Gezien het aantal reacties lijkt het er op dat RailCom voor accessory decoders nog niet erg populair is.
Bij elk decoder probleem is vaak het eerste advies; "zet Railcom uit" Misschien daarom?
Maar mijn "experiment" richt zich op accessory decoders en Railcom. Dat wordt nog weinig ondersteund, maar zou voor CV programmering best handig kunnen zijn.
om te testen, ook een DCC-ingang met de Toshiba TLP2358 gemaakt, en één met de alom bekende 6N137. De TLP2358 is in een ander draadje door Karst voorgesteld, en wil ik eens gaan vergelijken.
Nou, dan doet zich toch wel de vraag voor of dat aan RailCom ligt of aan de decoders, die niet niet geschikt zijn voor RailCom.
RailCom is een standaard binnen DCC, waaraan, zeker oudere, maar ook zelfs nieuw ontworpen decoders soms niet aan voldoen. Soms hardwarematig, soms softwarematig. Dat is hier in diverse draadjes aan de orde geweest, waarop als voorbeeld een paar jaar geleden een Nederlandse producent zijn software in een veelgebruikte decoder heeft aangepast en toen werkte zijn apparaat wèl met RailCom in de centrale aan.....Wat ik zelf niet snap is, dat er blijkbaar nog steeds producten verkocht en zelfs nieuw gemaakt worden, ook door "grote" fabrikanten, die niet tegen de cut-out van RailCom kunnen.