Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door martijnhaman
Vandaag om 13:34:00
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Sikje 225 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:01:10
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:57:33
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 12:19:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:35:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 10:47:08
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 09:10:56
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38

Auteur Topic: Multimaus met 10764  (gelezen 2111 keer)

Scratchbuilt

• Offline Offline
Re: Multimaus met 10764
« Reactie #45 Gepost op: 11 November 2024, 16:11:53 »
Ik zou die muis op versie 1.05 zetten want dan kun je gewoon het adres uitlezen.
En idd, een reset van een decoder is altijd link, je kan zomaar alle geluiden kwijtraken....

Ik heb geen geluid in mijn decoders. Dat scheelt. Maar je hebt gelijk: het is beter een decoder die het niet doet maar wel geluidsbestanden heeft in de kliko te gooien dan een reset uit te voeren zodat hij het weer doet......

Uit de handleiding:
TIPS, AANWIJZINGEN EN HULP
programmering wordt bevestigd, maar de decoder reageert niet op de veranderde waarde– Decoder heeft een reset nodig: schakel de railspanning met de „STOP”-toets (noodstop) uit en weer aan. Lees daarvoor ook de decoderhandleiding.

(Overigens hielp de aanbevolen actie bij mij niet, vandaar de reset met de centrale via CV8)
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Ben

• Online Online
« Reactie #46 Gepost op: 11 November 2024, 16:28:32 »

Maar je hebt gelijk: het is beter een decoder die het niet doet maar wel geluidsbestanden heeft in de kliko te gooien dan een reset uit te voeren zodat hij het weer doet......

Dit getuigt wat mij betreft van minachting naar helpers en is helemaal niet nodig. Als jij decoders wil resetten prima, doen zou ik zeggen. Helpers geven alleen maar aan wat een mogelijke gevolg kan zijn.  ;)

Gr, Ben.

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 11 November 2024, 17:14:04 »
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik ben zeer dankbaar voor alle adviezen die ik krijg. Ik vond het alleen raar een reset af te raden als de decoder het toch niet meer doet. Daarbij ga ik er dan van uit dat resetten alleen gebeurd in dat geval, en niet als het nog werkt. Maar wie ben ik, ik ben geen deskundige op dit gebied.

Dit alles in het algemeen gesproken en niet specifiek in mijn onderhavige geval.

Dus iedereen zeer bedankt.  (y)

En zoals gezegd: bij werkt het weer en dat was wat ik hoopte te bereiken.

Albert

Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Mar-Cas

• Offline Offline
  • Samen bouwen a.d. woonkamerbaan is wel zo gezellig
« Reactie #48 Gepost op: 11 November 2024, 17:19:39 »

Bovendien: het zou raar zijn dat je een decoder eerst moet resetten om het ding een nieuw adres te geven, je kunt dat gewoon inkloppen in CV1 op dezelfde manier als dat je waarde 8 in CV8 in klopt......  :P
Gr, Ben.

MM handleiding,
2.3. “MODUS”
Fabrieksmatig is de multiMAUS ingesteld op de “CV-programmeermode”. Wilt u echter locs pro-
grammeren zonder een apart programmeerspoor dan moet de multiMAUS ingesteld worden op de
“POM”-mode (programming on the main). Hiermee kunt u op de modelspoorweg een loc program-
meren waarvan het adres op de multiMAUS is ingesteld.
Eventueel moet een decoder reset worden uitgevoerd. Lees hiervoor de “TIPS EN AANWIJZINGEN” op
pagina 28. CV1 (adres) van de te programmeren loc is in “POM”-mode niet te programmeren.

Greetz Caspar

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #49 Gepost op: 11 November 2024, 17:21:33 »
Uit de handleiding:
TIPS, AANWIJZINGEN EN HULP
programmering wordt bevestigd, maar de decoder reageert niet op de veranderde waarde– Decoder heeft een reset nodig: schakel de railspanning met de „STOP”-toets (noodstop) uit en weer aan. Lees daarvoor ook de decoderhandleiding.

(Overigens hielp de aanbevolen actie bij mij niet, vandaar de reset met de centrale via CV8)

Dan is de handleiding al geschreven op gebruik met de z21 / z21start / Z21. Want de 10764 geeft helaas niets terug. Het kan zijn dat de lok reageert met een klein hupje of met het knipperen van de seinen op de lok. Dat doen ze ook niet altijd, dat ligt namelijk aan de decoder. Een goede reset is altijd via een CV-waarde. Tegenwoordig is dat CV8 met waarde 8 schrijven. Vroeger kon het nog wel eens anders zijn.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ben

• Online Online
« Reactie #50 Gepost op: 11 November 2024, 18:01:33 »

Eventueel moet een decoder reset worden uitgevoerd. Lees hiervoor de “TIPS EN AANWIJZINGEN” op
pagina 28.

Ja maar dat is een andere reset: schakel de railspanning met de „STOP”-toets (noodstop) uit en weer aan. Dat doe je als een lok in POM modus niet op de veranderde waarde reageert. En is echt iets anders dan in de decoder in CV8 waarde 8 schrijven.

Gr, Ben.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #51 Gepost op: 11 November 2024, 18:52:49 »
En toen was er een zekere Ronald Halma die vond de locdecoder resetten onzin.

Waarom nou zo? Welk doel heb je daarmee? Ik probeer net zo te helpen als jij dat ook doet. Oke?

Dit getuigt wat mij betreft van minachting naar helpers en is helemaal niet nodig. Als jij decoders wil resetten prima, doen zou ik zeggen. Helpers geven alleen maar aan wat een mogelijke gevolg kan zijn.  ;)

Gr, Ben.

Dat dus, Ben.