Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:40:50
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door tijgernootje
Vandaag om 11:02:59
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 10:02:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:43:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:42:41
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 05:20:38
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
  

Auteur Topic: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?  (gelezen 1949 keer)

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2024, 10:14:10 »
TV lift, hoogte verplaatsing ongeveer 105 cm.
Dar zouden dan 9 à 10 niveaus mee bediend kunnen worden.
Afhankelijk van het totaal gewicht (moet ik nog bepalen) zouden dan maximaal 10 sporen, of bij 2 sporen per niveau, 20 sporen van 280 cm. mee bediend kunnen worden.
Totale bergruimte voor treinen dus 28 (tot 56) meter bij deze maten.

Alles is bedoeld voor H0, maar mogelijk kan ik door een afneembaar rek ook andere maten gebruiken.  Maar dan denk ik, dat ik makkelijker uit ben door een tweede te kopen.









« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:03:28 door maartenvdb »

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2024, 10:22:35 »
Excuus, afschuwelijk grote plaatjes.  Hoe kan ik die met welk programma kleiner krijgen ?

Gelukt, met klik op rechtermuisknop en dan procentueel verkleinen.  In Foto<s.

« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:06:06 door maartenvdb. Reden: toevoeging »

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #17 Gepost op: 23 November 2024, 14:21:29 »
Neem het frame van een arbo verantwoord bureau!

Van de week nog mee zitten spelen. Een goede heeft ook nog eens geheugenstanden.
Aan allen die denken aan lineaire actuators, TV-liften en verstelbare bureaus: vergeet niet dat de motoren in dergelijke oplossingen vaak een beperkte inschakelduur hebben (zoiets als 30 sec/1 minuut werken > 10 minuten afkoelen). Dit omdat je zeker bij TV-liften en bureaus mag verwachten dat er niet constant 'gespeeld' gaat worden met de hoogte. Dan kan de motor kleiner (en dus goedkoper) blijven, al wordt 'ie dan in de korte inschakeltijd eigenlijk grondig overbelast, waardoor hij snel opwarmt.

Bij een loklift lijkt me dat niet echt handig ;)
Op Amazon: 128 euro 460 cm verschil 3 memory standen
Ik weet dat Nederlanders lange mensen zijn, maar dat lijkt me wel errug veel ;)