Misschien iets voor het Openluchtmuseum? Volgens mij rijdt daar (nog) geen PCC. Of het past qua lengte op de baan weet ik niet.Groeten,Rogier
Asbest zat in de tractieinstallatie. Wanneer ze daar de tractieinstallatie in de draaistellen mee bedoelen is het issue helder. Die moeten er toch onderuit voor normaalspoordraaistellen. Geen flauw idee of de oorspronkelijke nog bestaan, maar twee B3 draaistellen zal niet zo ingewikkeld zijn. Ik vond het asbest issue merkwaardig omdat het HOVM daar dan toch ook mee te kampen zou moeten hebben met alle oudere PCC's, misschien is het iets van de Belgische series? De metersporige B6 draaistellen komen uit Gent. De conditie zal verder niet zo verkeerd zijn. De tram heeft (op de metersporige draaistellen) tot een paar jaar gelden nog gereden op de Belgische kustlijn
Op dit moment? Het Nederlands Transportmuseum neem ik aan. Daarvoor heeft hij 39 jaar avonturen in België beleefd.
Een groot deel van de collectie was geen eigendom van het museum maar van een van de deelnemende stichtingen of was in bruikleen. Het kan dus wel dat de PCC 1006 eigendom van het museum is/was, maar moet je even nagaan. Op het to do lijstje.
Dit zijn van die momenten dat ik wou dat ik zo in de slappe was zat dat ik hem zo kon kopen en kon stallen op eigen grond. Gelukkig zijn dat schaarse momenten