Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:09:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43

Auteur Topic: Model 1600 voor €3.88 ?  (gelezen 8590 keer)

stig

• Offline Offline
Re: Model 1600 voor €3.88 ?
« Reactie #15 Gepost op: 04 July 2008, 22:35:38 »
Jongens, ajb niet zo naïef. De woekerpolissen tieren er welig door... ::)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 04 July 2008, 22:50:19 »
Wat wel vreemd is, is dat als je per automatische incasso betaald geen verzendkosten hoeft te betalen en bij de volgende zendingen 10% korting krijgt. Betaal je per Ideal, dan hebben ze het geld meteen op de rekening dan geen korting en wel verzendkosten betalen, stelletje oplichters! :-[
Zo raar is dat helemaal niet, veel bedrijven werken zo, zo betaal je bij het NUON administratie kosten als je geen machteging afgeeft, maar dr zijn nog wel meer van dat soort voorbeelden. Dat is dus allemaal niet zo heel spannend en om ze dan meteen oplichters te gaan noemen vind ik een beetje ver gaan. Vele bedrijven werken en of je legt je erbij neer of je doet er geen zaken mee, want je moet die 1600 niet bij hun kopen, dat kan ook elders en je kan hem ook zelf maken.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

René 4312

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 04 July 2008, 22:51:42 »
@Michiel:
De vergelijking met de NUON loopt hier denk ik helemaal scheef.

Dat zijn maandelijkse bedragen en als die automatisch geincasseerd worden ok, minder debiteurenadministratie dus goedkoper.

Hier kan ik echter met ideal betalen, en als ik dat doe staat het geld binnen een paar minuten op hun rekening en als straf dat ze eerder hun geld hebben en eerder rente ontvangen krijg ik geen korting en moet ik verzendkosten betalen.

Lijkt me inderdaad een prima (i)deal.

Groet, René
René

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 04 July 2008, 23:01:14 »
Ik heb ze nu via het contact formulier op de site gemailt met de vraag of het mogelijk is 3 1600en te bestellen zonder daarna iets van de rest van de serie te bestellen of er reclame van te krijgen. En uiteraard voor die prijs van E3,88 per stuk.

Bij dat contact formulier moet je vanalles invullen maar hij werkt prima als je alleen naam, plaatsnaam, mailadres en onderwerp invult.

Groetjes Michiel

Erwinv

• Op het rechte spoor
  • Offline Offline
    • Erwinv Modelspoor
« Reactie #19 Gepost op: 05 July 2008, 18:16:41 »
Hoi Allemaal

Wat moet ik mij er bij voorstellen?
een introductiepakket voor Euro 3,88
wat krijg ik daar voor.
word het ook duurder als ik verder wil

gr erwin
koploper + xpressnetli the best

Erwin is op 7 juli 2009 overleden.

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #20 Gepost op: 05 July 2008, 18:33:04 »
Blijf ver vandaan bij dit soort zaken

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&frm=5489&cat=25476

Je komt er moelijk vanaf, zeker met een automatisch incasso.  Nu kun je niet alle
schaapjes over een kam scheren, maar toch...

http://blog.adforesult.nl/site/entries/lecturama-en-de-addertjes/

Er staat op die hele site NIET duidelijk beschreven (naar mijn menig) over hoe groot die collectie is/wordt en wat de kosten exact zijn... Dit is zowat gelijk aan die Ringtones gratis reclames waar je toch een lidmaatschap aangaat...

Spaar het geld van die serie en koop je een echte rijdende 1600 in N...

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 06 July 2008, 00:24:54 »
Dit grapje bestaat al veel langer van/bij Lekturama (DelPrado doet dit soort trucjes ook) en bestaat uit zeeeeeeer veeeeel delen. Is ooit eens uitgezocht maar ik weet het aantal niet meer. Het bestaat uit allerlei loks van over de hele wereld, ALLES ongemotoriseerd en soms aardig gedetailleerd. Per week een model ik geloof voor E 14,95 +verzendkosten. Je kan per keer stoppen, moet dat aangetekend doorgeven. Een model dat je niet wilt hebben, dat kan je alleen terugsturen als je al betaald hebt EN opgezegt hebt ANDERS MOET je de hele set nemen.

Kortom zoals hier al eerder vermeld, als je geld over hebt (ik dacht iets van 2000,00 Euro totaal) dan kan je dat geld beter aan mij overmaken dan koop ik er wel een leuk modelletje voor jou voor.

NIET DOEN DUS.......,
Frederico
« Laatst bewerkt op: 06 July 2008, 17:38:26 door Frederico. Reden: taalfout »

amber

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 06 July 2008, 10:20:15 »
Ik heb toendertijd van Del Prado 2 bladen los gekocht. Bij de een zat de br52, bij de ander de br01 i stroomlijnuitvoering. Leuke locs om als dummy te gebruiken, maar meer ook niet.
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 08 July 2008, 16:58:39 »
Ik kreeg van Lecturama via de mail te horen dat het mogelijk is 3 NS1600en te bestellen. Das leuk maar ik word er nog niet heel veel wijzer van, ik ben daarom bezig wat leverings voorwaarden op te stellen voor mijn bestelling. Ik bestel dus alleen iets bij Lecturama als het op mijn voorwaarden geleverd word en anders niet.

Tot nu toe heb ik het volgende op papier staan:
"Te Bestellen: 3x NS1600 á €3,88 per stuk, totaal €11,64.

Lecturama zend mij 3 locomotieven van de NS serie 1600 á €3,88 per stuk + verzendkosten die totaal niet meer als €8,85 bedragen.

Lecturama zal alleen deze locomotieven aan mij toezenden en verder helemaal niks anders.

Aan mijn bestelling zitten geen andere delen van de locomotief collectie verbonden.

Ik betaal doormiddel van acceptgiro.

Als er iets aan de bestelling niet klopt of er dingen worden geleverd die ik niet besteld heb dan gaat de zending direct retour zonder dat het mij iets kost."

Is dit iets, zijn er nog dingen die ik vergeet?, iemand nog aanvullingen?

Groetjes Michiel

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 08 July 2008, 17:30:16 »
Het is wellicht handig expliciet te vermelden dat aan deze éénmalige bestelling geen abonnement wordt gekoppeld voor volgende toezendingen.

De handelwijze van Lecturama is immers om door middel van die abonnementen en vervolgzendingen alsnog euro's te pakken. Daar zijn ook altijd de conflicten met klanten en consumentenrubrieken over gegaan.

Sander

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 08 July 2008, 17:50:02 »
Ja Sander dat was wat ik er in wilde zetten, alleen jij typt het even wat duidelijker als ik, ik zal dat zo in mijn document overnemen.

Groetjes Michiel

Edit: Ik heb het als volgt in het document erbij gezet;

"Het betreft dus een éénmalige bestelling waar geen enkel abonnement aan gekoppeld zit en waar ook geen abonnement aan gekoppeld mag worden."
« Laatst bewerkt op: 08 July 2008, 17:54:39 door neudalhausenstadbahn »

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 08 July 2008, 18:34:11 »
Michiel, ik zie jou liever een houten NS1600 maken dan aan zo'n vervelend avontuur te beginnen. Aangetekende brieven versturen omdat je niet gekregen heb wat je hoopte, maar waarvan je had kunnen weten: 't is te mooi om waar te zijn. Je bent inmiddels een gewaarschuwd mens...
Ik heb al een trein

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 08 July 2008, 18:52:11 »
Huub, ik ben inderdaad een gewaarschuuwd mens en het is nog niet gezegt dat ik wat bestel. Zoals ik al zei al ik iets bestel dan wel op mijn manier. Waarom ik die dingen hebben wil, simpel heb je al eens geprobeerd een 16/17/1800 te maken uit hout in die schaal, ik wel en het is één van moeilijkste dingen om te maken denk ik.

Ik heb om aangetekende brieven te voorkomen het volgende in de leverings voorwaarden die ik Lecturama voorleg het stukje opgenomen:

"Als er iets aan de bestelling niet klopt of er dingen worden geleverd die ik niet besteld heb, of als er toch iets van een abonnement aan gekoppeld zou worden dan behoud ik mij het recht voor deze en ongevraagde zendingen op kosten van Lecturama te retourneren."

Laat ik nu eerst maar degelijk leverings voorwaarden opstellen en daarna kijken wat de reactie van Lecturama er op is. Dan zal ik wel eens kijken of ik wel of niet tot bestelling over ga.

Wat mijn trouwens wel opviel is dat een mail als volgt ondertekend word door lecturama:
"Met vriendelijke groet, Infodienst"

Het lijkt mij dat als je zaken gaat doen dat daar een naam van een medewerker behoord te staan, ook dat is iets wat ik in mail verkeer aan de orde wil stellen voor ik iets besluit.

Groetjes Michiel

Marcel (BR643 Talent)

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 11 July 2008, 10:53:23 »
Michiel,

En jij denkt dat Lecturama akkoord gaat met jouw voorwaarden? De kans lijkt me erg klein. Op deze eerste locomotief maken ze volgens mij niet/nauwelijks winst, en het doel van die aanbieding is juist om de abonnementen te verkopen. Ik denk dat het antwoord op jouw voorwaarden heel simpel zal zijn: nee.

Zoals al eerder gezegd in dit draadje: je bent niet verplicht deze locs te kopen. Zij bieden jou de mogelijkheid op deze aanbieding in te gaan, op hun voorwaarden. Ben je het niet eens met die voorwaarden, dan doe je toch geen zaken met Lecturama.

Zoals ook al eerder gezegd: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #29 Gepost op: 11 July 2008, 11:22:54 »
Op de Bazaar in Beverwijk verkopen ze ook mooi verpakte dozen voor 1 tientje per stuk. Je weet alleen niet wat er in zit.....

Toch kopen de mensen het,  ik begrijp dat niet zo goed. ???
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!