Bij ons op de club (modelspoor club in BoZ)Kunnen we je misschien wel verder helpen.We zijn er op dinsdagavond vanaf 19:30. naast de zeeman vlak bij de Grote Markt.
Verder heb ik een boek over de sporen rondom Bergen op Zoom met ook de trams er in.
Hier staan kleuradviezen. Dezelfde kleuren heb ik gebruikt voor de B&R lok: https://tramfabriek.co.uk/gs18/gs18-3.html
Hallo Tirman,Jouw Backer & Rueb locje ziet er leuk uit.Zelf hou ik het op spoor 0m dus 1:45, maar dat terzijde.Op bovenstaande foto zie ik dat je ook nog een drie-assig locje hebt, een DB Baureihe 89 naar ik begrijp.Deze zou je wellicht nog kunnen gebruiken voor de drie-assige locomotieven die Thiriau in 1901 en 1906 aan de ABT geleverd heeft en die daar de nummers ABT 14 en 15 kregen.Deze locomotieven waren gelijk aan het standaard type 4 van de Belgische Nationale Maatschappij van Buurtspoorwegen en die zagen er zo uit : NMVB loc type 4 by Jan den Haan, on FlickrOp deze tekening staat dat deze locomotieven niet alleen voor het in België gebruikelijke meterspoor maar ook voor 1067 mm spoorwijdte gebouwd werden.Dat is juist wegens de ABT-lijn tot Merksem bij Antwerpen, die met kaapspoor werd aangelegd.Tussen 1919 en 1921 werd het baanvak vanaf Merksem tot de grens bij Zandvliet omgebouwd tot meterspoor zoals Leideritz in zijn hierboven getoonde boek beschrijft en was doorgaand verkeer niet meer mogelijk.Dat deze DB Baureihe 89 niet door de bogen kan zou je kunnen oplossen door de flenzen van de wielen van de middelste as af te draaien.Succes met bouwen,Vriendelijke groeten,Jan den Haan