Voorlopig blijft het hier even bij want de buffetrijtuigen met hun respectievelijke nieuwe eigenaren wachten...
De DE-1 voor het eerst open gemaakt, ik werd niet goed geloof ik... ramen met secondenlijm vastgelijmd, bijna had de witte waas de ramen bereikt. Houd hier onmiddelijk mee op, gek!Op één plek was de uitsparing stuk gegaan: toen heeft de fabriek (niet Artitec) er maar een stukje wit kunsttof ingelijmd dat kennenlijk op de grond lag. Dat verklaart meteen waarom de wand wat naar binnen en buiten golfde. Wat een koekebakkers! Stokslagen!
Dat verklaart meteen waarom de wand wat naar binnen en buiten golfde. Wat een koekebakkers! Stokslagen!
Gaat het weer een beetje? Heb één motorwagen gezien... los van alle eerder aangegeven slordigheden kwamen aan één kant de tafeltjes een heeeeeeel eind boven de ramen uit. Heb de mijn afbesteld.
Ziet er veelbelovend uit; is de totale diameter van de lamp nu inderdaad afgenomen? Hoe heb je de omgeving van de lamp weer glad gekregen? Kan het zijn dat de nieuwe ring nog een fractie 'scheef' staat?
Kan iemand mij de juiste kleur vertellen, dan waag ik mij misschien aan het vergelen van de koplampbehuizingen.
Ik heb de lampen met verf aangetipt en de snor rondom de lampen iets strakker getekend. De verf die ik gebruikt heb is Humbrol matt 74 (matt linen) dat ik voor al mijn modellen gebruik voor zandgele biezen. Ik zag gisteravond bij kunstlicht geen enkel verschil en vandaag bij daglicht ook niet met de door Artitec gebruikte kleur van de snor.
Ivo schrijft bovenstaande over de verf Gr. Remco.