Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 10:16:39
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 10:12:38
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:06:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 10:01:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:59:29
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 09:57:10
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 09:22:54
Tandwieltje Electrotren NS 1300 door VAM65
Vandaag om 07:37:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:49:24
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
12 June 2025, 23:15:38
Verschil in grootte huizen...... door Klaas Zondervan
12 June 2025, 22:57:40
Alternatief gezocht voor Roco motoren door hmmglaser
12 June 2025, 22:51:05
Frans loodsje et cetera door Noordernet
12 June 2025, 22:06:27
Ervaring nieuwe Z21 app door reinderlf
12 June 2025, 21:42:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
12 June 2025, 21:23:33
Roco 290 digtaliseren door Quinzeedied
12 June 2025, 21:06:37
Sound inbouwen in roco 185.2 door bellejt
12 June 2025, 20:49:07
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door M. Ardon
12 June 2025, 20:25:34
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
12 June 2025, 20:19:41
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
12 June 2025, 20:09:26
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
12 June 2025, 19:27:36
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
12 June 2025, 17:53:55
RivaRossi - Overzicht van Italiaanse stoomlokomotieven door Ferdinand Bogman
12 June 2025, 17:41:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
12 June 2025, 17:11:31
Draaischijf aansturen met standaard decoder. door AlbertG
12 June 2025, 17:05:18
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Scratchbuilt
12 June 2025, 17:03:35
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
12 June 2025, 14:36:32
analoge trein in rocrail stopt bij volgend blok door AlbertG
12 June 2025, 13:38:43
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
12 June 2025, 12:48:17
  

Auteur Topic: Viesmann 5214 pendelautomaat vraag  (gelezen 328 keer)

Robvl

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag
« Gepost op: 12 June 2025, 10:46:44 »

Beste mensen het volgende:

Wij bezitten een Viesmann 5214 pendelbesturing, die heeft goed gewerkt in het begin, echter nu doet zich het volgende voor.

Als de tram een bepaald richting oprijdt gaat de rode led branden van “Uberlast” als deze de stopsectie inrijdt, wat kan dit zijn.
Ook stop de tram niet in het gedeelte waar de zaag snede zit aan een kant van de rails.
Als we de tram gewoon laten rijden met een trafo/rijregelaar en sluit de zaagsnede kort dat rijdt de tram gewoon over de gehele baan lengte.

Wat kan het zijn dat de rode led “Uberlast” gaat branden en dat de tram niet stopt in de stop secties.

Alvast hartelijke dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Rob

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Viesmann 5214 pendelautomaat vraag
« Reactie #1 Gepost op: 12 June 2025, 12:48:17 »
Antwoord heb ik niet, maar dit is wel de tweede keer dat je deze vraag stelt.  Dat is niet gebruikelijk hier.  ;)

Wat wel gebruikelijk is, is dat je na de eerste vraagstelling (waar je nog geen antwoord op hebt gekregen) deze vraag nog een keer onder de aandacht brengt door op je eigen vraag een reactie te plaatsen in de trant van:  misschien toch iemand met een idee ?
Of zoiets als:  hierbij nog wat extra gegevens (plaatje van de aansluitingen).

En om tot een antwoord op de vraag te komen lijkt enig testen mij de aangewezen weg.   Alles losmaken en opnieuw aansluiten.  Het gehele stuk dient dan losgekoppeld te zijn van de rest van de baan, zodat je dan weet of het wel/niet werkt.  Wel:  ligt dus aan de aansluiting aan de rest van de baan.  Niet:  ligt aan de aansturing zelf.

Wat ik vermoed, dus alleen een mogelijkheid, is dat er een keer kortsluiting is geweest waardoor het omschakelrelais niet meer functioneert, oftewel "plakt".   Als het elektronisch omschakelt zonder relais, dan zit daar een defect.
Een multimeter doet wonderen.  Wat gebeurt er precies als er "kortsluiting" wordt aangegeven ?