Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Rick
Vandaag
om 19:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
timtrein
Vandaag
om 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439
door
Tedo
Vandaag
om 19:12:00
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 19:09:47
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
roco
Vandaag
om 18:56:57
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:08:05
Een nieuw begin
door
Frits C
Vandaag
om 18:06:45
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:37:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
g-j
Vandaag
om 17:34:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:30:08
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Karben
Vandaag
om 16:54:49
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:49:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:41:15
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm
door
Duikeend
Vandaag
om 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale
door
FritsT
Vandaag
om 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:32:07
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:26:47
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:49:05
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
saskia
Vandaag
om 14:58:10
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 14:23:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
henk
Vandaag
om 13:56:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn1974
Vandaag
om 12:37:55
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:18:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Eric v C
Vandaag
om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:43:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. (gelezen 1133 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Online
Berichten: 12441
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
«
Gepost op:
21 June 2025, 13:42:56 »
Om jullie het idee te geven hoe of dat de Bentheimer Eisenbahn AG in elkaar zit, heb ik, samen met Google, het volgende uitgevogeld.
Bentheimer Eisenbahn AG
Door het brede assortiment van de Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen zijn zij in staat om aantrekkelijke en gedifferentieerde diensten aan te bieden die zijn afgestemd op de behoeften van de klanten in de regio.
De BE ziet het als haar taak om de vervoersontwikkeling in de regio mede vorm te geven. De aantrekkelijkheid van de regio Bentheim wordt immers in doorslaggevende mate bepaald door de verkeersomstandigheden van vandaag en in de toekomst.
De Bentheimer Eisenbahn AG heeft tegenwoordig verschillende dochterondernemingen die onder de paraplu van de AG vallen.
Deze diensten zijn nauw met elkaar verbonden, en met de meer dan 400 medewerkers, bieden zij de klanten van de Bentheimer Eisenbahn AG elke dag weer op maat gemaakte hoogwaardige diensten.
De activiteiten van Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen zijn onder te verdelen in:
Het personenvervoer per autobus en per rail
Goederenvervoer per spoor en vrachtauto
Spoorweginfrastructuur
Expeditie en logistiek
Containeroverslag
Parkeerbeheer
Eigen Werkplaatsen in Nordhorn
En de Reismarkt.
Met een wegennet van ongeveer 1.280 km is de Bentheimer Eisenbahn AG de grootste aanbieder van het lokale openbaar vervoer in het district Grafschaft Bentheim.
In opdracht van de LNVG verzorgt de Bentheimer Eisenbahn AG op de RB56 het personenvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus. Hiervoor gebruikt de BE de Blauw/Witte Regiopa Express LINT 41stellen.
Het goederenvervoer over het spoor tussen Bad Bentheim en Coevorden (NL) wordt door de Bentheimer Eisenbahn geëxploiteerd evenals de werkplaats voor spoorvoertuigen in Nordhorn.
BE Netz GmbH is een vrij jonge loot aan de boom van de BE en is verantwoordelijk voor de spoorweginfrastructuur. De locomotief die hiervoor wordt ingezet is geel van kleur en heeft het kenmerk HT1
Nutzfarzeugen GmbH Nordhorn
In opdracht van het district Grafschaft Bentheim verzorgt Nutzfahrzeuge GmbH Nordhorn stads- en lijnbusdiensten, inclusief het schoolvervoer, door de hele regio. Daarnaast biedt Nutzfahrzeuge GmbH Nordhorn ook touringcar reizen aan naar verschillende bestemmingen in Duitsland en verder Europa in. De werkplaats in Nordhorn voert alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan deze bussen uit.
(Op het busvervoer kom ik later terug)
Het Grafschafter Logistikzentrum en de Bentheimer Eisenbahn AG zijn samen gevestigd aan de Otto-Hahn-Straße in Nordhorn en bieden expeditie- en logistieke diensten aan. Hier worden de goederen van klanten veilig behandeld en opgeslagen. In de planning van 2026 is opgenomen dat het expeditie centrum op een vrijgekomen stuk grond aan de Otto-Hahnstrasse drastisch uitbereid zal worden. Nu al zijn de trucks van Kraftverkehr Emsland GmbH in heel Duitsland, en ook in het grensgebied met Nederland, onderweg naar hun klanten. In nauwe samenwerking met EuroTerminal Emmen-Coevorden-Hardenberg b.v. wordt de containeroverslag uitgevoerd van de weg naar het spoor of vice versa. De EuroTerminal is een centrale en belangrijke containeroverslagfaciliteit voor goederen van en naar andere Europese landen en de wereld.
Kraftverkehr Emsland GmbH opende in 2022 een nieuw, modern logistiek magazijn in Coevorden (NL).
Het Grafschafter Parkraum Management GmbH houdt zich bezig met het beheer en de ontwikkeling van parkeerplaatsen in het graafschap Bentheim. Het proefproject van het jonge bedrijf was de parkeergarage bij de Euregio-kliniek in Nordhorn. GPM Bad Bentheim is gespecialiseerd in parkmanagement. Opgericht door de stad Bad Bentheim en de Bentheimer Eisenbahn AG, heeft het bedrijf zich ten doel gesteld de parkeercapaciteit in de stad te verbeteren en in de loop van de tijd uit te breiden.
Reisebüro Berndt GmbH
Met in totaal 10 reisbureaus die zowel in de (binnen)steden als ook op de Stations van de Bentheimer te vinden zijn, is Reisebüro Berndt GmbH de grootste aanbieder van vacantiereizen in de Regio. Reisebüro Berndt GmbH is ook het juiste aanspreekpunt voor al uw privé en/of zakenreizen in de provincie Bentheim, Emsland of in het naburige Noordrijn-Westfalen. De reisexperts staan u graag terzijde.
Hieronder gaan we (straks) verder met het uitsplitsen van de dienstvakken
«
Laatst bewerkt op: 21 June 2025, 16:10:02 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Online
Berichten: 12441
Re: Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
«
Reactie #1 Gepost op:
12 July 2025, 17:36:10 »
(Eerste) Busverbindingen in de Grafschaft
In 1925 had de “Deutsche Reichspost” een bus/postlijn Freren-Linge-Nordhorn opgezet als onderdeel van de “Kraftpost”. Dit vond de “Deutsche Reichspost” meer als genoeg en daarom niet noodzakelijk om hun diensten verder in de Grafschaft uit te breiden.
008-2447 Postwagen van de “Deutsche Reichspost” in 1925
De Bentheimer Kreisbahn, die de spoorlijn van Gronau naar Coevorden exploiteerde, deed alleen de belangrijke gemeenten in het Grafschaft aan die langs de spoorlijn lagen. De dorpen die wat verder van de spoorlijn aflagen bleven verstoken van een aansluiting op het openbaar vervoer. Dit was niet geheel naar de zin van de Lingener expediteur Johann Schulte. Hij zag wel brood om deze omissie in te vullen.
009-2448 Een van de eerste dienstregelingen Uelsen-Lingen
1925 startte hij een buslijn die twee keer per dag Lingen–Nordhorn–Neuenhaus-Uelsen en Wilsum aandeed. Door het grote succes werd hij gedwongen deze dienst uit te breiden tot een viermaal daagse verbinding. Een jaar later, in 1926, werd een coöperatie tussen expediteur Johann Schulte, het Verkehrsgenossenschaft Uelsen.eGmbH. en de Bentheimer Kreisbahn opgericht. Zij hadden het gezamenlijke doel om het schoolvervoer van de Unteräth(dorpen) naar Nordhorn te bevorderen. Deze samenwerking duurde echter niet lang, in juli van datzelfde jaar namen de Verkehrsgenossenschaft Uelsen eGmbH en de Bentheimer Kreisbahn de exploitatie van de lijn over van expediteur Johann Schulte. Al spoedig kwamen zij erachter dat de exploitatie van deze lijn niet rendabel was en werden de ritten tussen Lingen en Nordhorn teruggebracht tot tweemaal per dag in beide richtingen. De buslijn tussen Uelsen en Neuenhaus was wel rendabel en werd dan ook uitgebreid tot zes, en vanaf 1928 tot acht reizen per dag. In 1926 werd de buslijn Uelsen-Itterbeck aan het Verkehrsgenossenschaft Uelsen eGmbH en de Bentheimer Kreisbahn aangeboden. Deze buslijn was door de transportcoöperatie Verkehrsgenossenschaft Uelsen eGmbH en de Bentheimer Kreisbahn niet rendabel te maken en werd in 1928 stopgezet waarna in april 1930 alle activiteiten voorgoed werden beëindigde. Als reactie op deze opheffingen nam de Bentheimer Kreisbahn de exploitatie van deze buslijnen en de gebruikte voertuigen van de transportcoöperatie over. Daar het busverkeer tussen Wilsum en Lingen ook niet zo lekker liep werd het aanbod van de diensten op deze lijn drastisch verminderd wat in 1937 leidde tot alleen de verbinding Neuenhaus-Uelsen.
010-2449 Een aan de Wehrmacht overgedragen bus in het Grensverkeer aan het begin van WWII
Met het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog moesten alle bussen aan de Wehrmacht worden overgedragen zodat het openbare verkeer in het Graafschap stil kwam te liggen. De Bentheimer Eisenbahn vroeg toestemming om de exploitatie van de buslijnen Neuenhaus-Laarwald en Neuenhaus-Gronau weer op zich te mogen nemen om de concurrentie in het transportgebied af te schermen.
In de naoorlogse periode werd het personenvervoer per bus verzorgd door particuliere busmaatschappijen. Sommige vervoerders gebruiken voor het transport in de Niedergrafschaft en Nordhorn provisorisch omgebouwde voertuigen die deels uit de voorraden van de Wehrmacht kwamen. De Bentheimer Eisenbahn concentreerde zich voornamelijk op het herstel van het spoorvervoer tussen Gronau en Laarwald (Coevorden).
De lijnbusdiensten begonnen in 1948 met drie trambussen van Bussing AG op de lijn Uelsen-Neuenhaus-Nordhorn. In de daaropvolgende jaren werd het bedrijf uitgebreid naar andere gemeenten in het Nieder en Obergrafschaft en het naburige Gronau. Vanaf 1959 werd het grensoverschrijdende openbare busvervoer naar Coevorden, dat sinds 1940 onderbroken was, hervat. Vanwege de geringe vraag is dit vervoer in 1966 teruggebracht tot 1slag in week. In 1960 is nogmaals geprobeerd om het grensoverschrijdende busvervoer, nu in samenwerking met de Drentse Vervoer Maatschappij (DVM), opnieuw met een lijn naar Schoonebeek op te zetten. Helaas was deze dienst geen lang leven beschoren. Vanwege de geringe vraag en aanbod is deze dienst al snel teruggebracht tot een zaterdagse verbinding en in 1974 werd de lijn definitief opgeheven.
Toenemend belang van het busvervoer vanaf de jaren 1960
In het voorjaar van 1965 begon het spitsverkeer naar de bedrijven NINO AG, Ludwig Povel & Co en B.Rawe & Co in Nordhorn in aanvang sterk toe te nemen. Dit vergde een grote inzet van autobussen die voor een groot deel van particulieren moesten worden ingehuurd. In samenwerking met de genoemde textielbedrijven werden goedkopere tarieven afgesproken en werd een speciaal op de ploegendienst afgestemde dienstregeling ontworpen. Van 1963 tot 1973 werd het busvervoer van de Bentheimer Eisenbahn afgesplitst naar Kraftverkehr Emsland GmbH. In opdracht van de Bentheimer Eisenbahn voerde deze maatschappij de lijndienst uit met de van haar gehuurde bussen. In het midden van de jaren 1960 begon de geleidelijke verschuiving van transportdiensten per passagierstreinen naar de autobussen. Met de wijziging van de zomerdienstregeling in 1966 werd het reizigersvervoer per spoor tussen Gronau en Gildehaus volledig stopgezet. Dit gebeurde op zon- en feestdagen tot aan Coevorden. De Bentheimer Eisenbahn concentreerde zich nu volledig op het busverkeer vanwege de sluiting van de resterende passagiersdiensten per spoor met de zomerdienstregeling van 1974.Het passagiersvervoer per spoor was goed voor ongeveer 15 procent van het totale aantal diensten.
De extra busdiensten in de spits werden in eerste instantie gerealiseerd door op piekmomenten van derden ingehuurde voertuigen in te zetten. In 1970 werden er een dubbeldekker bus van Neopan en vier gelede bussen van Mercedes Benz voor de dienst in de spits en het schoolvervoer ingezet. In de jaren 1960 begon de Bentheimer Eisenbahn ook met charterdiensten en langeafstandsreizen. Dit culmineerde in 1972 in een samenwerking met Frericks-Reisen uit Dorpen. Deze gingen op in de nieuw opgerichte reisorganisatie Nord West Reisen, die vanaf 1990 onder de naam EuroStar-Touristik werd uitgebreid met andere busmaatschappijen uit de regio.Door deze enorme uitbreiding van de bus vloot moest halverwege de jaren '70 de busremise in Neuenhaus worden aangepast en uitgebreid en kwam er in Gildehaus en Laarwald een uitgebreide parkeergelegenheid.
Daar de textielindustrie in de regio in verval was geraakt, werd het spitsverkeer van en naar de fabrieken gestaakt en moest deze spitsdienstregeling geïntegreerd worden in het reguliere systeem. In 1992 werd een uurdienst tussen Bad Bentheim, Nordhorn en Neuenhaus tot stand gebracht. In 1994 bezat de Bentheimer Eisenbahn in totaal 50 voertuigen en vervoerde ongeveer 3 miljoen mensen. Samen met de busmaatschappijen Meyering-Reisen, Richters-Reisen en Nordhorner Versorgungsbetriebe (NVB) richtte de Bentheimer Eisenbahn in juli 1994 de Verkehrsgemeinschaft Graf Bentheim (VGB) op.
De Bentheimer Eisenbahn is meerderheidsaandeelhouder van de Verkehrsgemeinschaft Graf Bentheim (VGB), en de concessiehouder volgens $42 van de wet op het personenvervoer (PBefG)) voor algemene geregelde diensten in het district Grafschaft Bentheim en volgens $43 PBefG speciale schoolbusdiensten. Als onderdeel van deze concessie bedient de VGB twee stads-, vijf regionale en 25 schoolbuslijnen met een omzet van meer dan vijf miljoen passagiers per jaar. Daarbij exploiteert het bedrijf ook een vloot van touringcars. Van 2015 tot 2022 was de Bentheimer Bahn, in samenwerking met Flixbus, ook actief op het gebied van langeafstandsbusdiensten. Zij verzorgde onder meer de buslijnen tussen Berlijn en Amsterdam, Berlijn en Nordhorn en Offenburg en Nordhorn. En als laatste verbond lijn 231 Groningen met Stuttgart.
In 2018 vervoerde het bedrijf ongeveer 3,5 miljoen passagiers, in 2019 waren dat nog 2,7 miljoen passagiers, waarbij in aanmerking moet worden genomen dat in dat jaar ook de regionale spoorverbinding van Bad Bentheim via Nordhorn naar Neuenhaus tot stand kwam. Als gevolg van de COVID-19 pandemie waren de cijfers in 2020 (1,7 miljoen) en 2021 (1,82 miljoen) lager.
Op 1 maart 2021 werd het busvervoer in de Grafschaft Bentheim opnieuw aanbesteed en gingen de lijnen over van de Bentheimer Eisenbahn naar de Nutzfahnzuge Nordhorn. Hierbij bleef de dienstregeling ongewijzigd.Met een wegennet van ongeveer 1.280 km is de Bentheimer Eisenbahn de grootste concessiehouder in het district Grafschaft Bentheim. In februari 2024 waren er zeven hybride bussen in de vloot opgenomen en telde het stadsverkeer in Nordhorn vier volledig elektrische bussen. Voor het volledig elektrisch rijden worden er bij de remise Bad Bentheim en in Nordhorn laadstations opgezet. Ditzelfde gaat ook gebeuren bij de stations Neuenhaus en Emlichheim. De Bentheimer Eisenbahn heeft zich als doel gesteld om in 2030 volledig overgeschakeld te zijn op elektrische en waterstofaandrijvingen.
011-2450 Een al wat ouder type buitenlijner op het oude station van Neuenhaus
012 2451 Dit veelvuldig voorkomend type is gekeerd op de voormalige locomotievenloods in Laarwald
013 2452 Een bus uitgedost in totaalreclame van de bank met de S in Neuenhaus
014 2453 Nieuwe Hybride bus voor het station van Neuenhaus
015 2455 Fietsenbus met aanhanger in Uelsen
016-2456 Hier met totaalreclame van de Grenzland Markt in Neuenhaus
017 2454 Dit is de spelersbus van de in de hoogste klasse spelende Handbal vereniging HSG uit Nordhorn-Linge. Bus staat hier bij het Hoofdkantoor van de Bentheimer Eisenbahn in Nordhorn.
018 2457 Twee lijnbussen op een druilige dag aan het busstation in Nordhorn.
019 2458 De in opdracht van de BE rijdende bus van Meyering reizen in Nordhorn
020 2459 Deze bus uit Memmingen is tijdelijk ingehuurd voor de stadsdienst in Nordhorn.
021 2460 Een rij schoolbussen in ruste op het emplacement van Bad Bentheim
022 2461 SETRA schoolbussen in Bad Bentheim
023 2462 Mercedes Benz Bad Bentheim
024 2463 BE Verkehrs Gemeinschaft Bentheim
025 2462 Stand by in Velthausen
026 2464 Net zo als deze “schoolbus”
027 2465 Een van de Touringcars van de BE ergens in het buitenland
028 2466 Op het depot in Nordhorn waar alle onderhoud aan het wagenpark wordt verricht.
029 2467 De drie pijlers van de BE
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.