Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:00:00
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 17:51:47
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:26:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:25:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door grossraumwagen
Vandaag om 17:06:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 16:57:18
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 16:38:11
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
  

Auteur Topic: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?  (gelezen 1955 keer)

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2024, 10:14:10 »
TV lift, hoogte verplaatsing ongeveer 105 cm.
Dar zouden dan 9 à 10 niveaus mee bediend kunnen worden.
Afhankelijk van het totaal gewicht (moet ik nog bepalen) zouden dan maximaal 10 sporen, of bij 2 sporen per niveau, 20 sporen van 280 cm. mee bediend kunnen worden.
Totale bergruimte voor treinen dus 28 (tot 56) meter bij deze maten.

Alles is bedoeld voor H0, maar mogelijk kan ik door een afneembaar rek ook andere maten gebruiken.  Maar dan denk ik, dat ik makkelijker uit ben door een tweede te kopen.









« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:03:28 door maartenvdb »

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2024, 10:22:35 »
Excuus, afschuwelijk grote plaatjes.  Hoe kan ik die met welk programma kleiner krijgen ?

Gelukt, met klik op rechtermuisknop en dan procentueel verkleinen.  In Foto<s.

« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:06:06 door maartenvdb. Reden: toevoeging »

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #17 Gepost op: 23 November 2024, 14:21:29 »
Neem het frame van een arbo verantwoord bureau!

Van de week nog mee zitten spelen. Een goede heeft ook nog eens geheugenstanden.
Aan allen die denken aan lineaire actuators, TV-liften en verstelbare bureaus: vergeet niet dat de motoren in dergelijke oplossingen vaak een beperkte inschakelduur hebben (zoiets als 30 sec/1 minuut werken > 10 minuten afkoelen). Dit omdat je zeker bij TV-liften en bureaus mag verwachten dat er niet constant 'gespeeld' gaat worden met de hoogte. Dan kan de motor kleiner (en dus goedkoper) blijven, al wordt 'ie dan in de korte inschakeltijd eigenlijk grondig overbelast, waardoor hij snel opwarmt.

Bij een loklift lijkt me dat niet echt handig ;)
Op Amazon: 128 euro 460 cm verschil 3 memory standen
Ik weet dat Nederlanders lange mensen zijn, maar dat lijkt me wel errug veel ;)