Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 22:18:59
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 21:58:22
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 21:42:47
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
Vandaag om 21:30:50
Rail away door Huup
Vandaag om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:20:09
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Rob Bennis
Vandaag om 21:18:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
Vandaag om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
Vandaag om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:47:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
Vandaag om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Karben
Vandaag om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Arjan6511
Vandaag om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:17:40
  

Auteur Topic: Bedrijfsnummers loc's  (gelezen 3289 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Bedrijfsnummers loc's
« Gepost op: 26 May 2008, 17:13:42 »
Voor een project op school heeft mijn pleegdochter een vraag waar ikzelf niet zomaar een antwoord op weet en daarom leg ik de vraag neer op dit forum.
Tot nu toe nummerde de NS de loc's door. Ik bedoel de daarmee de 1000, 1100, 1200 1300 enz.(behalve de 1400 natuurlijk).
Als er een opvolger voor de 1800 loc's komt, zal dat dan de 1900 worden of is de NS gestopt mer het doornummeren?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8627
  • Spoor N
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #1 Gepost op: 26 May 2008, 17:20:19 »
Tsjah, zolang die er nog niet zijn is dat moeilijk te zeggen. Het lijkt me wel logisch, als er nog nieuwe E-locs in NS dienst komen.

De 1400 is eigenlijk ook doorgenummerd. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #2 Gepost op: 26 May 2008, 17:22:10 »
Dat lijkt een beetje koffiedik kijken, maar 1900 als nieuwe serie lijkt wel logisch. Overigens is de 1400 er als ontwerp en plan wel degelijk geweest, maar door financiele zaken is die serie gewoon niet doorgegaan.
Het kan ook zijn dat men t.z.t. voor de vervanging van de 1700/1800 kiest voor een bestaand fabrieksontwerp en daarbij de fabrieksaanduiding gaat volgen.
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #3 Gepost op: 26 May 2008, 17:25:32 »
neemt de ns nog wel loks ze kunnen ook zeggen wat mij meest voor de hand lijkt te leggen dat ze alleen nog maar trienstellen nemen en niet eens meer locs er bij krijgen of de 1700/1800 gewoon eindeloos updaten

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #4 Gepost op: 26 May 2008, 17:36:31 »
Dan zouden ze toch in een keer een hele serie 1700/1800 plus zoveel rijtuigen moeten afvoeren. Denk ook aan internationale/vakantietreinen. Lease is natuurlijk ook nog een optie  8)
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #5 Gepost op: 26 May 2008, 17:46:08 »
Ik denk dat NS, net als vroeger bij de stoomlokomotieven, de opengevallen series opvult. Er zijn geen 1000-en meer, dus zal dit waarschijnlijk  de eerste nieuwe serie worden. NS10011
Simpel ;)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #6 Gepost op: 26 May 2008, 17:51:11 »
Moeten ze wel nr 1010 overslaan  :D
Maar zonder dollen, dit is gewoon koffiedik kijken. Wie weet bestaan ze na het oprijden van de huidige loks niet meer en heeft Arriva alles overgenomen  8)
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #7 Gepost op: 26 May 2008, 18:13:40 »
Sorry, waarom geen 1010? De hele serie is bij NS terziele. Dus 1010 kan weer gewoon uitgegeven worden.
(ik weet wel dat de 1010 nog betaat, maar deze is NIET meer van de NS)
Vandaar ;D
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #8 Gepost op: 26 May 2008, 19:13:26 »
Dan zouden ze toch in een keer een hele serie 1700/1800 plus zoveel rijtuigen moeten afvoeren. Denk ook aan internationale/vakantietreinen. Lease is natuurlijk ook nog een optie  8)
Hoezo in een keer? De 1700'en zijn een stuk jonger dan de 1800'en.

www.raymondkies.nl

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #9 Gepost op: 26 May 2008, 19:14:45 »
Voor een project op school heeft mijn pleegdochter een vraag waar ikzelf niet zomaar een antwoord op weet en daarom leg ik de vraag neer op dit forum.
Tot nu toe nummerde de NS de loc's door. Ik bedoel de daarmee de 1000, 1100, 1200 1300 enz.(behalve de 1400 natuurlijk).
Als er een opvolger voor de 1800 loc's komt, zal dat dan de 1900 worden of is de NS gestopt mer het doornummeren?
Harm
Fout voorbeeld  :) Denk eens aan de diesellocs: 2200/2300 - 2400/2500, misschien nog de 2600, maar toen kwam de 6400/6500...

www.raymondkies.nl

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #10 Gepost op: 26 May 2008, 19:19:32 »
Mja, waarom zijn die dingen eigenlijk ineens hoger genummerd.. ?

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #11 Gepost op: 26 May 2008, 19:22:56 »
maar ns houd wel van overcijferen kijk maar naar de nieuwe sprinters of hoe die dingen ook maar heten 2402, 2602 enzo die nummers zijn er in het verleden ook al geweest

jerry

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #12 Gepost op: 26 May 2008, 19:23:33 »
omdat het comfortabele pikepoelieloks zijn daarom zo oud als de serie 2200 en 2400 zullen ze nooit worden  hoe ik dat weet gewoon door eraan te mogen werken

1 ding scheelt je houd wel werk met ze

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #13 Gepost op: 26 May 2008, 19:28:32 »
kun je ons de conditie een beetje dan op de hoogte stellen hoe de locs momenteel het doen en wat de meest voorkomende storingen zijn

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Bedrijfsnummers loc's
« Reactie #14 Gepost op: 26 May 2008, 19:29:31 »
maar ns houd wel van overcijferen kijk maar naar de nieuwe sprinters of hoe die dingen ook maar heten 2402, 2602 enzo die nummers zijn er in het verleden ook al geweest
Niet alleen NS is aan het overcijferen. DB kan er ook wat van (182, 403, 425 etc.)

www.raymondkies.nl