met CV29 draai je de rijrichting om en niet de verlichting. Zet in de stuurstand voor de verlichting volgende en dan is ze omgekeerd aan de lok :CV31 = 16, CV32 = 8----------------------CV257 = 2CV273 = 1
Verlichting draait juist wel mee met de rijrichting bij aanpassen van cv29. Dus prima oplossing. Loc omdraaien is trouwens ook een oplossing. Alleen het stuurstandrijtuig omdraaien lijkt me dan weer niet handig.
Hangt van de centrale af en wat je precies wilt. Op mijn Multimaus wil ik dat de trein naar rechts gaat als ik de knop naar rechts draai. Als je de loc omdraait dan gaat ie de andere kant op .
Dit blijf ik altijd zo'n leuke vinden. Je verhaal gaat alleen maar op als je een van A naar B baantje hebt.Maar als je, zoals de meeste denk ik, een ovaal hebt (even simpel voorgesteld) dan is het gedrag na een halve ronde precies omgekeerd. Draai je naar rechts dan gaat je trein naar links Pas je dan steeds even snel CV29 aan Gewoon de loc geod op de rails zetten en de functiemapping aanpassen. Sluitseinen heb je toch niet nodig