ProRail gaat vanaf volgend jaar of het jaar daarna een deel van de installaties uitzetten die wissels op het spoor verwarmen. Op een later moment gaat het spoorbedrijf de verwarmingsinstallaties ook verwijderen.Volgens ProRail is het niet nodig om al deze verwarmingsinstallaties te blijven gebruiken voor de dienstregeling van reizigers of goederen. Nu liggen er nog 4500 verwarmingsinstallaties op het spoor, maar dit aantal wordt gehalveerd.ProRail gebruikt de installaties als er meer dan 10 procent kans op ijs of sneeuw is. Omdat de winters minder streng zijn dan vroeger..............
Dus bij een beetje sneeuw is de reiziger weer de klos.
Waarom is dit eigenlijk een persbericht waard?
Dan is het niet zo'n verrassing als bij de volgende sneeuwbui de helft van de treinen niet op het juiste spoor kunnen komen.
Paar jaar terug kon er wel geïnvesteerd worden om een enkel daagje met wat meer treinen naar het circuit Zandvoort te rijden.Dat feest is over twee jaar over.Want races stoppen.Weggegooid geld.
Ze kunnen ook de helft van de wissels vastlassen in 1 stand. Dat bespaart waarschijnlijk nog meer