Mooie bespreking! Maar... stel je even voor in de daarvoor bestemde draad Weten we wie je bent en wat je doet.
De sluitlichten van de stuurstandwagen aan de niet-stuurstand zijde branden helemaal niet. Logisch als je bedenkt dat aan deze zijde eigenlijk altijd de motorwagen wordt gekoppeld (of nog een andere bijwagen), maar als dit het einde van de trein zou zijn (bv de motorwagen staat aan de andere kant), dan heb je hier dus geen functionele sluitseinen.
De stroomafnemers (met kleine flens-achtige opstaande rand aan de binnenzijde) zijn op de stuurstandwagen vermoedelijk dan ook alleen aangebracht om de eenassige draaistellen in de krappe LGB R1-bogen te sturen.
De sluitlichten van de stuurstandwagen aan de niet-stuurstand zijde branden helemaal niet.
rond de 100 euro voor de decoder #36192, en ongeveer 170 euro voor de geluidsmodule #36122).
het grijze deel van het dak zit slechts met klemmetjes vast, en kun je dus redelijk eenvoudig open maken om bij het interieur te komen.
Zelf heb ik ook deze Schienenbus van Piko, vind hem prima, maar ben niet geheel te spreken over de motor. Deze wordt nml erg warm en stopt dan steeds, ik ben benieuwd hoe jij het ervaart.
Dit jaar probeer ik hem te digitaliseren en hopen dat het dan beter is. En dat de verlichting ook beter blijft branden, er zal in de bijwagen een functie decoder komen, ben alleen nog op zoek welke dit moet zijn ivm een hogere spanning als de kleinere schalen.
Dat vindt ik raar. Ik heb een Ferkeltaxe in h0 ook van Piko. Als ik daar de motorwagen alleen van laat rijden heeft hij op beide zijden keurig verlichting. Hang ik de bijwagen er dan achter dan brand de sluitverlichting op de motorwagen niet. Net als de verlichting op de voorkant van de bijwagen.Dat wissel ook keurig met het veranderen van de rijrichting.De bijwagen wordt ook gevoed van uit de motorwagen als die niet gekoppeld is brand er niks aan het ding. Gezien het verschil in afmetingen kan ik mij niet voorstellen dat die zelfde techniek niet ook in jou Schienenbus zit..Of is het al een ouder model.. Mijn Ferkeltaxe heb ik juni '222 gekocht.
Ik ben begonnen mijn PIKO railbus te verfaaien, te beginnen met het interieur van de bijwagenDe binnenzijde van de kap gebroken wit schilderen en verlichting aangebracht.Een koersrol aan de voorruit en tralies voor het bagage gedeelte.
Als je er geen geluid in wilt kan ik de Uhlenbrock 77500 decoder aanraden, diezelfde decoder verkocht Piko ook onder eigen naam. Zelfs met een losse soundmodule erbij ben je nog goedkoper dan de decoder van Piko zelf kopen.
Op dit model werkt de verlichting op de motorwagen aan beide kanten, óók als de stuurstandwagen gekoppeld is. De verlichting op de stuurstandwagen, aan de kant van de stuurstand, werkt ook. De lichten op de stuurstandwagen aan de niet-stuurstand zijde werken niet.Rij je digitaal? Misschien dat daar het verschil zit?
Een koersrol aan de voorruit en tralies voor het bagage gedeelte.