In algemene zin klopt dat, maar je gaat mij toch niet wijsmaken dat op de gehele verzameling van bestaande kleurenfoto's en filmpjes van de hondekop uit de groene tijd er geen enkele is die echt lijkt op de kleurtint die de trein nu heeft. Dan komt de statistiek ook wel meekijken
Oei..nu stoot je mij tegen het zere been. Dat is een achterhaald idee wat mij betreft.Bart
Denk je dat de kleuren uit die films in het echt werkelijk zo waren als in al die oververzadigde Technicolor speelfilms uit die tijd?
Als je niet weet wat precies de echte kleur is, hoe wil je dan bepalen welke foto de kleur het beste weergeeft?
Hee Paul, Dank je wel de kleur Grasgroen heeft mij altijd al wel geboeid . Wat betreft de verflijn, op 8 Februari ben ik voor het eerst te vinden op de beurs in Houten. Met tevens ook scenery items . Heb op dit moment NS Geel, NS Grijs, NS Grasgroen en NS IC Blauw. Op de beurs zullen meer kleuren te zien en te koop zijn.Groetjes Marlon
NS was toen niet zo nauw met kleurnummers, dat is ook wel te zien op deze tekening.