Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke centrale is betrouwbaar? door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:38:45
Jouef BB9201 anno 1968 door Millsite
Vandaag om 13:36:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:32:50
Interesse stamtafel/club Amersfoort? door Huib
Vandaag om 13:30:11
Faller 2026 door Erik_omBC
Vandaag om 13:24:48
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 13:21:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 13:13:23
Plan N van Heris. door gtw6016
Vandaag om 13:10:58
Baanplan De Oosthoek (h0, 360 bij 140) door Benelux795
Vandaag om 13:09:32
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:01:06
Bouw graafmachine Artitec. door C_Jabaaij
Vandaag om 12:54:32
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 12:52:42
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Marijn
Vandaag om 12:29:53
Layne, Somewhere South. door Scratchbuilt
Vandaag om 12:27:39
Mijn LEGO modellen. door Sven
Vandaag om 12:23:16
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 12:21:17
Molenbaan (werktitel) door Marty
Vandaag om 11:52:00
24 en 25 Januari 2026 modelspoorweekend Ewijk door Forever Rocofan
Vandaag om 11:40:22
Roco 2026 door Sander Fondse
Vandaag om 11:25:33
De Oosthoek (lokaalspoorlijn periode III, diesel) door spoorijzer
Vandaag om 11:08:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 11:02:41
Zaterdag, 31 januari 2026 | 8e Ruilbeurs MSV Post B door BrightonBelle
Vandaag om 11:01:21
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:00:11
Gekleurde ketelringen bij duitse stomers door grossraumwagen
Vandaag om 10:58:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 10:53:21
Digitaliseren locomotief (Kameel VIP-trein) door bellejt
Vandaag om 10:43:28
Märklin Digitaal C, vreemd geluid uit de rails door Martijn193
Vandaag om 10:32:33
Ondergrond modelspoorbaan door janvanbemmel
Vandaag om 10:08:41
Modelbaan in schaal N - 520x80cm - schaduwstation door Overet
Vandaag om 09:46:56
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Alewijn
Vandaag om 09:39:50

Auteur Topic: 24 en 25 Januari 2026 modelspoorweekend Ewijk  (gelezen 1419 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
24 en 25 Januari 2026 modelspoorweekend Ewijk
« Gepost op: 24 January 2026, 11:19:35 »
Net op de kalender geplaatst omdat het er nog niet opstond. 24 en 25 Januari modelspoorweekend in 't hart
Den Elt 17 6644 EA Ewijk.

Zaterdag 10.00 - 16.00
Zondag 11.00 - 16.00

Entree volwassenen € 6,00 kinderen tot 12 onder begeleiding van een volwassene gratis toegang.

Voor meer info ; https://hartvanewijk.nl/modelspoor-weekend-24-en-25-januari-2026/

Ik heb zelf geen connectie met deze beurs, gewoon voor degenen die nog iets op modelspoorgebied zoeken dit weekend.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: 24 en 25 Januari 2026 modelspoorweekend Ewijk
« Reactie #1 Gepost op: 24 January 2026, 19:48:15 »
De eerste dag was weer ouderwets gezellig, net thuis van dag 1 nadat we met een groepje eerst nog bij m'n ouders( die ook deelnemen het hele weekend) in Nijmegen pannekoeken gegeten hebben, op naar dag 2.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 24 January 2026, 20:04:50 »
Hoi Michiel,

Staan jullie met dat groepje met een modulebaan op het evenement ?

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 24 January 2026, 20:31:35 »
Nee met ons demoteam in het zaal waar ook Eemspoor en HCC staan en Hans en Jos van de Wisselstraat staan in de gymzaal bij de rest van de handelaren.

Groetjes Michiel

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 24 January 2026, 20:51:14 »
En dat demoteam staat er ook onder de naam " stadtbahn " ?

Anders weet ik nog niet hoe ik jou als forumgenoot moet vinden. Geen idee wat jullie gaan demonstreren. Ik ken dit evenement niet, toevallig ergens online gevonden en morgen voor het eerst daarheen.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 25 January 2026, 00:29:38 »
Zoals mijn onderschrift meld heten wij Demoteam Imherloher Bahnhof en je kan mij vrij makkelijk herkennen ik heb een badge op met Michiel/neudalhausenstadbahn er op voor de herkenbaarheid ;)

Ik ben met wat N materieel o.a. voor Jaap/Jeemka bezig, Jaap was er vandaag ook en morgen niet. De andere aanwezige demoteamleden zijn niet actief op dit forum. M'n vader is met een Z model van het Nijmeegse seinhuis begonnen. M'n moeder was vandaag met een 0 toiletgebouwtje bezig van Skytrex en zij gaat morgen met een N Metcalfe bouwpakket aan de gang. Wat Maarten( moderator op het n-spoorforum) morgen gaat doen weet ik niet.

Dus je zult me/ons vast kunnen vinden en herkennen morgen (y)

Groetjes Michiel

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 25 January 2026, 07:32:25 »
Goedemorgen Michiel,

Ik heb de berichten gelezen en totaal over het onderschrift heengelezen. Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen  ;D

Tot straks !!

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 25 January 2026, 15:46:34 »
Net weer thuis uit Ewijk,

Deze beurs is voor mij niet de moeite om nog eens te bezoeken. Ver rijden voor iets anders als wat er in de omschrijving staat ;

Treinliefhebbers kunnen in het weekend van 24 en 25 januari hun hart in ’t HART ophalen tijdens het Modelspoor Weekend. Na het grote succes van eerdere jaren is organisator Modelspoorshop.nl er opnieuw in geslaagd een verrassend programma neer te zetten. In het weekend zijn er indrukwekkende modulebanen te bewonderen, evenals een miniatuurkermis met een sprookjesachtige uitstraling. Verder is er een speciale tentoonstelling van Nederlandse treinen en zijn er leerzame demonstraties over digitaal trein rijden.

Er was één echte modulebaan, en de leuke Zwitserse smalspoorbaan van RhB-Mikey. De andere twee kleine baantjes waren niet echt het bekijken waard. Die vielen in de categorie " leuk voor de kinderen " In plaats van een speciale tentoonstelling Nederlandse treinen stonden er vitrines vol internationale locs, TGV's en ICE's en de 100 meter marktkramen bestond voor het grootste deel uit bakken met oud en te duur spul.

Het is leuk als er moeite wordt gedaan om een evenement te organiseren, maar dan moet het wel overeenkomen met de omschrijving die de organisator online zet.....

Vriendelijke groet Ruud b.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 25 January 2026, 23:25:04 »
Ik heb je niet gezien of gesproken Ruud, dat is jammer.

Ook vandaag was weer een gezellige dag.

Er was inderdaad maar 1 mooie modelbaan en voor de rest wat retro/functie banen, het is van oorsprong vooral een handel beurs. De eerste keer dat wij deelnamen was het nog in Wijchen en toen waren wij de enige die geen handel waren zover ik mij herinner. In Ewijk zijn wij er vanaf het begin en we worden inmiddels niet meer gevraagd, er word gewoon vanuit gegaan dat wij er zijn ;D wat we ook zo hebben bevestigd.

Ik ben met Ruud eens dat de communicatie over de beurs op een aantal vlakken beter kan ;).

Groetjes Michiel

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 11:40:22 »
Hoi Michiel,

Het is er inderdaad niet meer van gekomen om jou en het team te spreken. Had een vriend van me meegevraagd, maar toen die wat leuke aankopen in zijn tas had wilde hij opeens naar huis. Ik heb nog snel een rondje langs de handel gedaan, een broodje kroket besteld en toen naar buiten gegaan.

Laatste keer geweest dat ik hem mee heb genomen. Iemand die met mij meegaat hoort zich aan mij aan te passen, niet andersom.....

Deze beurs was voor mij éénmalig. Ik vind het te ver rijden voor wat er te zien valt.