Wil je met iemand meer contact, dan lijkt mij PB en/of email een prima middel om meer details uit te wisselen en/of afspraken te maken. Een aparte database aanleggen voegt daar weinig aan toe.

Daarom heb ik 'nee' gestemd.

Sander

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 06 July 2008, 16:31:50 »
Heb ook "nee" gestemd. Zoals velen hierboven al hebben geschreven: een PB is snel gestuurd. En uit iemands profiel kun je al veel (misschien in sommige gevallen al wel teveel) halen...

Mvg Tinussie.

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #23 Gepost op: 06 July 2008, 19:44:32 »
Hallo Bert,

ook ik heb 'nee' gestemt, puur omdat hetzelfde zoals je al schreef in je inleiding bij verenigingen ook gebeurt. Hier komen mensen bij elkaar uit dezelfde regio. Bij jou in de regio vind je ook verengingen, tenminste als je Den Haag of Voorburg nog tot jou Regio wil beschouwen. Kijk eens op: www.nmf.nl
Verder is het handig om buiten de regulieren opendagen eens bij een vereniging binnen te lopen, dan zal blijken dat er mensen zijn met andere achtergronden (systeem aansturing) dan waar op de verenigingen mee gereden wordt.

Tevens kun je natuurlijk een oproep plaatsen om met diverse hobbyisten bij elkaar te komen, dit kan je schrijven in de plaatselijke krant of elders op internet. Uiteraard moet je dan wel een lokatie oid. hebben.

Groeten,

Christoph

Hans Kl

• Offline Offline
  • Periode III - heden
« Reactie #24 Gepost op: 06 July 2008, 20:48:27 »
Simpel ook nee.
Zet er dan meteen bij wanneer je niet thuis bent, en dat de sleutel onder de mat ligt.
Dan wordt fijn alles gratis voor je opgeruimt.
MOet er niet aan denken.

Groet,
Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #25 Gepost op: 06 July 2008, 21:57:11 »
mmmhh ook ik stem nee.      Via PB kan je altijd zelf nog beslissen wat je vrij geeft.
Maar op een website  met adres en volledige info...no thanks.... er zijn helaas nog altijd mensen met minder fijne bedoelingen die dat  soort  info graag 'mis' gebruiken

greetz

Peter
Petdig1

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 06 July 2008, 22:00:27 »
Een aantal overbezorgde reacties wat ik best kan begrijpen.

Ik wil niet verder in detail treden dan een woonplaats.
Door middel van een postcode (cijfers) heb je één wijk,stad of dorp te pakken met als doel het weergeven van omliggende postcodes. Zo weet je bijvoorbeeld als de postcode 2712 is, dat 2708 t/m 2715 in de buurt is  ;) en 9844 niet. Bij het gebruik van plaatsnamen wordt dit lastiger omdat je anders de omliggende plaatsen van alle steden met elkaar zelf handmatig in verband moet brengen. Nogmaals, ook ik heb geen zin in ongewenste gasten, maar dat gebeurd op deze manier ook niet, simpelweg omdat de regio nog veels te groot is.

Veel mensen zijn er dus WEL voor, maar hebben nog hun twijfels over de manier waarop. Daarover kan altijd later nog gediscussieerd worden. Dit is ook simpel op te lossen door het gebruik van 3 postcodecijfers dus 271* ipv 2713.

Een ander veel gelezen opmerking is dat je ook de informatie hier uit de profielen kan halen.
Veel profielen op de website zijn ten eerste niet ingevuld en ten tweede kan je niet bij IEDEREEN op het profiel klikken, simpelweg omdat dat niet haalbaar is.
Daarnaast wil ik zeggen dat je ervoor kan kiezen om je aan te melden, maar niets verplicht is.

Het argument ik heb er slechte ervaringen mee kan ik begrijpen maar deze wil ik wel ontzenuwen. Als je lid van een vereniging bent, kunnen zulk soort dingen je ook overkomen. Als je met je auto naar een garage gaat ook. Niets moet, alles mag, het is ook enkel bestemd voor mensen die opzoek zijn.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 06 July 2008, 22:02:00 »
mmmhh ook ik stem nee.      Via PB kan je altijd zelf nog beslissen wat je vrij geeft.
Maar op een website  met adres en volledige info...no thanks.... er zijn helaas nog altijd mensen met minder fijne bedoelingen die dat  soort  info graag 'mis' gebruiken

greetz

Peter

Mensen, mensen, dit is niet mijn opzet, maar jullie interpretatie ervan. Ik wil enkel de hoofdzakelijke velden opnemen (dus met betrekking tot naw gegevens forumnaam, en postcode) en mensen moeten zelf verder contact opzoeken en informatie uitwisselen!

Wim Romijn

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 06 July 2008, 22:11:58 »
Ik wil niet veel zeggen maar mijn naam komt maar 1 maal voor in de plaats waar ik woon en het is geen kleine plaats.

Een paar goede foto's van mijn verzameling in combinatie met de plaats of postcode en voor je het weet ben je van je verzameling af.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 06 July 2008, 22:17:55 »
(....) Veel profielen op de website zijn ten eerste niet ingevuld  (....)
Dat zegt toch genoeg !