Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:57:54
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 538995 keer)

Harry

• Offline Offline
Re:Artitec DE1
« Reactie #1875 Gepost op: 10 July 2010, 13:06:24 »
Nu lijken de lampen ook niet meer zo ver uit te steken. Super!

mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

RutgerSHM

• Offline Offline
« Reactie #1876 Gepost op: 10 July 2010, 13:13:39 »
Dit is een pracht model vind ik, eens kijken welke versie bij mij op de baan past!

Groeten,
Rutger

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #1877 Gepost op: 10 July 2010, 18:00:33 »
Ivo, ik ben jaloers op je vaste hand... ziet er zo stukken beter uit.

Inmiddels heb ik letterlijk het mes gezet in de DE-1 en is er nog meer geen weg terug dan vorige week al getoond. Ik hoop vanavond een eerste proef te zien van hoe ik het allemaal gedacht had... 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mark Verheulen

• Offline Offline
  • Staatsspoor "Kikker"
« Reactie #1878 Gepost op: 10 July 2010, 18:06:04 »
Wij wachten  (y)

Mvg, Mark

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #1879 Gepost op: 10 July 2010, 21:03:43 »
Inmiddels heb ik een beeld van hoe het er straks uit zou kunnen zien:

Vanmiddag mezelf opgesloten in de werkkamer met airco (jawel, ik ben namelijk òòk een softie).

De DE-1 voor het eerst open gemaakt, ik werd niet goed geloof ik... ramen met secondenlijm vastgelijmd, bijna had de witte waas de ramen bereikt. Houd hier onmiddelijk mee op, gek!Op één plek was de uitsparing stuk gegaan: toen heeft de fabriek (niet Artitec) er maar een stukje wit kunsttof ingelijmd dat kennenlijk op de grond lag. Dat verklaart meteen waarom de wand wat naar binnen en buiten golfde. Wat een koekebakkers! Stokslagen!

De DE-1 verder leeggehaald zodat ik de snorhelft helmaal kon verwijderen.

Daarna de koplamp verder uitgeboord zodat de messing koplamp van een Philo 1200 er ingezet kon worden.

En zo ziet de helft er uit als er een Reitsma op zit...

Dit is zo'n beetje het beeld, van wat het zou moeten worden, dat ik voor mij had toen ik de DE-1 kocht.

Hoewel ik linksonder onvoldoende van de oude koplamprand heb weggehaald is het mij wel meegevallen om deze oude rand weg te halen zonder dat de bak beschadigd raakt. De messing koplamp dient nog geschilderd  te worden en voorzien te worden van de lichtgeleider. De hier gebruikte Reitsma is een snorhelft die ik over had en waar ik gerust dit experiment mee kon uitvoeren. De Reitsma is wat vlakker van kleur dan de oude, mogelijk dat een Kleinspoor wat dichter bij komt. De aansluiting beneden moet nog beter worden, er is een klein stukje van de oude blijven zitten. Verder zou een nieuwe vernislaag het geheel weer een wat natuurlijker halfmatte glans moeten geven. Hoe dat definitief uitpakt is natuurlijk even de vraag.

Voorlopige conclusie: plan geslaagd, de DE-1 kan een voor mij aanvaardbaar smoeltje krijgen.
Voorlopig blijft het hier even bij want de buffetrijtuigen met hun respectievelijke nieuwe eigenaren wachten... 

Ernst-Jan

• Offline Offline
  • PTR
    • Draaistel
« Reactie #1880 Gepost op: 10 July 2010, 22:50:44 »
Voorlopig blijft het hier even bij want de buffetrijtuigen met hun respectievelijke nieuwe eigenaren wachten... 

Hoeveel dakluchters nog? :-X

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #1881 Gepost op: 10 July 2010, 23:23:08 »

De DE-1 voor het eerst open gemaakt, ik werd niet goed geloof ik... ramen met secondenlijm vastgelijmd, bijna had de witte waas de ramen bereikt. Houd hier onmiddelijk mee op, gek!Op één plek was de uitsparing stuk gegaan: toen heeft de fabriek (niet Artitec) er maar een stukje wit kunsttof ingelijmd dat kennenlijk op de grond lag. Dat verklaart meteen waarom de wand wat naar binnen en buiten golfde. Wat een koekebakkers! Stokslagen!

Gaat het weer een beetje? 

Heb één motorwagen gezien... los van alle eerder aangegeven slordigheden kwamen aan één kant de tafeltjes een heeeeeeel eind boven de ramen uit. Heb de mijn afbesteld.

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #1882 Gepost op: 11 July 2010, 00:06:47 »
Zet vanavond de DE-I op het proefspoor en probeer het digitale motorrijtuig in te voeren in de Locmaus. Geen sjoege! Wat doe ik fout?
Groet, Frank

stig

• Offline Offline
« Reactie #1883 Gepost op: 11 July 2010, 00:27:12 »
Je zult het probleem even moeten onderzoeken of het een algemeen digitaal probleem is of een specifiek probleem met de DE-1.

Lukken andere voertuigen nog wel?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #1884 Gepost op: 11 July 2010, 00:32:41 »
Hoi Frank,

Gert ( vd H ) had ook diverse problemen met zijn De-1. Uiteindelijk bleek ik hem met een profiboss wel te kunnen programeren, maar met geen een andere centrale.

We hebben ook niet uit kunnen doctoren wat er nu precies fout ging en waarom het uiteindelijk wel werkte.

Mogelijk kun je een reset proberen ?

Overigens duurde het ook even bij die van Gert voor hij ging rijden ( dat is ingeprogrameerde vertraging )

Gr. Remco.

janw

• Offline Offline
  • Bruggen-IG:
« Reactie #1885 Gepost op: 11 July 2010, 01:03:28 »
Dat verklaart meteen waarom de wand wat naar binnen en buiten golfde. Wat een koekebakkers! Stokslagen!

Klinkt bekend; ik heb ook een exemplaar teruggestuurd wegens een golvende zijwand. Heb nu een goed exemplaar.

Ziet er veelbelovend uit; is de totale diameter van de lamp nu inderdaad afgenomen? Hoe heb je de omgeving van de lamp weer glad gekregen? Kan het zijn dat de nieuwe ring nog een fractie 'scheef' staat?

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #1886 Gepost op: 11 July 2010, 10:25:00 »
Inmiddels rijdt de DE-I. Bleek een kwestie van een CV anders instellen. Bedankt voor de reacties. Ben zeer tevreden over het model. En die snor: valt reuze mee vind ik. Kan iemand mij de juiste kleur vertellen, dan waag ik mij misschien aan het vergelen van de koplampbehuizingen. Dan is het helemaal prima wat mij betreft. Moet je wel een vaste hand voor hebben dus na de finale even wachten ;D
Groet, Frank

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #1887 Gepost op: 11 July 2010, 10:35:10 »
Gaat het weer een beetje? 

Heb één motorwagen gezien... los van alle eerder aangegeven slordigheden kwamen aan één kant de tafeltjes een heeeeeeel eind boven de ramen uit. Heb de mijn afbesteld.

Ja, het gaat. Virtueel stokslagen uitdelen werkt altijd. ;D Boosheid was geheel tegen fabrikant gericht, niet tegen Att.

Ziet er veelbelovend uit; is de totale diameter van de lamp nu inderdaad afgenomen? Hoe heb je de omgeving van de lamp weer glad gekregen? Kan het zijn dat de nieuwe ring nog een fractie 'scheef' staat?

De diameter is inderdaad afgenomen, nu nog zo'n 3,25 mm, hierdoor passen deze precies in de snorren van Reitsma/Kleinspoor.
Gladmaken is met mes gebeurd maar nog onvoldoende want linksonder is het nog wat onregelmatig. De lamp zit er nog niet vast in, moet ook weer een stukje naar buiten komen om een kap + venster te suggereren. Alleen niet zo ver als de originele Att. 

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #1888 Gepost op: 11 July 2010, 10:45:47 »
Kan iemand mij de juiste kleur vertellen, dan waag ik mij misschien aan het vergelen van de koplampbehuizingen.

Ik heb de lampen met verf aangetipt en de snor rondom de lampen iets strakker getekend. De verf die ik gebruikt heb is Humbrol matt 74 (matt linen) dat ik voor al mijn modellen gebruik voor zandgele biezen. Ik zag gisteravond bij kunstlicht geen enkel verschil en vandaag bij daglicht ook niet met de door Artitec gebruikte kleur van de snor.

Ivo schrijft bovenstaande over de verf (y)

Gr. Remco.

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #1889 Gepost op: 11 July 2010, 10:55:13 »
Ivo schrijft bovenstaande over de verf (y)

Gr. Remco.

Dank.  (y)
Groet, Frank