Ee reden dus echt geen Bcm met NS vignet rond.
Er reden korte tijd zeker wel Bcm met een zwart of wit NS-logo rond.Op de site van Martijn Haman is een foto te zien waar beide versies op staan.
Dat ontkent ook niemand 😉
Zoek ik later even uit voor je. Uit mijn hoofd werden er in deze winter (en een winter later) alleen zitrijtuigen gehuurd. Reden was in ieder geval dat DB geen zitrijtuigen meer kon leveren ivm Asbest (en die rijtuigen moesten per 1 Jan 1994 aan de kant staan).
Ik zie in die filmpjes op youtube toch DB zitrijtuigen en EuroExpress rijtuigen met schorten en datum erbij is februari 1994.
Die zijn er zeker geweest:10 maart 1989 bestond D13219 naar Bolzano (6) en Innsbruck (1) uit zeven rijtuigen, met een WRC in het Bolzano deel (lok 1219).24 maart 1989 bestond D13221 naar Zell am See/Kitzbühel uit zeven rijtuigen waaronder een WG.
Ik zie die Euro Express rijtuigen ook, maar de DB-zitrijtuigen niet. De DB rijtuigen die ik bijvoorbeeld in het filmpje van februari 1994 zie, zijn ligrijtuigen. Misschien handig om te weten: ligrijtuigen hadden 11 grote ramen en de zitrijtuigen 2de klas 12.Groet
Werd de Alpen Express (o.a. in 1994 en andere jaren) ook met de NS1100 gereden of was dit alleen de NS1200, 1300 of 1600 ??Mvg,Matthijs
... van het laatste jaar dat de Alpjes nog met de oude lokken reden.
In dat filmpje inderdaad niet, maar op hetzelfde youtube account staan er nog een paar van dezelfde dag, waar ik zeker een aantal keer 12 ramen zie. Gok Bm234, neem aan dat hier geen Bm235 werd ingezet.Groeten Edwin.
En heb mijn samenstelling jaar geleden gemaakt voor youtube, maar zie net dat ik er toen blijkbaar ook een WLAB30 (met TEN borden) achter heb gehangen.. Zwak voor dat type rijtuig maar zie ik niet terug in de overzichten; kwam dat voor? Die borden zaten er uit m;n hoofd tot '94~'95 op?
Nee toch? Misschien moet ik ze niet op mijn telefoon bekijken, maar ik tel nergens 12 ramen.Ik zal ze binnenkort even uitschrijven, maar ik zit weinig achter de pc momenteel.