Ik zou die muis op versie 1.05 zetten want dan kun je gewoon het adres uitlezen.En idd, een reset van een decoder is altijd link, je kan zomaar alle geluiden kwijtraken....
Maar je hebt gelijk: het is beter een decoder die het niet doet maar wel geluidsbestanden heeft in de kliko te gooien dan een reset uit te voeren zodat hij het weer doet......
Bovendien: het zou raar zijn dat je een decoder eerst moet resetten om het ding een nieuw adres te geven, je kunt dat gewoon inkloppen in CV1 op dezelfde manier als dat je waarde 8 in CV8 in klopt...... Gr, Ben.
Uit de handleiding: TIPS, AANWIJZINGEN EN HULP programmering wordt bevestigd, maar de decoder reageert niet op de veranderde waarde– Decoder heeft een reset nodig: schakel de railspanning met de „STOP”-toets (noodstop) uit en weer aan. Lees daarvoor ook de decoderhandleiding.(Overigens hielp de aanbevolen actie bij mij niet, vandaar de reset met de centrale via CV8)
Eventueel moet een decoder reset worden uitgevoerd. Lees hiervoor de “TIPS EN AANWIJZINGEN” oppagina 28.
En toen was er een zekere Ronald Halma die vond de locdecoder resetten onzin.
Dit getuigt wat mij betreft van minachting naar helpers en is helemaal niet nodig. Als jij decoders wil resetten prima, doen zou ik zeggen. Helpers geven alleen maar aan wat een mogelijke gevolg kan zijn. Gr, Ben.