Dit is helemaal te gek! Maarre, spoor 1 dus? In spoor 0 zou ik hier m'n schoonmoeder nog voor verkopen Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Modelbouwen is ook vooruitdenken en daar alle lopende huidige projecten tzt. afgerond zijn, was het tijd om na te denken...wat gaan we daarna maken ? De keus is gevallen op de NCS-72 uit 1910. Die loc heeft in model diverse uitdagingen in zich, dus....doen.De specifieke uitdagingen zijn:-dunne meerkleurige decals maken-zelf wielen maken-maken van messing, kunststof en/of een mix in schaal-0-is een dummy in 5-inch haalbaar.Van het 5-inch model heb ik al enige tijd geleden een frame met wielen uit en nalatenschap verworven. Afbouwen als live-steam is voor mij geen optie. Tegen de tijd dat die klaar is ben ik 10 (of meer) jaar ouder en dik over de 80.
Frits lijkt me een mooi project!Koopt het dat er 2 orginele cabine vormen zijn? Eentje in een harde v en eentje die afgerond is? Voor de goede orde ik heb het dus jog over het NCS tijdperk. En zo ja welke bouw je? De harde scherpe V vind ik persoonlijk mooier.Mvg,Adriaan
Jos, dat klink wel als muziek in de oren. Dat wordt dan een echte uitdaging. Ik ga er over denken en zal live-steambouwers en anderen dan goed om advies moeten vragen want in deze materie heb ik 0,0 ervaring.Vraag 1: waar en hoe te beginnen ?