Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 22:54:27
6 en 7 september terug naar toen door Overet
Vandaag om 22:47:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 22:34:09
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 22:28:38
Minder wissels door Thom
Vandaag om 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52

Auteur Topic: Yamorc spullen en hun firmware updates  (gelezen 2210 keer)

ruudns

• Offline Offline
Yamorc spullen en hun firmware updates
« Gepost op: 03 March 2025, 13:54:55 »
    Met enige regelmaat zijn er updates voor de Yamorc series via de configurationtool. Inmiddels is Build-73 uit.
    Firmware:
http://www.yamorc.de/downloads/YD_Config-build-73.exe
Mijn vraag aan de Yamorc gebruikers is,
  • voorzien jullie de Yamorc spullen telkens van de nieuwste firmware?
  • is er ergens een beschrijving wat er nieuw is een zo'n update?
  • update jj die dan zelf via usb
  • update jij die zelf via YD9100 per module of heb je de modules door gelinkt met een YD6901ES-LINK?
  • maakt er al iemand gebruik van de boosters YD7403, die momenteel niet verkrijgbaar zijn
  • sluit je de track sniffer wel of niet aan en wat zijn de voordelen ervan? Niet nodig bij gebruik van alleen Yamorc spullen, zie handleiding ;D.
  • heb je raicom aan of uit staan? Dat geldt dan natuurlijk ook voor je decoders) en werkt dat ook in Koploper?
[/list]
« Laatst bewerkt op: 04 March 2025, 13:53:25 door ruudns. Reden: Niet nodig bij gebruik van alleen Yamorc spullen, zie handleiding »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

• Offline Offline
Re: Yamorc spullen en hun firmware updates
« Reactie #1 Gepost op: 03 March 2025, 22:01:32 »
Zijn het zo'n vreemde of rare vragen of zijn er zo weinig Yamorc gebruikers die hun firmware bijwerken dat er niemand reageerd? ???
Of is het gewoon de carnaval die plaats maakt voor de modelbouw ;)
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Ben

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 04 March 2025, 05:32:42 »
Ik heb geen idee wat er veranderd is met deze laatste firmware en voor welke modulen. Wellicht in verband met de nieuwe servo decoder die net uitgeleverd is? In de regel doe ik wel altijd updaten maar wacht dit even af. Als ik er de komende dagen niets over lees vraag ik het wel na op OntraXS.

Van Karst weet ik dat hij wil gaan werken met een soort van change log zodat je kunt zien wat er veranderd is. Ongetwijfeld staat dat nog op z'n to do lijstje.

Gr, Ben.

Michaël dB

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 04 March 2025, 07:20:34 »
Deze update heeft alles te maken met de YD8248 de servo decoder, ik heb hierover contact gehad met Karst.

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 04 March 2025, 08:35:57 »
Een change log zou inderdaad een goeie zijn, kun je zelf bepalen of en wat je moet gaan updaten (y).

Voske

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 04 March 2025, 16:55:48 »
beste
het is niet altijd nodig om alles te upgraden als het doet wat het moet zonder probleemen dan zie ik niet in waarom upgraden
voor centales zou ik het wel doen daar zijn dan de laatste nieuwe snufjes bij en meestal lossen ze enkele probleemen op
je zuld moeten leeren om te zien of het nodig en nutig is voor jouw gebruik of je moet upraden of niet
MVG
Pascal

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 04 March 2025, 17:40:59 »
Van de andere kant, zal Karst die updates niet uitbrengen omdat hij verder niets te doen heeft toch? ;).
Zoals al eerder gezegd, het zou wel fijn zijn als er een change log kwam zodat we ook weten wat de veranderingen zijn in welke module.

Ben wel nog benieuwd wie er railcom gebruikt ism Yamoric, ESU decoders en Koploper? En hoe gaat dat verder in zijn werk met herkennen van op de baan gezette loks. Ik heb het dan niet over het detecteren binnen de blokken end. Gewoon is de lok aanwezig op de baan of niet en doet die dan mee in Koploper. Ik snap dat je de lok dan waarschijnlijk altijd op de zelfde plaats moet neerzetten??

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #7 Gepost op: 04 March 2025, 21:44:55 »
Ik heb geen idee wat er veranderd is met deze laatste firmware en voor welke modulen. Wellicht in verband met de nieuwe servo decoder die net uitgeleverd is? In de regel doe ik wel altijd updaten maar wacht dit even af. Als ik er de komende dagen niets over lees vraag ik het wel na op OntraXS.

Spijker op z'n kop en "here we are" ;)

Het is inderdaad alleen een update die de definitieve Software van de servodecoder bevat.

Van Karst weet ik dat hij wil gaan werken met een soort van change log zodat je kunt zien wat er veranderd is. Ongetwijfeld staat dat nog op z'n to do lijstje.

Klopt, maar ook dat kost, kostbare, tijd. Zoals ik het ervaar stellen klanten ( gezien hun soms dreigende emails ) meer prijs op uitleveren van spullen dan het hebben van handleiding cq changelog... ( "...want die lees ik toch niet... " )

Ben wel nog benieuwd wie er railcom gebruikt ism Yamoric, ESU decoders en Koploper? En hoe gaat dat verder in zijn werk met herkennen van op de baan gezette loks. Ik heb het dan niet over het detecteren binnen de blokken end. Gewoon is de lok aanwezig op de baan of niet en doet die dan mee in Koploper. Ik snap dat je de lok dan waarschijnlijk altijd op de zelfde plaats moet neerzetten??

In Koploper kun je, helaas, helamaal niets met RailCom. Ik heb op mijn demo banen het wel geinstalleerd, maar da's meer een test voor mijzelf. Voor Koploper zitten ze er voor jan lul onder ;)

het is niet altijd nodig om alles te upgraden als het doet wat het moet zonder probleemen dan zie ik niet in waarom upgraden
voor centales zou ik het wel doen daar zijn dan de laatste nieuwe snufjes bij en meestal lossen ze enkele probleemen op
je zuld moeten leeren om te zien of het nodig en nutig is voor jouw gebruik of je moet upraden of niet

Inderdaad. En mochten er problemen optreden en heb je een vraag bij ons in de service, zullen we altijd vragen de laatste update te installeren.

Groet,
Karst